2012-11-08, 12:27
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Du svarar lite på det själv. Det är nog den gnälliga framtoningen eller offerrollen (mesig) som provocerar eller som stör. Lite på samma sätt som vissa feminster framstår som så sjukt gnälliga att motståndarna har svårt att ta det på allvar... Se och lär av Billing, säger jag. (även inom andra politiska frågor) Han har förmodligen fått fler skeptiker att lyssna.

Det är skillnader som beror på personlighet och strategier. Ingen jämställdists ansträngningar är helt bortkastade eller helt garanterade framgång, så jag har inga problem med skillnader i taktik och stil av förmenta effektivitetshänsyn.
Citera
2012-11-08, 12:53
Medlem
playmates avatar
Som jag har skrivit i en annan tråd, vad är det för skillnad på hot från anonyma personer och hot från offentliga sådana? Vad gör det för skillnad för hotets betydelse? Ett hot är alltid ett hot, och hot är aldrig okej.

Dock är det skillnad på att bli förlöjligad på grund av att man uttrycker sig starkt och okunnigt, och att motta rena hot. Att tycka att någon är en idiot är inte samma sak som att hota med att döda dennes barn.
Citera
2012-11-08, 12:56
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Tyvärr gör han ju precis som feministsuggorna vill, slutar kritisera.
Citera
2012-11-08, 12:57
Medlem
Cherrykills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danneuslingen
Pär Ström är en hjälte. Det kommer att stå om honom i historieböckerna, tror jag, som den som analyserade feminismens lögner och avslöjade dem i offentligheten.

Problemet för folk i allmänhet är att de inte kan/vågar.

Folk som jobbar inom stat & kommun riskerar att bli av med jobbet om de offentligt tar avstånd från feminismens lögner.

HAHAHAHAHAHAHAHA. Herregud.

Han är ju själv feminist? Jag tycker att det är otroligt löjligt att han drar sig ur för att han fått utstå lite hot, tänker han längre än näsan räcker? Tänker han på vad alla kvinnor som tagit samma debatt fått utstå? Han är en wuzz, så är det med det. Och ni som hyllar honom är helt tappade, dels för att ni inte alls verkar ha förstått hans poäng och dels för att ert kvinnoförakt får er att framstå som talibaner.
Citera
2012-11-08, 13:04
Medlem
birgerburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrykill
HAHAHAHAHAHAHAHA. Herregud.

Han är ju själv feminist? Jag tycker att det är otroligt löjligt att han drar sig ur för att han fått utstå lite hot, tänker han längre än näsan räcker? Tänker han på vad alla kvinnor som tagit samma debatt fått utstå? Han är en wuzz, så är det med det. Och ni som hyllar honom är helt tappade, dels för att ni inte alls verkar ha förstått hans poäng och dels för att ert kvinnoförakt får er att framstå som talibaner.

Du själv verkar verkligen ha förstått hans poäng om du inbillar dig att han skulle vara feminist...
Citera
2012-11-08, 13:19
Medlem
Cherrykills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerburger
Du själv verkar verkligen ha förstått hans poäng om du inbillar dig att han skulle vara feminist...

Det är ju inget han själv säger, tvärtom, men i slutändan delar han ju många av grundargumenten med feminismen. Han har bara inte förstått att feminismen även går ut på att belysa orättvisor för män precis som för kvinnor. Han är mer inställd på att alla feminister är manshatare, precis som många i den här tråden tycks tro.

Det är bra att han belyser problem som existerar även för män i genusfrågan men hans totala brist på vettiga argument gör att man tyvärr bara skrattar åt honom. Det går inte att ta en sådan rövhatt på allvar och jag är glad att han insett det själv.
Citera
2012-11-08, 13:24
Medlem
antianals avatar
Citat:
... att feminismen även går ut på att belysa orättvisor för män precis som för kvinnor.

Utan jämförelse det mest korkade som någonsin publicerats på fb
Citera
2012-11-08, 13:27
Medlem
Cherrykills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antianal
Utan jämförelse det mest korkade som någonsin publicerats på fb

Utveckla gärna detta.

Såhär skriver Pär Ström själv:
Citat:
Jag avslutar nu allt arbete med opinionsbildning för jämställdhet. Under fem år har jag betalat ett personligt pris för min närvaro i samhällsdebatten kring jämställdhet, och när nu dessutom hot kommit in i bilden har det priset blivit för högt.

I denna artikel på SVT:s debattsajt utvecklar jag bakgrunden till att jag slutar debattera genus och jämställdhet. Ikväll kommer jag dessutom att berätta mer i direktsändning i SVT Debatt, som går i SVT1 med början kl 22.00.

Detta vill jag lämna efter mig: Vad jag har kämpat för är att könen ska behandlas lika. Varken mer eller mindre. Att jag pratat mest om mansfrågor beror på att dessa är så obelysta, ibland rentav nedtystade.

Här finner du min programförklaring för ”jämställdismen”, som jag kallar den neutrala ideologin mellan de könsvinklade ideologierna feminism och maskulism. Programförklaringen består av 13 punkter för sann jämställdhet. Den första och viktigaste punkten inleds så här:

”De båda könen ska ha samma värde, rättigheter och skyldigheter”.

Den programförklaringen blir mitt politiska testamente på jämställdhetsområdet, tillsammans med min bok ”Mansförbjudet”.

Jag vill tacka alla bloggläsare, tipsare och kommentatorer för all hjälp och allt fantastiskt stöd genom åren!

Jag kan inte se annat än att hans politiska testamente i slutändan är likvärdigt med vad feministerna alltid jobbat för. Han har bara inte lyckats erkänna det faktumet att kvinnor överlag fått utstå ett större förtryck än män.
Senast redigerad av Cherrykill 2012-11-08 kl. 13:33.
Citera
2012-11-08, 13:38
Medlem
bitchtits89s avatar
Citat:
Utveckla gärna detta.

Jag kan inte se annat än att hans politiska testamente i slutändan är likvärdigt med vad feministerna alltid jobbat för. Han har bara inte lyckats erkänna det faktumet att kvinnor överlag fått utstå ett större förtryck än män.
Feminism är en rörelse för och med kvinnor och kvinnors rättigheter, ingenting annat. Förr i tiden fanns den för att nå jämställdhet med mannen. Nu roffar den åt sig strukturella fördelar, positiv särbehandling etc. etc.

Humanism och egalitarianism är ideologier för alla människors rättigheter. Inte feminism.
"Det kan aldrig bli för många kvinnor".
Citera
2012-11-08, 13:40
Moderator
Humbugs avatar
Nu är det väl upp till oss att fortsätta driva hans kamp. Tyvärr blir det väl så att de som är villiga att ta vid är de allra argaste, och sådana gör sig inte särskilt bra i seriösa debatter.

Men jag tror att vi ser ett skifte nu. Folk har blivit mer medvetna om att feminism inte är enda alternativet till jämställdhet och vi kan nog delvis tacka Ström för detta.
Citera
2012-11-08, 13:42
Bannlyst
Citat:
Utveckla gärna detta.

Feminism är och har alltid varit och kommer så att förbli en kvinnokamp och inget annat.
Det är inte 1920 längre.
Citera
2012-11-08, 13:57
Medlem
mr.laws avatar
Det dummaste med feminismen är ju att enskilda feminister generaliserar när det passar dem men ibland ger enskilda exempel när generaliserandet inte fungerar. För att därefter utgå från enskilda exempel till det är dags att börja generalisera igen. Men aldrig bemöts sakliga exempel.

Offtopic: jag är för lika rättigheter. Med rättigheter följer skyldigheter.

Exempel 1
Pär Ström: Jag har fått utstå hot. (Konkret exempel) Feminist: Kvinnor har alltid blivit förföljda. Därför är det ok att Pär Ström blir hotad. (generaliserar)

Exempel 2
Pär Ström: Kvinnor straffas lindrigare än män i svenska domstolar. (generellt exempel) Feminist: Kvinnor har alltid blivit förföljda. Därför är det ok kvinnor får straffrabatt. (generaliserar)

Alternativt svar -Feminist: Lisa fick ett hårdare straff därför att det är mycket mer stigmatiserande för en kvinna att bli dömd som brottsling.(både konkret och generellt)

Exempel 3
Pär Ström: Kvinnor får oftare vårdnaden om barnen (generellt exempel) Feminist: Kvinnor är bättre vårdnadshavare. Därför är det ok. (generaliserar)

Alternativt svar -Feminist: Lisa hade svåra psykiska problem på grund av sociala strukturer och därför ska hon inte lastas och dömas eftersom det patriarkala samhället är skyldigt, inte Lisa. Lisa borde därför ha fått vårdnaden om barnet. (konkret generellt? Jag börjar tappa stringens.)

För övrigt tror jag inte ens att feministerna tror på flosklerna de rapar upp. De gör det därför att de tror att det gynnar deras karriärer, och ev. PK-poäng på pubarna på söder.

Feminister är egentligen egoister eftersom de endast krigar för sin egen vinning och gladeligen trampar ner andra feminister som inte är av den rätta läran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in