• 36 428 online
  • 1 213 414 medlemmar
  • 62 597 951 inlägg
2012-02-12, 11:18
Medlem
Ingen som har nämnt Tommy Cooper. Hans sätt att använda "magi" och det jävligt sköna, smittande skrattet får mig alltid att dra på smilbanden.
Citera
2012-03-12, 11:11
Medlem
Såg just Maz Jobrani youtube , han var rolig kommer till Sverige om några dagar bara dessvärre i Stockholm.
Citera
2012-03-14, 08:11
Medlem
TomRiddlles avatar
Henrik Dorsin, jag tycker han är rolig helt enkelt.
Citera
2012-03-14, 12:06
Medlem
DifMackans avatar
Bäst-Eddie Murphy Motivering: RAW
Skönast-Mitch Hedberg Motivering överflödig
Citera
2012-08-01, 12:31
Medlem
Nationell: Magnus Betnér. Tycker hans åsiktsbaserade komik är jävligt rolig, till skillnad från många andra som bara pratar om sina vardagliga händelser på ett "roligt sätt". Han lägger fram sina åsikter på ett mycket roligt sätt, även fast jag inte nödvändigtvis håller med han hela tiden. Svårt att förklara, men men...

Internationell: Eddie Izzard. Hänger säkert ihopp med att jag också gillar Monty Python. Den brittiska accenten, klänningarna, improvisationerna, imitationerna och kroppsspråket är ju helt underbara Att han kan prata om så allvarliga historiska händelser och få det att bli roligt. Att han kan hålla en 2 timmar lång show utan att använda sig av grova könsvitsar eller svordomar (vilket de flesta ståuppare inte skulle klara). Ja, listan kan göras lång. Det är svårt att beskriva med ord . Jag avundas er som inte har upptäckt honom än. Ni har många timmar av surrealistisk komedi i högsta klass att se fram emot
Citera
2012-08-01, 14:22
Medlem
Pontrs avatar
George Carlin för mig. Därför att han hade alltid så mycket bra saker att säga. Om man själv inte skrattade åt hans humor så drunknade man antingen av vishet eller förundran. Han tänkte verkligen till vad det gällde sitt humormaterial, innan han började ralla skämt om det, och man behövde inte hålla med honom för att förstå hans åsikter, vare sig det gällde skit eller politik. Det märks särskilt när han talade om U.S.A.

It is called the American Dream, because you have to be asleep to believe it.

Hans humor ändrades också med åldern; han talade om allt mellan himmel och jord innan han blev pensionärsåldrad, och när han var nära döden så började han verkligen tänka på det och Gud. Även då tog han döden med en klackspark och skämtade om allt han kunde komma på som gammal.
Citera
2012-11-15, 00:21
Medlem
Magnus.nilssons avatar
Var idag på en VÄLDIGT rolig stand-up i Göteborg på Parken. Var där för att se Aron Flam som är en favorit men fick up ögonen för personen innan, någon som hette typ - alex(is) Wasim. Han var hysteriskt rolig och slutade sin show genom att kalla en snubbes tjej för hora och sedan hälla en öl över honom. Gissningsvis var allt detta fake men det var så grovt och så bra att det utan problem skulle kunna vara äkta, bara någon fick för sig att våga göra det.

Någon som kan hjälpa mig hitta namnet? Tror detta kan bli ett nytt stort namn inom svensk standup.
Citera
2012-11-20, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus.nilsson
Var idag på en VÄLDIGT rolig stand-up i Göteborg på Parken. Var där för att se Aron Flam som är en favorit men fick up ögonen för personen innan, någon som hette typ - alex(is) Wasim. Han var hysteriskt rolig och slutade sin show genom att kalla en snubbes tjej för hora och sedan hälla en öl över honom. Gissningsvis var allt detta fake men det var så grovt och så bra att det utan problem skulle kunna vara äkta, bara någon fick för sig att våga göra det.

Någon som kan hjälpa mig hitta namnet? Tror detta kan bli ett nytt stort namn inom svensk standup.
Alex Wasim ja. Såg honom "uppträda" i Stockholm i juli. Jävla dåre.

Hittade detta: http://www.youtube.com/watch?v=5pfQykVYy-A
Senast redigerad av epiri 2012-11-20 kl. 01:15.
Citera
2012-11-21, 13:35
Medlem
Magnus.nilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epiri
Alex Wasim ja. Såg honom "uppträda" i Stockholm i juli. Jävla dåre.

Hittade detta: http://www.youtube.com/watch?v=5pfQykVYy-A

Just den showen jag var på, verkade vara en av få som verkligen njöt av det där..

Hur var han i Stockholm, samma saker där?
Citera
2012-11-21, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus.nilsson
Just den showen jag var på, verkade vara en av få som verkligen njöt av det där..

Hur var han i Stockholm, samma saker där?
Han kom upp jättekonstigt med ett papper och läste upp saker han var bra på, sedan levererade han bra skämt, men så ringde hans mobil och han bara lämnade scenen mitt i. Verkar helt sjuk.
Citera
2012-12-11, 23:05
Medlem
Fred-Asps avatar
1.Ricky Gervais - Har ett oerhört unikt sätt att framträda. Han har inga egentliga punchlines, han bara står och rabblar på och får in sofistikerade nyckelord som får en att brista ut i tårar framåt slutet av hans rutin.

2.Louis CK- som en vit, heterosexuell man kan jag relatera till den typen av elände som Louis bara utstrålar. Ingen modemedvetenhet, hatar sin familj, hår som kryper upp på skallen, men lyckas ändå alltid peka ut allt det där komiska mitt i all misär. Vilket är vad han alltid gör. Samt att han aldrig blir tröttsam att lyssna på.

3.Dave Chappelle- Kan inte komma på en enda komiker som fått mig att fastna så jävla snabbt. Jag såg en sketch med Dave Chappelle, sen såg jag en kort stand up rutin och det var helt omöjligt att hålla sig för magkramper. Tyvärr har han legat på latsidan ett bra tag, men Chappelle är helt enkelt lite för bra för att vara sann.

4.Richard Geni- Underskattad som få, men helt jävla genial. Påminner lite om Louis CK på flera sätt, framförallt hans förmåga att diskutera livets irritationselement. Det som skiljer honom är att han levererar fler skrattattacker. Tyvärr lämnade denna eminenta herre oss alldelles för tidigt.

5.George Carlin- Hans material har blivit ganska dammigt i dagsläget, men det går inte att förneka den strålglansen han gjort sig så förtjänt av. Carlin tror jag får räknas till den största inspirationen till modern ståupp komedi, och han är mer än väl saknad.

6.Steve Hughes- Hans jargong om homosexuellas straighthet skulle jag nog räkna som det skämtet jag har skrattat mest åt genom tiderna. Hans övriga material är hyfsat, men jag känner på mig att han har potential att bli en av giganterna.

7.Eddie Murphy- Lider lite av samma problem som George Carlin att hans skämt i dagsläget inte är lika roliga som dem var för 20 år sedan. Men han lyckas ändå se till att man drar en hel del på smilbanden, många av hans rutiner får helt enkelt ses som klassiker.

8.Michael Mcintyre- Engelsk ståupp i sitt esse. Han sticker inte direkt ut från det engelska urvalet sett till hans stil, men hans glädje och färggladhet smitar på något sätt av sig. Svårt att inte se hans rutiner om och om igen.

9. Godfrey- Lyckas alltid på något sätt dra ut ett skämt till punkten då aptiten inte är våt längre, men då har han en annan briljant jargong på G. Folk jag känner som hatar stand up ligger i drivor och tjuter åt honom. Med andra ord standup i sitt esse.

10 Rich Vos- Även han underskattad, men cool som få. Om Mcintyre står för den engelska komiken i sitt esse gör Vos det för den amerikanska sidan. Han är dessutom en av de få vita ståupparna som ger kängor åt negrer och svarta ståuppare på löpande band. Och ärligt talat tror jag att hans coolhet när han står framför 100-tals svarta och kallar en kärring för ''ashy motherfucker'' som gör att svarta fortfarande respekterar honom som ståuppare.
Citera
2012-12-11, 23:46
Medlem
Nicke1234s avatar
Marve Fleksnes (Rolv Wesenlund) är helt klart nummer ett. På andra plats kommer Mr.Bean (Rowan Atkinson).

Lättar upp humöret på en grå och dyster dag.
Citera