• 28 073 online
  • 1 122 846 medlemmar
  • 58 291 357 inlägg
2013-01-18, 20:41
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PseudonymouZ
Kan du ge dig fan på att du kommer bli en posthora.

Första gången jag testade Ritalinet, typ två veckor sedan, så körde jag 40 mg depot och sen typ tre 10 mg korttids, men jag krossade dem och snortade. Det var kanske inte det doktorn sa att jag skulle göra men ja ja...

Har nog aldrig hört talas om en läkare som rekommenderar att man ska krossa och snorta!!
Ska nog ta ocj fråga runt lite efter ritalin med tanke på att alla pratar om det. Visserligen föredrar jag amfetamin men skulle vilja testa iaf.

Nu hamnar även jag lite OT. Men med tanke på ditt tidigare inlägg där du jämför ketamin med heroin så undrar jag om dem har liknade substanser? Jag har testat ketamin 1 gång och blev minst sagt helt väck och satt i min säng på hotellet och trodde att jag bodde i en blomma.

Trodde att subutex var det som påminde mest om heroin och det gillade jag verkligen inte testat det 2 gånger och båda gångerna spydde jag säkert 30gånger och var helt yr i huvudet.

Har dålig kunskap om dessa saker då jag tidigt insåg att jag har en missbrukarpersonlighet och valde därför att inte testa nya droger vart efter dem ploppade upp iom att jag var så beroende av dem drogerna jag tog. (amfetamin,xtc och weed) Anledningen till jag testat det överhuvudtaget har berott på dålig omdöme. Fan jag framstår nu som en riktigt pundare.
Citera
2013-01-18, 20:41
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adamtensta
Vad är skillnaden på Ritalin och Concerta? Vilken är att föredra?
40mg Ritalin, hur många ska intas för att känna nått? :-)
Ingen tolerans

Ritalin är inte depo som concerta.
Citera
2013-01-18, 20:49
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Du har alltså tagit det här:

"Cannabis, Ketamin, Metoxetamin, 4-HO-MET, Etylfenidat, 2-Fluoramfetamin, 6-APB, Heroin, Subutex, Tramadol, Citodon, Cocillana, Alprazolam, Klonazepam, Diazepam, Oxazepam, Bromazepam, Zopiklon, Zolpidem, Lyrica, Arboga 10,2%..."

Men aldrig helt vanligt bra blomster? Shiiiit...

En fråga som kanske är lite OT men: i vilket land fick du tag på Ketaminet? Om du skulle jämföra en medium/hög dos ketamin (om du nu fått rätt grejer alla får ju inte det) med heroin-ruset, går det?

Jag vill inte ta opiater och opioider, men vill ändå veta om det finns något som påminner om heroinruset.

Och för att inte gå OT för mycket så undrar jag om du kan jämföra etylfenidat med heroinet?

Självklart behöver du inte svara, bara intresserad Hitler.

Blomster... Är det... Är det tjack?

Jag minns inte, men mina aningar lyder 80% Holland, 15% England och 5% Belgien. Ruset är inte likt heroin alls. På låga doser blir man småsprallig och fumig - en ganska rolig karaktär. På medeldoser blir man tung i huvudet och bara sitter dagdrömmer utan att dagdrömma. På stora doser tas kroppen ut ur beräkningen totalt och du är enbart ditt medvetande.

Medelstor dos Heroin är en "evig" lättande utandning. Livet är helt OK... Kroppen upplevs som voro den helt fri från skavanker - ledig och lätt och kapabel att gå mil.

Hur en stor dos är vet jag inte ännu.

Etylfenidat: Pigg, framåt, social och mår bra.
Heroin: Avslappnad, laidback, sitter under korkeken och mår bra.

Går inte jämföra alls.
Citera
2013-01-18, 20:49
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka

Indeed it is!!
Citera
2013-01-18, 20:59
Medlem
PseudonymouZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adamtensta
Vad är skillnaden på Ritalin och Concerta? Vilken är att föredra?
40mg Ritalin, hur många ska intas för att känna nått? :-)
Ingen tolerans

Krossar du 40 mg Ritalin och sköljer ner med ett glas vatten kommer du definitivt känna "nått" om du inte har tolerans. Krossa 30 och dra det på en gång, sen kör du sista tio efter någon timme...

Skulle jag ha gjort.

Är ingen skillnad på dessa piller egentligen, inte när de är krossade i alla fall... Samma substans, men vissa gillar det ena, andra det andra. Verkar vara högst individuellt.
Citera
2013-01-18, 21:00
Medlem
PseudonymouZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenSvamp
Indeed it is!!

Det är det bästa tjacket. Rosa ska de va, ljusrosa, och så luktar det som nått jävla blomnäring typ...
Citera
2013-01-18, 21:03
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Det är det bästa tjacket. Rosa ska de va, ljusrosa, och så luktar det som nått jävla blomnäring typ...

Ja det luktar speciellt som 17.

