• 32 310 online
  • 1 146 613 medlemmar
  • 59 351 132 inlägg
2012-12-11, 03:37
Medlem
AssetManagements avatar
Är i USA på semester och är lite sugen på köpa en stationär Mac.

Jag vill ha två stycken 21 tum skärmar, och jag bryr mig inte jättemycket om det visuella med en snygg Mac-skärm. Med anledning av detta känns det som Mac Mini borde vara bäst för mig.

Håller på med Logic och andra musikprogram varför 2 skärmar är bekvämt då.

Mac Mini kostar 599 dollar i grundutförande och iMac 1299.

Finns det något jag missar med Mac Mini som jag får med iMac?
Citera
2012-12-11, 06:05
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AssetManagement

Jag vill ha två stycken 21 tum skärmar, och jag bryr mig inte jättemycket om det visuella med en snygg Mac-skärm. Med anledning av detta känns det som Mac Mini borde vara bäst för mig.

Skärm, bättre processor. bättre grafik, hälften så mycket minne i Mini:n och hälften så mycket hårddiskutrymme. Värt att notera är dock att Mini:n ändå är ett litet kraftpaket som du inte kommer att bli missnöjd med.
Citera
2012-12-11, 09:02
Medlem
maltzors avatar
Citat:

Om du väljer Mini så bör du absolut ta mellanmodellen med i7-cpu.
I minin kan du stoppa i mer ram själv, 16gb kostar 6-700:- här. imac 21" måste köpas med 16gb från apple, då kostar den 1499$.
Senast redigerad av maltzor 2012-12-11 kl. 09:05.
Citera
2012-12-11, 23:59
Medlem
AssetManagements avatar
Hmm.. Känns som att det lutar åt Mac Mini, har dock några dagar till att bestämma mig
Citera
2012-12-15, 21:34
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Hmm.. Känns som att det lutar åt Mac Mini, har dock några dagar till att bestämma mig
Jag har inte använt logic själv men jag vill minnas att någon sagt att det är ganska minnesintensivt. Nu är ju 8GB inte lite på något sätt utan det är på sikt som möjligheten att uppgradera till 16GB som kan vara trevligt.

Det skiljer ca 1300 svenska kronor om du istället köper den dyrare Mac Mini-varianten med en bättre processor samt en 1TB istället för 500GB hårddisk. Hårddiskskillnaden är väl i mina ögon inget särskilt tungt säljargument när SSD:er är mer intressanta för de flesta, men ur ett hållbarhetsperspektiv tror jag processoruppgraderingen är prisvärd Då kan man istället se 1TB-disken som en bonus. Du kan ju dessutom alltid installera en SSD parallellt med en hårddisk i en Mac Mini
Citera