Flashback bygger pepparkakshus!
2012-11-30, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Jo, för inget känns kreddigare än Strömstedt och Babben.

Jajajajaja, men KREDDIGARE inte kreddigast!
Citera
2012-11-30, 22:38
Medlem
Citat:
Inte så säker på att Triumf vet vem Wolodarski är heller. Han känns inte så politiskt bevandrad.

Wolodarski är väl på Dagens Nyheters förstasida nästan varje dag?
Citera
2012-11-30, 22:45
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ainstain
Wolodarski är väl på Dagens Nyheters förstasida nästan varje dag?

Jo, men jag kan ändå tänka mig att 9 av 10 svenskar inte skulle veta vem han är ändå om du gickut och frågade på stan. Triumf borde definitivt veta vem det är men jag är inte så säker på att han gör det ändå.
Citera
2012-12-01, 16:36
Medlem
Citat:
Jo, men jag kan ändå tänka mig att 9 av 10 svenskar inte skulle veta vem han är ändå om du gickut och frågade på stan. Triumf borde definitivt veta vem det är men jag är inte så säker på att han gör det ändå.

Nä, du har nog rätt. Majoriteten skulle dock känna igen hans ansikte.
Citera
2012-12-01, 19:00
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ainstain
Nä, du har nog rätt. Majoriteten skulle dock känna igen hans ansikte.
Är mannen i fråga bara känd via DN? I så fall lär det inte vara så stor andel av befolkningen som vet vem han är. Jag bor i Stockholm och har aldrig hört talas om honom.
Citera
2012-12-01, 19:34
Medlem
DenLedes avatar
Själv skulle jag vilja att Triumf intervjuade medieanalytikern Albert Lindemalm.

Bitte Hammargren, mottagare av Publicistklubbens stora pris 2008, är annars ett bra alternativ.
Senast redigerad av DenLede 2012-12-01 kl. 19:44.
Citera
2012-12-02, 10:34
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Är mannen i fråga bara känd via DN? I så fall lär det inte vara så stor andel av befolkningen som vet vem han är. Jag bor i Stockholm och har aldrig hört talas om honom.

Är väldigt ofta andra tidningar och tvkanaler refererar till DN och Wolodarski samt att han själv är med i TV ibland så tycker du borde se det som en väckarklocka att inte veta vem Wolodarski är att börja följa med i samhällsdebatten.
Citera
2012-12-02, 12:43
Medlem
Falcãos avatar
Citat:

Han får ändå anses väldigt känd, är förutom i DN med i paneler både i radion och i tv. Om du inte vet vem han är så antar jag att du inte är särskilt intresserad av politik?
Citera
2012-12-02, 15:11
Medlem
swimp78s avatar
Är man normal-allmänbildad, läser någon av de stora dagstidningarna och har åtminstonde pyttelite koll på politisk debatt i Sverige känner man till namn och utseende på Wolodarski.

Jag skulle gissa att den genomsnittlige värvetlyssnaren på ett ungefär vet vem Wolodarski är
Citera
2012-12-03, 20:35
Medlem
det var ett väldigt pratande om denna Alex i senaste avsnittet. väldigt mycket prat men man fick egentligen inte veta nånting alls.
Citera
2012-12-03, 23:06
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Är väldigt ofta andra tidningar och tvkanaler refererar till DN och Wolodarski samt att han själv är med i TV ibland så tycker du borde se det som en väckarklocka att inte veta vem Wolodarski är att börja följa med i samhällsdebatten.
Citat:
Han får ändå anses väldigt känd, är förutom i DN med i paneler både i radion och i tv. Om du inte vet vem han är så antar jag att du inte är särskilt intresserad av politik?
Nej ni, jag hänger inte med i samhällsdebatter alls. Det är ett av mina stora problem, jag prioriterar till mitt stora förtret inte att hänga med i svängarna.

Som jag själv skrev i en annan tråd:
Citat:
...Kanske främst eftersom jag inte läser några tidningar eller nyhetssidor, det närmaste jag kommer är flashback. Så jag vet inte vad som står på tapeten...
Men vet ni vad, det här gav mig en idé tidigare idag. En idé som behöver hjälp av en egen tråd. Så jag får se till att starta den tråden nu!
Citera
2012-12-03, 23:23
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Nej ni, jag hänger inte med i samhällsdebatter alls. Det är ett av mina stora problem, jag prioriterar till mitt stora förtret inte att hänga med i svängarna.

Du har inte missat något kan jag säga.

Peter Wolodarski är en humörlös meristokrat som sedan han var typ 4 år gammal varit nån sorts påläggskalv på ledarsidorna och vid 34 års ålder ser ut som en neurosedynskadad 9-åring.
Senast redigerad av swimp78 2012-12-03 kl. 23:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in