Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-01, 02:44
  #133
Medlem
D_V_Ss avatar
Haha, vad finns det att vara rädd för? Egentligen.. Problemet är ju knappast rasism, utan människohat. Om alla skulle respektera mänskligt liv (och annat) så skulle ju knappast denna diskussionen finnas. Fuck SSU.
Citera
2013-01-01, 14:19
  #134
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoanJen
Kontot i citatet är i alla fall inte avstängt. Heller har det inga 127 inlägg. Att döma av inläggen och SSU logon so skapades kontot i syftet att missgynna SSU som svar på den utlovade attacken. Den utlovade attacken som antingen inte nåde flashback. Eller om det gjorde det så i en otroligt minimal skala.
Kontot SSUHerrljunga stängdes också av i en vecka, och då avstängningen inte är utlyst så är det inte allt för svårt att dra en slutsats om vilket regelbrott det gällt.

Kort sagt, SSU hade inte direkt förberett sig ordentligt och har dessutom haft väldigt dålig koll på vad de egna medlemmarna gjort eftersom de inte ens vet om det är en av deras egna som skrivit inlägget som ledde till avstängning för brott mot 1.08.
Citera
2013-01-02, 12:12
  #135
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Vilken flopp, jag hade förväntat mig en riktig fight

Hoppas i alla fall de som var här i dag stannar ett tag till.

Den största "mobiliseringen", om man nu skall kalla det vid detta namn, upplever jag ägde rum på olika större grupper och forum på sociala medier. Inte sällan i form av antalet delningar, retweets och "gillanden". Den utlovade "debatten" kom även den på skam då det inte fanns någon uthållighet i debatterandet utan spammande, ryggdunkningar och annat som hör det anti-rasistiska arbetet till.

En mycket bedrövlig insats trots resurser i ryggen.
Citera
2013-01-03, 00:13
  #136
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball
Med tanke på hur många Flashbackare som "inte bryr sig" om SSU så har den här tråden fått mycket uppmärksamhet

TS ville uppenbarligen hetsa genom att starta tråden...

Inte ens Breivik och hans anhang kommer att kunna skapa den diktatur ni är ute efter.

Länge leve demokratin!
/Buffel



Det va ingen hets det va en upplysning för det är jag som är TS, så vill du bemöta min ståndpunkt angående trådstarten? Nej, tänkte väl detta.

Så vidare så var det alltså inte mycket med de här SSUarna som skulle genom debatt slå till emot det inbillade näthatet? Upp som en sol och ner som en pannkaka. Då kanske man inte ska gå ut med den sortens information att man är på gång det ser nämligen inte vidare seriöst ut.
Det va ju synd då en debatt hade varit mycket intressant att se och delta i om seriositet fanns, men dom får ta nya tag helt enkelt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback