Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-15, 12:55
  #25
Medlem
AgentJoyBoys avatar
MP vill ta en del av SDs röster, det är rätt uppenbart.

http://www.expressen.se/debatt/frido...om-du-och-jag/
Citera
2013-01-15, 13:14
  #26
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
MP vill ta en del av SDs röster, det är rätt uppenbart.

http://www.expressen.se/debatt/frido...om-du-och-jag/
Det handlar mer om att MP inte vill få SDare på internet emot sig, som jag skrivit i tråden är 30.000 somalier knappast något man vinner röster med och detta utspel är ett försök att framstå som förstående för SD och vänligt inställd till dem. Ser man till den här rucklarens historia är det helt klart vad han tycker om SD! MP hatar SD och enda anledningen till att de vill 'sluta fred' kommer av att de inte vill ha SDare emot sig i valrörelsen. De kommer försöka skyffla över dessa 30.000 somalier på Centern när de slår ner det nya partiprogrammet och även försöka starta en kampanj liknande denna mot C för att motarbeta alla som är emot ett intagande på över 100.000 utläningar om året!

Lägger ni in uttalandet i tiden förstår ni att det är 3 rätt så kontroversiella beslut som MP drivit igenom.
  1. Välfärd för utlänningar som saknar rätt att befinna sig i landet
  2. 30.000 somalier via en okontrollerad 'anhöriginvandring'
  3. Rätt till utbildning för utlänningar som saknar rätt att befinna sig i landet
Det finns betydligt mer men detta är topp 3!
Går MP in i valrörelsen med alla SDare som far runt på internet med detta emot sig kommer det att vara en stark motvind för dem. Många platser där alla ensamkommande barn, somalier och andra utlänningar hamnat i kommer de komma långt under spärren för riksdagen likt valet 2006 där de inte nådde 4% i 9 län!. Enda räddningen är att de 'sluter fred' med Sdare över valrörelsen och efter valet satsar på 50.000 uzbeker eller annan utvald grupp. Som du märkt går större delen av flashbacks "integrationskritiker" på denna fint och de kommer att ge MP frikort i valrörelsen för att efter valet stå helt handfallna inför varför MP helt plötsligt kör på i samma spår som tidigare trots att de gjort allmän avbön och lovat att inte ta samma beslut igen.

Skulle den här kampanjen få moment kommer MP endast att stå starka i
storstäder men det vill inte "integrationskritiker" erkänna för sig själva. För när
de har möjligheten att påverka den politiska spelplanen går de ständigt på reträtt
med patetiska snyftningar om att "ingen gör något".
Citera
2013-01-15, 23:21
  #27
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Löjlig tråstart..

Hur lyckas man skuldbelägga MP, som bara gör vad dom kan när dom får chansen???

Det är Allianansregeringen med Reinfelt som möjliggjort detta och är yttersta ansvariga...

Det ligger riktighet i det du framför, Alliansen och Mp drar åt samma håll och Reinfeldt är ju de facto initiativtagare till uppgörelsen.

Dock har 02-02-2012 rätt i att Miljöpartiet sluppit undan, emedan Alliansen är på nergång så håller sig Mp stadigt på ca. 7-8%. När de nu dessutom börjat kläcka ur sig artiklar som är ett rakt plagiat på vad Sd säger, samt Fridolins utspel i att försöka omfamna Sd-väljarna , torde ju klockor börja ringa. Valrörelsen är i full gång!

Att marginalisera Mp är bara till fördel. Blir de så undanträngda att de tillsammans med Alliansen inte kan driva igenom majoritetsbeslut är ett steg i rätt riktning. Lägg därtill att om en S-regering kan regera utan Mp torde ju de flesta inse att förutsättningarna för en omriktning inom politiken förbättras.

Så att försöka fälla krokben för Mp är en korrekt strategi, de är ju lätta att peka ut. Alliansen har möjligheten att skylla på interna motsättningar, så således är den föreslagna kampanjen helt riktig. Bättre att samla kraft mot en enskild en mot en diffus helhet som kan slingra sig.

Därmed inte inte sakt att fokus skall tas bort från Reinfeldts Allians, men det är bättre att dela upp kampanjandet. En dylik offensiv mot Moderaterna är ju också av godo, dock bör de hållas åtskillda som 02-02-2012 framhäver. Och bäst är ju som sagt att försöka marginalisera Mp, då Alliansen är på väg utför...
Citera
2013-01-17, 14:23
  #28
Medlem
LostGenerals avatar
De samhällsproblem som kommer att uppstå i och med uppgörelsen kommer nog straffa samtliga partier i riksdagen, utom SD då såklart. Av alla jävla invandringsförslag måste detta vara ett av de mest vansinniga.
Citera
2013-01-17, 15:16
  #29
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostGeneral
De samhällsproblem som kommer att uppstå i och med uppgörelsen kommer nog straffa samtliga partier i riksdagen, utom SD då såklart. Av alla jävla invandringsförslag måste detta vara ett av de mest vansinniga.
Ditt svar blir givetvis att svara med den defatism och apati som är så spridd hos er som tror ni skall förändra samhället från grunden. Trots att det i denna tråd finns en signatur du enkelt kan kopiera och klistra in i sin signatur så är din ansträgning att posta ett inlägg i den här tråden. Jag vet inte hur jag skall nå fram till er, ni väljer att svara på alla försök med total handlingsförlamning och kan ibland erkänna att jag har helt rätt i vad jag skriver men gör inte ett skit av vad jag föreslår att ni gör. Vad är det du vill ha från mig? I den här tråden krävs en minimal insats av engagemang men trots det gör du inget. Finns det något mindre jag kan kräva av dig för att du skall göra något eller är du helt förlorad?

Jag vet att ni vill ha någon storartad plan för att en förändring skall komma tillhands men hur har ni tänkt kunna ta del i något sådant när ni inte ens klarar av att offra mindre än 1 minut av er värdefulla tid? Hur har ni tänkt att ni skall klara av en asträgning som kräver 5 minuter, eller att ni förändrar erat liv på något sätt när detta är långt över den ribba ni kan komma över?
Citera
2013-01-17, 15:48
  #30
Medlem
TinnManns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Tack för 30 000 somalier MP, jag kommer aldrig att förlåta er för vad ni gör och har gjort för att förstöra det här landet.
Typiskt, man gnäller på partier när det finns en annan part som är den mest skyldiga och högst ansvariga för den idiotpolitik som förs: nämligen majoriteten av den svenska väljarkåren.
Generellt sett så är det ett gemensamt problem i västerländska demokratier att väljarkåren är idiotiskt och inkompetent. Men jag samt många andra som jag har stött på i politiska forum håller med om en sak: den svenska väljarkåren är den mest infantila och naiva som existerar.

Så rösta på alliansen som arbetar för alla bankers, energiföretags med fleras miljardvinster ni läser om titt som tätt årligen i tron att Reaganomics, privatisering och fortsatt brist på reglering fungerar. Sen är det ju extra bonus att man kan missgynna alla socialdemokrater medans man får en liten skattesänkning. Alliansväljare är rena Chamberlains: om man gör tillräckligt många eftergifter för privata intressen så kanske man äts opp sist.
Eller kanske rösta på vänsterblocket? En "opposition" som röstar med alliansen i de viktiga frågorna. En "opposition" som jagar bort jobb så länge de kan höja skatter, gynna sina egna i olika fack och offentliga institutioner.

England är gott exempel på hur en nation verkligen tar tag i saken och gör något: UKIP som är helt emot denna ultraliberala ekonomiska fars har nu blivit det andra största partiet och Camerons konservativa förlorar mark kontinuerligt. Där har vi ett folk som, i motsats till Sverige: inser att deras "treklöver" (LibLabDem) för en ohållbar politik samt inte företräder sina väljare intressen. UKIP och Farage har på ett väldigt bra sätt lyckats med det som vi också behöver i Sverige: spräcka den generella bilden att de gamla styrande partierna är de enda som är kompetenta och professionella valen och alla andra är bara missnöjespartier.

Tyvärr har vi inget sådant riktigt alternativ här hemma. Däremot är det övertydligt att det är ungefär samma kamp som förs mellan SD och sjuklövern. Sjuklövern är helt förskräckta att förlora sin image som de enda legitima valen en röstberättigad har. Det är därför allt motstånd mot SD har sin form i misskreditering och smutskastning istället, man pissar på sig av rädsla att de ska belysa hur katastrofalt dåliga de är att företräda sitt folks intressen och förbättra den ekonomiska situationen. Likt situationen i många europeiska länder så handlar allt om fortsätta driva sin ultraliberala politik för privata intressen så länge som möjligt.

Vänsterpartiet med den nye Jonas Sjöstedt är också ett parti som så vitt jag kan se ställer sig emot denna Reagonomics-fars samt kravlös och öppen invandring. Däremot så är de väldigt tysta och försöker arbeta mer inom systemet istället för emot sjuklövern.
Som sagt: vi har inget egentligt UKIP alternativ men likt förbaskat så skulle vi förbättra situationen genom att sluta rösta på S, M, FP, C, MP, KD och börja rösta på de minst värsta. Men att svenskar skulle ta av sig dumstruten tvivlar jag kommer hända om något i landet inte kollapsar först.
Citera
2013-01-18, 22:59
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnMann
Typiskt, man gnäller på partier när det finns en annan part som är den mest skyldiga och högst ansvariga för den idiotpolitik som förs: nämligen majoriteten av den svenska väljarkåren.
Generellt sett så är det ett gemensamt problem i västerländska demokratier att väljarkåren är idiotiskt och inkompetent. Men jag samt många andra som jag har stött på i politiska forum håller med om en sak: den svenska väljarkåren är den mest infantila och naiva som existerar.

