Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-18, 21:15
  #2293
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadeOf
En av GM. Hon är den enda som blivit uthängd. Det stod på kontots förstasida att administratörerna var 3 killar + 2 tjejer (alla från Bergsjön, Angered, Tynnered, Backa typ)
Jag tolkade det som att personen jag svara, trodde att det bara var en eller flera killar som låg bakom kontot.

Jag vet vad som stod på kontots förstasida. I dagsläget vet vi ju dock inte om det finns fyra stycken till. Det kan ju lika gärna vara en person som vill slippa stå "ensam" till svars.
Citera
2012-12-18, 21:16
  #2294
Avstängd
Straybullets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Många här retar sig på att invandrarna kutar omkring och skriker.. men jag säger: Hedrar åt blattarna som vågar säga ifrån när brott begås. Att hänga ut oskyldiga barn och ungdomar ska aldrig vara ok. Här tar blattarna tag i problemet och säger "Stopp!", "sluta"
Genom att kasta sten på polisen och förstöra bilar? Ja, jo. Själv protesterar jag mot våldsvågen i Sydafrika genom att panga rutor och snatta choklad på Ica Maxi. Jag väntar fortfarande på ett erkännande.

För övrigt brydde sig naturligtvis inte svartskallarna om de uthängda tjejerna, några stycken gjorde kanske det men de allra flesta såg ju bara en chans att kaosa och apa sig bland likasinnade. Det framgår ju tydligt av de bilder och videos som finns.

Apor i flock beter sig som apor i flock. Det är inga direkta nyheter, tyvärr.
Citera
2012-12-18, 21:18
  #2295
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epik
Finns en ny instagram:
http://web.stagram.com/n/orrozgbg/

Varför tar Polisen inte bort den? De skulle väl kunna få bort den relativt snabbt?
Antingen vet de inte om sidan. (Det lär dem dock göra)

Eller som de sa tidigare. De grupper mm. som skapas nu är bara till för att provocera!
Citera
2012-12-18, 21:19
  #2296
Medlem
Hem_bränts avatar
Det här är helt underbart om ni frågar mig, ju mer dom håller på desto mer röster kommer SD att få i nästa val, hoppas att dom slår ihjäl varandra!

Sen så undrar jag om inte polisen var jävligt passiva och rent av fega idag, är det någon som vet hur farbror blå betedde sig?
Citera
2012-12-18, 21:19
  #2297
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STIM1
Jag tolkade det som att personen jag svara, trodde att det bara var en eller flera killar som låg bakom kontot.

Jag vet vad som stod på kontots förstasida. I dagsläget vet vi ju dock inte om det finns fyra stycken till. Det kan ju lika gärna vara en person som vill slippa stå "ensam" till svars.
Okej nvm.

Möjligt. Men om tjejen är så dum att hon lyckas outa sig själv så tror jag inte att hon skulle komma på idén att få fler att verka som skyldiga.
Citera
2012-12-18, 21:19
  #2298
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RicoCooper
Najs att namnet står med youtube.


Det här videoklippet har tagits bort eftersom dess innehåll bryter mot YouTubes användarvillkor.
Citera
2012-12-18, 21:20
  #2299
Medlem
Tyckte faktiskt Aktuells reportage om det hela var ganska sakligt och bra!
Citera
2012-12-18, 21:20
  #2300
Medlem
fluff995s avatar
http://www.dn.se/nyheter/sverige/vi-...-inte-upprepas


Citat:
Skolans rektor, Lotta Krus, skriver i ett mejlsvar till DN.se att rykten sprids snabbt på sociala medier och att det varken är första eller sista gången som detta kommer att hända:

– Det går fort och når många. Vi vill uppmana alla skolor och övriga som arbetar med ungdomar att ta upp och föra dialog med dem kring värdegrundsfrågor och kränkande behandling på sociala medier, skriver hon.

Det är viktigt att föra dialog med eleverna kring att man inte får lov att invadera köpcenter i verkligheten. Fan, skolsystemet, kom med i matchen.
Citera
2012-12-18, 21:20
  #2301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Oroväckande framtid vi har till mötes. I Göteborg ser det väldigt oroväckande ut och jag har stora funderingar på att flytta härifrån.
Usch. Någon som tittat igenom hela klippet och som kan säga vid vilken minut saker faktiskt händer?

http://veetle.com/index.php/listing/...b2996c7514edf1
Citera
2012-12-18, 21:21
  #2302
Medlem
epiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Det här är helt underbart om ni frågar mig, ju mer dom håller på desto mer röster kommer SD att få i nästa val, hoppas att dom slår ihjäl varandra!

Sen så undrar jag om inte polisen var jävligt passiva och rent av fega idag, är det någon som vet hur farbror blå betedde sig?
Inte bra nog, skulle detta hända i Ryssland skulle man få se på saker, såg en video där en tjej blev påhoppad, en dialogpolis går sakta sakta fram tills en annan polis kommer springandes Sätt hårt mot hårt

Edit: Videon http://www.vgtv.no/#!/video/59614/sv...orbipasserende
Citera
2012-12-18, 21:21
  #2303
Medlem
knaz_mongos avatar
Antar att detta redan framkommit, men iallafall har jag talat med en person som var på plats, mobben bestod uteslutande av invandrare.
Citera
2012-12-18, 21:23
  #2304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Det här är helt underbart om ni frågar mig, ju mer dom håller på desto mer röster kommer SD att få i nästa val, hoppas att dom slår ihjäl varandra!

Sen så undrar jag om inte polisen var jävligt passiva och rent av fega idag, är det någon som vet hur farbror blå betedde sig?
Det är fortfarande en skola med ungdomar inte ens en demonstration. Vad hade du velat? Att dom kallade in militären med tanks och kör över dem eller. Räcker med 20 poliser för att stoppa det där eller 10 kanske. Räcker med att dom tar tag i 5 ungdomar och drar in dom i en piket bil så springer resten hem. Sluta larva dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback