Citat:
Ursprungligen postat av antianal
Utan jämförelse det mest korkade som någonsin publicerats på fb
Utveckla gärna detta.
Såhär skriver Pär Ström själv:
Citat:
Jag avslutar nu allt arbete med opinionsbildning för jämställdhet. Under fem år har jag betalat ett personligt pris för min närvaro i samhällsdebatten kring jämställdhet, och när nu dessutom hot kommit in i bilden har det priset blivit för högt.
I denna artikel på SVT:s debattsajt utvecklar jag bakgrunden till att jag slutar debattera genus och jämställdhet. Ikväll kommer jag dessutom att berätta mer i direktsändning i SVT Debatt, som går i SVT1 med början kl 22.00.
Detta vill jag lämna efter mig: Vad jag har kämpat för är att könen ska behandlas lika. Varken mer eller mindre. Att jag pratat mest om mansfrågor beror på att dessa är så obelysta, ibland rentav nedtystade.
Här finner du min programförklaring för ”jämställdismen”, som jag kallar den neutrala ideologin mellan de könsvinklade ideologierna feminism och maskulism. Programförklaringen består av 13 punkter för sann jämställdhet. Den första och viktigaste punkten inleds så här:
”De båda könen ska ha samma värde, rättigheter och skyldigheter”.
Den programförklaringen blir mitt politiska testamente på jämställdhetsområdet, tillsammans med min bok ”Mansförbjudet”.
Jag vill tacka alla bloggläsare, tipsare och kommentatorer för all hjälp och allt fantastiskt stöd genom åren!
Jag kan inte se annat än att hans politiska testamente i slutändan är likvärdigt med vad feministerna alltid jobbat för. Han har bara inte lyckats erkänna det faktumet att kvinnor överlag fått utstå ett större förtryck än män.