Så rösta på alliansen som arbetar för alla bankers, energiföretags med fleras miljardvinster ni läser om titt som tätt årligen i tron att Reaganomics, privatisering och fortsatt brist på reglering fungerar. Sen är det ju extra bonus att man kan missgynna alla socialdemokrater medans man får en liten skattesänkning. Alliansväljare är rena Chamberlains: om man gör tillräckligt många eftergifter för privata intressen så kanske man äts opp sist.
Eller kanske rösta på vänsterblocket? En "opposition" som röstar med alliansen i de viktiga frågorna. En "opposition" som jagar bort jobb så länge de kan höja skatter, gynna sina egna i olika fack och offentliga institutioner.

England är gott exempel på hur en nation verkligen tar tag i saken och gör något: UKIP som är helt emot denna ultraliberala ekonomiska fars har nu blivit det andra största partiet och Camerons konservativa förlorar mark kontinuerligt. Där har vi ett folk som, i motsats till Sverige: inser att deras "treklöver" (LibLabDem) för en ohållbar politik samt inte företräder sina väljare intressen. UKIP och Farage har på ett väldigt bra sätt lyckats med det som vi också behöver i Sverige: spräcka den generella bilden att de gamla styrande partierna är de enda som är kompetenta och professionella valen och alla andra är bara missnöjespartier.

Tyvärr har vi inget sådant riktigt alternativ här hemma. Däremot är det övertydligt att det är ungefär samma kamp som förs mellan SD och sjuklövern. Sjuklövern är helt förskräckta att förlora sin image som de enda legitima valen en röstberättigad har. Det är därför allt motstånd mot SD har sin form i misskreditering och smutskastning istället, man pissar på sig av rädsla att de ska belysa hur katastrofalt dåliga de är att företräda sitt folks intressen och förbättra den ekonomiska situationen. Likt situationen i många europeiska länder så handlar allt om fortsätta driva sin ultraliberala politik för privata intressen så länge som möjligt.

Vänsterpartiet med den nye Jonas Sjöstedt är också ett parti som så vitt jag kan se ställer sig emot denna Reagonomics-fars samt kravlös och öppen invandring. Däremot så är de väldigt tysta och försöker arbeta mer inom systemet istället för emot sjuklövern.Som sagt: vi har inget egentligt UKIP alternativ men likt förbaskat så skulle vi förbättra situationen genom att sluta rösta på S, M, FP, C, MP, KD och börja rösta på de minst värsta. Men att svenskar skulle ta av sig dumstruten tvivlar jag kommer hända om något i landet inte kollapsar först.
'
23 september 2011, några månader innan Sjöstedt tillträdde som partiledare för Vänsterpartiet lät det så här:
Citat:
...
Vi är förbluffade och beklämda över att just MP valde att lämna sin humana flyktingpolitik för att utgöra stödhjul åt en inhuman borgerlig avvisningspolitik som vi länge kämpat mot tillsammans. Motivet till detta är sannolikt MP:s stora iver att visa sig regeringsdugliga.

Vi hoppas att MP:s väljare inser vilka konsekvenser det får när man överger kampen för mänskliga rättigheter och en human och rättssäker flyktingpolitik. Den som röstade för en human och rättssäker politik kan knappast vara nöjd med att MP understödde högervridningen i flyktingpolitiken och legitimerade en främlingsfientlig dagordning.



LARS OHLY (V)

partiledare

CHRISTINA HÖJ LARSEN (V)

flyktingpolitisk talesperson



http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...en_6493614.svd

Jag antar att Christina Höj Larsen fortfarande är flyktingpolitisk talesperson för Vänsterpartiet. Vad har Sjöstedt gjort för uttalanden som tyder på att han vill strama upp Europas extremaste migrationspolitik?
Citera
2013-01-19, 09:57
  #32
Medlem
Tack Reinfeldt borde det stå.

Reinfeldt är nog lika glad om MP åker på en nit i valet 2014.

F.ö är MP ett skitparti.
Romson sänker partiet mer än vad Fridolin mäktar med att lyfta det.
En halvering på ett år, utan att det sägs något om det i blaskorna.
Citera
2013-01-19, 11:10
  #33
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tugor
'
23 september 2011, några månader innan Sjöstedt tillträdde som partiledare för Vänsterpartiet lät det så här:

Jag antar att Christina Höj Larsen fortfarande är flyktingpolitisk talesperson för Vänsterpartiet. Vad har Sjöstedt gjort för uttalanden som tyder på att han vill strama upp Europas extremaste migrationspolitik?
Ett tamt försök att flytta fokus från MP. Konstigt att den här tråden verkar dra till sig mer folk som försvarar MP än som ändrar signaturen

Ser du till V's historia så har de som mest haft en nettoinvadnring på runt 30.000/år när de kunnat arbeta med S ensamma. Däremot ser du att när MP får möjlighet att vara blir det alltid ett stort hopp i nettoinvadnringen. Bara att leta reda på lite statitsik så ser du att MP alltid driver en 'öppna gränsers' politik, det är rätt så naturligt då de har detta i sitt nuvarande partiprogram. Att det är folk som håller påatt tjaffsa om att MP skall besparas är rätt så naturligt då de med nuvarande nedåtgående trend snabbt skulle kunna se att ett moment bildas som drar ner dem mot 5%. MP är beroende av att deras realpolitik inte diskuteras utan att det enda som är i valboskapens tankevärld är miljö och trevliga språkrör.

Granskades MP kritiskt av media skulle de falla ur riksdagen 2014, nu är media dem som skyddar MP så då blir det upp till dem som läser den här tråden att föra ut vad de pysslat med i riksdagen sedan 2010.
Citera
2013-01-19, 15:35
  #34
Medlem
Egentligen är det skitsamma vad budskapet är i en dylik kampanj. 30 000 somalier är jävligt bra och har förutsättning att fastna i skallen på folk. Kör på det. Om den sedan är 20 eller 40 000 är skitsamma. Det är i princip rätt att (M)u(p)parna saboterat och förstört livet för en massa svenskar med sin politik. Det är ett motbjudande landsförrädarhärke vi pratar om. Kör hårt.
Citera
2013-01-20, 17:31
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Ett tamt försök att flytta fokus från MP. Konstigt att den här tråden verkar dra till sig mer folk som försvarar MP än som ändrar signaturen

Ser du till V's historia så har de som mest haft en nettoinvadnring på runt 30.000/år när de kunnat arbeta med S ensamma. Däremot ser du att när MP får möjlighet att vara blir det alltid ett stort hopp i nettoinvadnringen. Bara att leta reda på lite statitsik så ser du att MP alltid driver en 'öppna gränsers' politik, det är rätt så naturligt då de har detta i sitt nuvarande partiprogram. Att det är folk som håller påatt tjaffsa om att MP skall besparas är rätt så naturligt då de med nuvarande nedåtgående trend snabbt skulle kunna se att ett moment bildas som drar ner dem mot 5%. MP är beroende av att deras realpolitik inte diskuteras utan att det enda som är i valboskapens tankevärld är miljö och trevliga språkrör.

Granskades MP kritiskt av media skulle de falla ur riksdagen 2014, nu är media dem som skyddar MP så då blir det upp till dem som läser den här tråden att föra ut vad de pysslat med i riksdagen sedan 2010.

Jag försöker inte flytta fokus från Miljöpartiet. Jag bemötte ett inlägg där det påstods att Vänsterpartiet var ett alternativ om man vill ha en restriktivare migrationspolitik, artikeln jag länkade till visar klart och tydligt att Vänsterpartiet inte är ett alternativ.
När det kommer till migrationspolitik är V nästintill lika verklighetsfrånvända som MP.

Vänsterpartiet var emot Luciabeslutet:
Citat:
Den 14 december 1989 meddelade invandrarminister Maj-Lis Lööw (s) Sveriges riksdag om det fattade beslutet[4]. Företrädare för Moderaterna och Centerpartiet gav i de följande överläggningarna sitt muntliga stöd för regeringens politik medan riksdagsledamöter från Folkpartiet, Miljöpartiet och Vänsterpartiet klargjorde tydligt att man var emot beslutet.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Luciabeslutet

Idag har även Moderaterna och Centerpartiet anammat den mångkulturella kaos-visionen.
Citera
2013-01-27, 16:23
  #36
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Ett tamt försök att flytta fokus från MP. Konstigt att den här tråden verkar dra till sig mer folk som försvarar MP än som ändrar signaturen

Det känns ju som något som du borde fundera på själv? Svag trådstart kanske?

Sen så tror jag inte heller en sån här kampanj kommer ha någon större verkan även om den blev "stor" då man röstar för ett parti och inte emot det. Det är redan allmänt känt att MP står väldigt långt ifrån SD vad gäller invandringspolitik och de personer som håller med dig och hatar MP etc har nog aldrig övervägt att lägga sin röst där till att börja med.

Exakt samma som att anti-sd kampanjer(typ sverigedemokraterna i riksdagen? - nej tack) inte funkar då de som är med i kampanjen aldrig skulle röstat på SD oavsett.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback