Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-23, 22:50
  #781
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
Du kanske tänker på var den sändes i Sverige? Det var TV3.

I USA sändes den i HBO (som är en abonnemangskanal utan reklamavbrott - tänk Viasat Film/Sport/etc här i Sverige).

Jo, det var Sverige jag tänkte på.
Citera
2012-10-24, 00:17
  #782
Medlem
blackfaces avatar
går det att komma åt det amerikanska utbudet med sitt svenska konto om man går via proxy/vpn eller dyl?

om så är fallet, var finner jag en prisvärd tjänst som bjuder på tillräcklig hastighet för ändamålet?
Citera
2012-10-24, 00:37
  #783
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackface
går det att komma åt det amerikanska utbudet med sitt svenska konto om man går via proxy/vpn eller dyl?

om så är fallet, var finner jag en prisvärd tjänst som bjuder på tillräcklig hastighet för ändamålet?

Det går att med VPN registrera ett amerikanskt konto och på så sätt komma åt det Amerikanska utbudet.
Citera
2012-10-24, 01:03
  #784
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittad
Jag håller med om att det är en bra jämförelse över nya titlar men titeln på artikeln är ganska missvisande med tanke på att den heter "Så bra utbud har Netflix och Viaplay, svart på vitt", vilket får det att framstå som om de har gjort en bred och objektiv jämförelse.

Hur som helst så jämförde jag IMDBs top 100 mellan de två siterna för att se hur det såg ut då och på Netflix fanns 16 filmer. På Viaplay fanns tolv filmer (varav sex filmer var hyrfilmer för 39kr styck). Slutsats: På Viaplay får man tillgång till färre filmer och man får dessutom betala över 300kr för att se dem.

Så bra utbud har Netflix och Viaplay, svart på vitt!
Nja, det är lite som att säga att seriösa bilverkstäder konkurrerar med Hassan på hörnet och får anpassa sina priser och affärsmodeller därefter. Jag håller med om att utbudet är pinsamt dåligt på VOD-marknaden just nu men förhoppningsvis tar det inte allt för många år innan det blir ändring på det.


IMDB top 100 är ju ett skämt. Vad har det med ett kvalitetsutbud att göra? Hur kan du göra en jämförelse från ett så korkat kriterium?

Drömmen vore väl om Canalplus i Frankrike och Arte startade en strömningstjänst som var tillgänglig i hela Europa, men det förblir väl tyvärr bara en dröm.
Citera
2012-10-24, 01:30
  #785
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
1. Spotify har ju mängder av musik "som ingen lyssnar på". Varför skulle inte en filmtjänst kunna erbjuda något liknande? Många attraheras ju av att en tjänst har väldigt mycket. Ett flertal som tittar film har också ett intresse som går utanför topplistorna. För en videobutik eller tv-kanal var det eftremt omständigt att kunna erbjuda belgiska barnfilmer eller undergångsfilmer från 50-talet. För en stor filmtjänst så bör det kunna gå att erbjuda utan en större marginalkostnad

2. Sant. Jag använder heller inte netflix, och tvivlar på att jag någonsin kommer göra det. Men tråden här är ju öppen för alla och ämnet intresserar mig.

Det kostar ju ganska mycket mer och ha en streaming tjänst för filmer i HD än för musik i halvkass bitrate (lite skillnad på 3 mb och 3gb). Plus att musik branchen är ju i ingen vidare läge just nu så dom är väl desperata, skivförsäljningen bara dalar så dom har väl inte så mycket val. Filmer hyrs och köps i mängder fortfarande.
Citera
2012-10-24, 06:14
  #786
Medlem
Jävla helvete! Missade att regga mig via spotify innan den 21a!
Kan man komma runt det på något sätt?
Knappt värt det annars...

Och jag som sitter på VPN och får nya ipadresser hela tiden..Kan inte jag egentligen regga om mig på ny mail när varje provtid har gått ut?
Citera
2012-10-24, 06:34
  #787
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UpptagetUsernamn
Jävla helvete! Missade att regga mig via spotify innan den 21a!
Kan man komma runt det på något sätt?
Knappt värt det annars...

Och jag som sitter på VPN och får nya ipadresser hela tiden..Kan inte jag egentligen regga om mig på ny mail när varje provtid har gått ut?

Jovisst, bygg en tidsmaskin och skaffa oändligt med kreditkort så löser det sig

Jag hoppas du skämtar med mig? Ska du "fuska" över 79:- i månaden?

Citera
2012-10-24, 07:09
  #788
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
IMDB top 100 är ju ett skämt. Vad har det med ett kvalitetsutbud att göra? Hur kan du göra en jämförelse från ett så korkat kriterium?

Drömmen vore väl om Canalplus i Frankrike och Arte startade en strömningstjänst som var tillgänglig i hela Europa, men det förblir väl tyvärr bara en dröm.


Håller med till 101% den skiten kan jag ju hyra på närmaste mack. Netflix borde se ex Piratebay och dyligt som den största konkurenten, vare sig dem vill eller ej.

Mosfilm la ju ut hela sitt arkiv för mågot år sedan, kan inte netflix fixa det också?

Finns det något annat sätt att kontakta netflix än att ringa ryska prostituerade som varit på svenskakurs på 020-nummret.

Jag hoppas verkligen att netflix kan bli det nya spotify för film, men än är det lååångt kvar.
Citera
2012-10-24, 10:31
  #789
Medlem
Någon som vet om man kan favoritmarkera serier eller filmer?
Citera
2012-10-24, 11:12
  #790
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatzyy
Någon som vet om man kan favoritmarkera serier eller filmer?

Nej det kan man inte, men kundtjänst säger att dem jobbar på en sådan funktion.
Citera
2012-10-24, 15:21
  #791
Medlem
mphummers avatar
Är det någon som vet om Airplay funkar med netflix appen till ipad?
__________________
Senast redigerad av mphummer 2012-10-24 kl. 15:26.
Citera
2012-10-24, 16:04
  #792
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Är det någon som vet om Airplay funkar med netflix appen till ipad?
Ska du airplaya till din Apple tv eller vaddå? Verkar onödigt då Netflix finns på din Apple tv redan?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback