Vinnaren i pepparkakshustävlingen!

Porrsurfare hängs ut på svensk sida

flashback.se

Under söndagskvällen publicerade företaget JD Finance en ny lista med personer och företag, som man påstår har laddat ner porr från deras sida utan att betala.

Läs hela artikeln
2013-01-24, 03:48
  #1537
Avstängd
Ippskiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Tror ni Dennies dyker upp till försäljningen av sitt hus imorgon(idag)?

http://www.kronofogden.se/9600.html


Nästan så man är sugen på att bege sig dit...


Vem fan skulle vilja köpa den fastigheten?
Den kommer ju att vara en #1 måltavla för attentat i minst 10 år till ..

Lite oärligt av KFM att inte informera om det .. Jag får nog ta och skriva en blogg om det för att samtidigt få kasta lite massiv skit på KFM samtidigt.. En mediaskandal är precis vad de de behöver nu "Aftonbladet: Kronofogden sålde LIVSFARLIG fastighet till privatperson"
__________________
Senast redigerad av Ippskiff 2013-01-24 kl. 03:53.
Citera
2013-01-24, 08:05
  #1538
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Vem fan skulle vilja köpa den fastigheten?
Den kommer ju att vara en #1 måltavla för attentat i minst 10 år till ..

Lite oärligt av KFM att inte informera om det .. Jag får nog ta och skriva en blogg om det för att samtidigt få kasta lite massiv skit på KFM samtidigt.. En mediaskandal är precis vad de de behöver nu "Aftonbladet: Kronofogden sålde LIVSFARLIG fastighet till privatperson"
Ganska trevligt hus bortsett från alla jävla statyer. Fan vad fult det är.

Ja, man kommer nog inte få bo där ifred om man köper kåken..
Citera
2013-01-24, 08:13
  #1539
Medlem
Notera alla övervakningskameror på fastigheten. Någon som är medveten om att han är hatad?
Citera
2013-01-24, 09:27
  #1540
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Hur ser hans privatliv ut? har han familj?
Citera
2013-01-24, 12:18
  #1541
Avstängd
Ippskiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EBTS
Notera alla övervakningskameror på fastigheten. Någon som är medveten om att han är hatad?


Dessutom en tämligen meningslös åtgärd. Minns ni gängkrigen på 80- eller 90-talet där de sköt på varandra med raketgevär och artilleri?

Det enda en fjärrlagrad kamerafilm egentligen kan göra där är att identifiera vilken typ av sprängmedel det var som rev kåken.

Jag hade kompisar som bodde mitt i korselden och det var rätt riskabelt att bo där ett tag alltså.
Citera
2013-01-24, 19:50
  #1542
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Ganska trevligt hus bortsett från alla jävla statyer. Fan vad fult det är.

Hela kåken är ju tämligen smaklös.. helt klädd i marmor och "trädgården" ser fan ut som nån utställnings-historia från nåt företag som säljer trädgårdspynt.. massa jävla staket, murar statyer o fan o hans moster
Citera
2013-01-24, 20:51
  #1543
Medlem
Fbadgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Med tanke på vissa indikationer som nämts tidigare bör man hålla ögonen öppna efter en viss Lars Bergqvist (aka "läderlasse") eller någon ur kretsen bakom honom kunna finnas med bakom kulisserna. Risken att hans namn finns på papper är dock försumbar. Såna som han är drivande i bakgrunden, alla namn är typ målvakter av olika slag.

Har läst igenom tråden och såg att swimp78 menade att läderlasse (Lars Bergqvist) skulle vara inblandad, såg sedan på ratsit att styrelsen består av :

Styrelseledamot Douglas Dennis Bergqvist (f 1991)
Styrelsesuppleant Donald David Bergqvist (f 1992)
http://www.ratsit.se/5569096711-LDB_Finans_AB

Hans söner kanske ?
Citera
2013-01-24, 22:33
  #1544
Medlem
Swedgroves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Det där var spännande, eftersom Swedgrove fått krav med olika IP fast samma film, dvs det omvända.

Undras om de medvetet försöker stöka till det så att det skall bli extra jobbigt för utredarna

Ännu ett svar från Telenor idag, fjärde svaret jag får och nu få det nog räcka. Möjligt att någon annan borde försöka med sin mobiloperatör?
Svar på frågan om någon av de två IP-adresser jag fått skickandes till mig är mina:

Vi lämnar tyvärr inte ut uppgifter som lagrats enligt Datalagringsdirektivet till våra kunder. Uppgifterna i fråga måste begäras ut av Polisen, så jag måste dessvärre be dig avvakta att de behandlar din anmälan.
Om du har några andra frågor är du alltid välkommen att höra av dig till oss på Kundservice.
Du finner våra kontaktuppgifter på http://www.telenor.se/privat/kundser...oss/index.html
Vi har öppet dygnet runt, året om. Med vänlig hälsning Telenor Sverige AB Teknisk support .

Så om det har varit möjligt att koppla mig till en IP-adress är jag inte så övertygad om. Känns mer som Eniro i dessa sammanhang och mycket beroende på hur man kan få två olika IP-nummer i dessa utskick för samma händelse. Blev nog fel någonstans som mycket annat i dessa utskick, men det får vi väl ta i Tingsrätten. För allt ska man inte kunna läsa här....
Citera
2013-01-25, 01:23
  #1545
Avstängd
Ippskiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedgrove
Ännu ett svar från Telenor idag, fjärde svaret jag får och nu få det nog räcka. Möjligt att någon annan borde försöka med sin mobiloperatör?
Svar på frågan om någon av de två IP-adresser jag fått skickandes till mig är mina:

Vi lämnar tyvärr inte ut uppgifter som lagrats enligt Datalagringsdirektivet till våra kunder. Uppgifterna i fråga måste begäras ut av Polisen, så jag måste dessvärre be dig avvakta att de behandlar din anmälan.


Ptja, vad de i korthet säger är att de inte vill lämna ut några uppgifter om historisk datakommunikation förrän en allmän begäran inkommer från en myndighet som har en specifik utredning om ärendet.

I korthet, så innebär det att om inget officiellt diariefört ärende finns i fallet så lämnas inga uppgifter ut från dem. Period.
(dvs, skivbolag som försöker använda IPRED kammar noll hos dem OCKSÅ)

DOCK, så har du förmodligen ställt frågan på fel sätt till dem. (lagvrängning är kul, man kan få allt att bli allt det inte är enbart genom att formulera sig rätt)

Det du vill veta är inte VEM som sett DINA uppgifter vid VILKEN tid, utan vad du vill veta är vilka som har avtal med operatören som innefattar innehållsleverans och som därmed har rätt att begära ut abonnentuppgifter för faktureringsändamål.

DEN informationen måste de lämna till dig rakt av om du begär den, eftersom den ingår i det info-paket en användare har rätt att få veta i valet av en lämplig operatör då operatörernas valda samarbetspartners oftast definierar huruvida operatören är pålitlig eller ej.
Ber du en bank om en lista på ALLA fonder och företag som samarbetar med dem, så får du det.
__________________
Senast redigerad av Ippskiff 2013-01-25 kl. 01:28.
Citera
2013-01-25, 23:17
  #1546
Medlem
ettens avatar
Har inte följt tråden direkt, men är det filmer som folk har laddat via mobilen, och även via datorn som dom har hängt ut?
Citera
2013-01-25, 23:18
  #1547
Avstängd
Ippskiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etten
Har inte följt tråden direkt, men är det filmer som folk har laddat via mobilen, och även via datorn som dom har hängt ut?


Ingen av deras innehålls-siter verkar kunna nås av vanliga datorer med standardvirusskydd..
Citera
2013-01-26, 00:34
  #1548
Medlem
Det börjar försvinna lite namn från listan nu.. undras om det är folk/företag som har betalat eller om det är så att de "betalat", dvs de plockar bort lite namn då och då för att få det att se ut som att folk faktiskt betalar.

Utredarna kan ju enkelt kontrollera detta genom att helt enkelt kontakta t.ex ett företag som försvunnit från listan och fråga dem om de faktiskt HAR betalat.

Man kan ju bara hoppas att någon driftig utredare har en kopia på den första versionen av listan och på något sätt samkör den med de anmälningar som kommit in
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback