• 41 870 online
  • 1 139 418 medlemmar
  • 59 027 094 inlägg
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2012-11-23, 11:12
Medlem
MyfairLadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Och vad ska anonymous med de där uppgifterna då?
Skulle varit mycket roligare om de snott typ AA, SW, CBo, TB, MN:s patientuppgifter och lagt ut till allmän beskådan. Det där är ju bara en tråkig tidningsartikel och inte kan anonymous bara lägga ut folks patientuppgifter utan att folk blir rasande.

Jag blir lite fundersam över din tolkningsförmåga,

"Personer som utger sig vara med i hackernätverket Anonymous kan ha kommit över sekretessbelagda patientuppgifter i Västra Götaland."

Själv tolkar jag det som att pressen använder alla möjligheter att smutskasta JA, att koppla detta till Assange för att några tonåringar vill göra sig märkvärdiga, säger mer om Expressen's agenda samt att de inte har något relevant att komma med. Lågvatten
Citera
2012-11-23, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyfairLady

"Personer som utger sig vara med i hackernätverket Anonymous kan ha kommit över sekretessbelagda patientuppgifter i Västra Götaland."

Själv tolkar jag det som att pressen använder alla möjligheter att smutskasta JA, att koppla detta till Assange för att några tonåringar vill göra sig märkvärdiga, säger mer om Expressen's agenda samt att de inte har något relevant att komma med. Lågvatten

Det börjar bli svårt att skriva fler artiklar på temat "Assange är ett [valfritt ord] svin" - att koppla samman Assange med allehanda mer eller kontroversiella grupperingar eller enskilda personer är en infallsvinkel som kan varieras i det oändliga (det har varit tyst i media kring Assange under ganska lång tid nu).
Citera
2012-11-23, 12:03
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProEtContra
Det börjar bli svårt att skriva fler artiklar på temat "Assange är ett [valfritt ord] svin" - att koppla samman Assange med allehanda mer eller kontroversiella grupperingar eller enskilda personer är en infallsvinkel som kan varieras i det oändliga (det har varit tyst i media kring Assange under ganska lång tid nu).

Just det. Därför blir man med tanke på alla kampanjer som varit misstänksam när han väl nämns. Och alldeles speciellt om källan är DN/Expressen.

Är detta preludiet inför nästa förtalskampanj?
Och i så fall varför? Vad är på gång?

Är det att snacka ner JA inför en eventuell upplösning av ärendet?
Citera
2012-11-23, 12:15
Medlem
Det svenska psykförsvaret jobbar säkert för
högtryck nu,med att finna nya vägar att demonisera
(alltså avmänskliga) JA. För att sedan kunna mata cervila papegojmedia med "uppdrag" att verkställa
smutskastningen.
Man tänker på gamla USSR.......
Citera
2012-11-23, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyfairLady

1. Hur det ligger till med det har jag ingen aning om, däremot så är artikeln väldigt sannolikt korrekt sett till hur verkligheten ser ut map. påståendet.

2. Jag tror att ni ser alldeles för mycket på rorschackbilder och läser alldeles för mycket spion-thrillers.
Citera
2012-11-23, 15:44
Medlem
trenterxs avatar
Ett långt inslag om Anna Ardins kopplingar till oppositionen på Kuba på en spanskspråkig TV-kanal i USA.
http://www.youtube.com/watch?v=6j4YriMD6co

Två personer av intresse intervjuas, båda med påstådda kopplingar till CIA. Carlos Alberto Montaner, som har ansetts vara länk mellan Ardin och CIA. Vad jag förstår nekar han till detta. Och Alexis Gainza i Stockholm. Han presenteras som Director de Misceláneas de Cuba.

Kan någon spansk-kunnig titta på detta och berätta vad som kommer fram?

Här är det kända citatet från counter-punch, när kopplingen Ardin/CIA först görs:

http://www.counterpunch.org/shamir09142010.html
Citera
2012-11-23, 16:56
Medlem
Nickelodions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Ett långt inslag om Anna Ardins kopplingar till oppositionen på Kuba på en spanskspråkig TV-kanal i USA.

Två personer av intresse intervjuas, båda med påstådda kopplingar till CIA. Carlos Alberto Montaner, som har ansetts vara länk mellan Ardin och CIA. Vad jag förstår nekar han till detta. Och Alexis Gainza i Stockholm. Han presenteras som Director de Misceláneas de Cuba.

Kan någon spansk-kunnig titta på detta och berätta vad som kommer fram?

Visst säger väl Försvarsministern Robert Gates 3:27 - 3:40, samtidigt som han lägger upp ett stort leende, när han intervjuvas i Afganistan och just fått reda på att Assange anhållits för våldtäkt:

"Det låter för mig som en mycket god nyhet!"

Man kan väl konstatera att han inte verkar överraskad eller förvånad, bara glad och nöjd?
Citera
2012-11-23, 17:09
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickelodion
Visst säger väl Försvarsministern Robert Gates 3:27 - 3:40, samtidigt som han lägger upp ett stort leende, när han intervjuvas i Afganistan och just fått reda på att Assange anhållits för våldtäkt:
"Det låter för mig som en mycket god nyhet!"
Man kan väl konstatera att han inte verkar överraskad eller förvånad, bara glad och nöjd?
Det finns väl ingen anledning att bli överraskad av ett "standard operations procedure" ?
Citera
2012-11-23, 17:37
Medlem
espressinos avatar
Kan det vara det här vi väntar på?

Presskonferens 27 novemer från Ecuadors ambassad och Bryssel samtidigt,

http://www.timeanddate.com/worldcloc...1127T13&p1=136

Citat:
WikiLeaks ‏@wikileaks
ANNOUNCE: WikiLeaks press conference Tue Nov 27 in Brussels (2pm) and at London Ecuadorian embassy (1pm)
Citera
2012-11-23, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Jag påminner om avslöjandet om KDU-ordföranden Aron Modig. Historien blev känd sedan denne blivit inblandad i en svår bilolycka på Kuba:

... Modig klarade sig med lindriga skador. Han hade med ett falskt visum och med falsk förevändning tagit sig in i landet. Visumet utfärdades i Spanien, inte i Sverige, och Modig hade oriktigt uppgivit att han skulle turista i landet.
---
”Jag kom till Kuba med instruktioner från mitt parti, i första hand om att träffa Oswaldo Payá och att överlämna pengar, i andra hand om att möta unga människor från hans rörelse och diskutera, och för det tredje om att erbjuda mig att resa med Oswaldo Payá om han så skulle önska” sa Aron Modig på engelska, samtidigt som hans svar tolkades till spanska.

”Jag har förstått att dessa aktiviteter inte är lagliga på Kuba och jag vill be om ursäkt för dem”, sa han. Han erkände att han hade [haft] med sig 4 000 euro till oppositionen och att han varit på Kuba tidigare och bland annat överlämnat utrustning till journalister. (Stycket är taget ur den kristna tidningen Världen idag 7 augusti.)
Modig berättade vidare att han före sin ankomst till Kuba hade varit i USA och haft möten med IRI och NDI, båda knutna till CIA.

http://jinge.se/bloggosfaren/logner-...-modig-kdu.htm

Det finns ju en svensk tradition av hemligt "demokratibistånd" till kommunistländer, där ofta ungdomsförbundsmedlemmar har rekryterats. Parallellerna med Ardins resor till Kuba är tydliga, och man kan misstänka att Ardin haft liknande uppdragsgivare och liknande uppdrag som Modig.
Citera
2012-11-23, 21:14
Medlem
trenterxs avatar
Anna Ardin är väl känd på ambassaden i Havanna.

Hanna Lambert, ambassaden i Havanna, rapporterar till svenska UD den 21 augusti 2012.

”Ambassadens kommentar:
Kubas engagemang för Julian Assange, för många själva symbolen för infomationsfrihet, kan tyckas paradoxal men är mångbottnad. I dagsläget handlar det kubanska engagemanget i stor utsträckning om solidariteten inom ALBA och stöd för Ecuadors rätt för självbstämmande, men inte endast.

Wikileaks läckta diplomatrapporter om ärkefienden USA:s förehavanden togs tacksamt emot av den kubanska regeringen och pikanta dtaljer ur dem publicerades frekvent och med illa dold förtjusning i kubanska media. Kuba har i Assange kommit att se en bundsförvant och stödet för honom har stärkts av spekulationer om att han riskerar vidare utlämning och potentiellt dödsstraff i USA.

Till bilden hör också att en av de svenska kvinnor som anklagar Assange för sexuellt utnyttjande/våldtäkt är tidigare känd av kubanska myndigheter för sitt politiska arbete och stöd för den kubanska oppositionen. Kuba har därför redan från början ogillat åtalet mot Assange och i kubansk media vid tidigare tillfälle kastat tvivel över kvinnorna och deras vittnesmål."

Källa: UD:s Assangemapp

http://img688.imageshack.us/img688/9...angebilaga.pdf
Senast redigerad av trenterx 2012-11-23 kl. 21:49.
Citera
2012-11-23, 21:29
Medlem
trenterxs avatar
Anna Ardin är känd på Sveriges ambassd i Buenos Aires också.

Rapport till svenska UD från Alexander Peyre Dutrey, Sveriges ambassad Buenos Aires, den22 augusti 2012.

”Veckotidningen Perfil kontaktade ambassaden under gårdagen för att erhålla Sveriges ståndpunkt i frågan samt kontaktuppgifter till ambassadens tidigare praktikant, vilken är en av de personer som anklagar Assange för våldtäkt.”

I övrigt rapporterar Alexander Peyre Dutrey om det starka argentinska stödet för Ecuador.
Citera