Vänligen se min fråga till dig i ett tidigare inlägg.
Citera
2013-01-18, 21:05
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Händerna skakar nu och känner hur det "rusar" i kroppen.
Citera
2013-01-18, 21:56
Medlem
PseudonymouZs avatar
Citat:
Har nog aldrig hört talas om en läkare som rekommenderar att man ska krossa och snorta!!
Ska nog ta ocj fråga runt lite efter ritalin med tanke på att alla pratar om det. Visserligen föredrar jag amfetamin men skulle vilja testa iaf.

Nu hamnar även jag lite OT. Men med tanke på ditt tidigare inlägg där du jämför ketamin med heroin så undrar jag om dem har liknade substanser? Jag har testat ketamin 1 gång och blev minst sagt helt väck och satt i min säng på hotellet och trodde att jag bodde i en blomma.

Trodde att subutex var det som påminde mest om heroin och det gillade jag verkligen inte testat det 2 gånger och båda gångerna spydde jag säkert 30gånger och var helt yr i huvudet.

Har dålig kunskap om dessa saker då jag tidigt insåg att jag har en missbrukarpersonlighet och valde därför att inte testa nya droger vart efter dem ploppade upp iom att jag var så beroende av dem drogerna jag tog. (amfetamin,xtc och weed) Anledningen till jag testat det överhuvudtaget har berott på dålig omdöme. Fan jag framstår nu som en riktigt pundare.

Om du kände dig som en blomma hade du troligen tagit riktigt Ketamin ja. Skulle gissa på att du gjorde nybörjarmisstaget och drog en hel lina.

Ketamin är väldigt udda och speciellt, det har olika effekt beroende på dos, och man kan bygga upp ruset. En liten "nyckel" om du förstår vad jag menar, gör en jävligt soft, det är som bra benso men lätt psykedelisk och utan risk för flipp eller de bieffekter, sen fortsätter man, får känselhalisar och saker får starkare färger, man är soft, tar man mycket kan man inte röra sig och går totalt in i en drömvärld där vad som helst kan hända, behöver inte vara enbart positivt.

Jag har ingen aning om Ketamin i hög dos skulle påminna om Heroin, tror du missuppfattade, det var en fråga till Hitler-snubben. Jag har tagit mycket, men opiater håller jag mig bestämt ifrån.

Citat:
Ritalin är inte depo som concerta.

Ritalin finns som både depo och icke depo. Jag har båda.

Drog en lina av en substans på en fest som kan har varit Concerta, men vet ej, kunde ju lika gärna varit Ritalin. Fan vet. Men jag får Concerta snart när jag säger till läkaren det.

Det jag vill ha är Metamina och det är det enda jag tror kan funka, eventuellt. Eller det är väl skitsnack, inget av dessa funkar, men det blir roligt att få Metamina på licens. Ska bara samla skiten på hög och kanske parta någon gång eller byta mot CB. Men, funkar det så blir jag glad, absolut. Kanske kommer det här Medikinet fungera, vem vet.
Citera
2013-01-18, 21:57
Medlem
PseudonymouZs avatar
Citat:
Händerna skakar nu och känner hur det "rusar" i kroppen.

Vad exakt va det du hade tagit i hur hög dos?
Citera
2013-01-18, 22:04
Medlem
PseudonymouZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka

Jag minns inte, men mina aningar lyder 80% Holland, 15% England och 5% Belgien. Ruset är inte likt heroin alls. På låga doser blir man småsprallig och fumig - en ganska rolig karaktär. På medeldoser blir man tung i huvudet och bara sitter dagdrömmer utan att dagdrömma. På stora doser tas kroppen ut ur beräkningen totalt och du är enbart ditt medvetande.

Medelstor dos Heroin är en "evig" lättande utandning. Livet är helt OK... Kroppen upplevs som voro den helt fri från skavanker - ledig och lätt och kapabel att gå mil.

Hur en stor dos är vet jag inte ännu.

Etylfenidat: Pigg, framåt, social och mår bra.
Heroin: Avslappnad, laidback, sitter under korkeken och mår bra.

Går inte jämföra alls.

Heroin låter då mer som tung indica.

Heroin låter som något jag skulle ha fastnat för direkt, att ta metadon fattar jag inte hur någon kan få för sig. Visste du att metadon hette "Adolfin" och togs fram på order av Hitler?

http://varldenshistoria.se/metadon-n...nas-uppfinning

LoL.

Passar din avatar.

Hur som helst, initialt kan jag tycka att Ritalin/tjack ger mig ett lugn som påminner om gräs eller en sömntablett, men sen blir man uppåt, tyvärr...

Min läkare sa att vissa med adhd somnar på 10 mg snabbritalin på kvällen... det gällde inte mig det.

Smart o testa när man ska upp o jobba.
Citera
2013-01-18, 22:05
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Om du kände dig som en blomma hade du troligen tagit riktigt Ketamin ja. Skulle gissa på att du gjorde nybörjarmisstaget och drog en hel lina.

Visst gjorde jag det!! Resan fick mig att inte vilja ta det mer.

Citat:
Vad exakt va det du hade tagit i hur hög dos?

Jag har tagit concerta och dosen var 3x36mg + 1 18mg. Sist tog jag 5st 36mg och det blev på tok för mycket. Blev helt skev och med en AT som jag anser vara värre än på tjacket. Så jag testar mig fram nu med andra ord.
Citera