Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-10-13, 14:08
  #1
Medlem
ieshos avatar
Sommaren 1975 avslöjade marinpsykologen, löjtnant Thomas Narut från US Naval Hospital, att USA använder grova brottslingar och då främst dömda mördare, för vidareutbildning till politiska lönnmördare! Löjtnant Naruts eget arbete bestod just i att träna upp mördare till att utan reflexioner och samvetskval döda sina medmänniskor.

''Mångårig forskning visar att de bästa mördarna är män med så kallade passivt-aggressiva personligheter. De är väldisciplinerade människor som perfekt kontrollerar sina känslor. Inombords har de stora krafter, som kan fås att bryta ut vid ett speciellt tillfälle. När detta händer är de kapabla att döda utan några som helst ångerkänslor eller samvetskval.''
Utbildningen består bland annat i att man visar olika filmer. Den utvalde placeras i en mörk lokal och huvudet spänns fast i nackstödet, så att det inte går att vända bort blicken. Även ögonlocken fixeras så, att man inte har någon möjlighet att blunda. De filmer som visas är mycket blodiga och brutala och visar människor som dödas och skadas under fruktansvärt smärtsamma former. Allt eftersom träningen fortskrider, blir graden av sadism och blodiga scener allt värre.
Syftet är att den utvalde skall lära sig leva med grymheter och sadism och ta det som en del av vardagen. Att skjuta huvudet av någon skall inte vara något märkvärdigt!

Forskarna mäter hela tiden den utvaldes puls och hjärtverksamhet. Under de första filmerna ligger den alltid högt över det normala. Visar det sig att dessa symptom på skräck, rädsla och obehag sjunker, ju fler och ju råare filmer man visar, har man funnit rätt man. En man som utan tvekan eller moraliska betänkligheter kan dödsmisshandla, skjuta ihjäl eller stycka en annan människa och låta henne försvinna.

En mordmaskin lika känslolös som en robot. Löjtnant Thomas Narut fortsätter:

''De utvalda rekryterna hämtas ofta från ubåtsmanskap och fallskärmsjägarna. När de är färdigutbildade placeras de ut som tjänstemän på amerikanska ambassader runt om i världen.''

http://abe.freeshell.org/palme/node40.html
Citera
2012-10-13, 14:17
  #2
Medlem
sluta spela cod
Citera
2012-10-13, 14:20
  #3
Medlem
krigsbarns avatar
Skulle inte förvåna mig, CIA är beryktat och påstått kriminellt sedan länge.
Citera
2012-10-13, 14:40
  #4
Medlem
Sebzors avatar
Och hur länkar du detta med Olof Palme?
Citera
2012-10-14, 08:53
  #5
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Och hur länkar du detta med Olof Palme?
Bortsett från att Bush/Reagan hade helt andra planer för Europa än Olof Palme, så fanns också den urartning inom organisationen som gjorde att mordplaner på politiker som inte samverkade fullt ut kanske låg ganska nära till hands.

Men jag tänker också på den privatiserade amerikanska underrättelsetjänsten och det som jag skrivit i inläggen:

https://www.flashback.org/p39555773#p39555773
https://www.flashback.org/p39592958#p39592958
Citera
2012-11-19, 14:32
  #6
Medlem
ieshos avatar
Intressant artikel om Alvar Lindencrona och Stay-Behind:

...
"Långt senare berättade Astrid Tunell, Alvar Lindencronas privatsekreterare på Thule, för Elisabeth Lindencrona Paues att hon hade varit invigd i verksamheten. Vid krig skulle Tunell enligt planerna flyga med Lindencrona utomlands. När personer ur Stay behind träffade Lindencrona på Thule måste de gå via Tunell, men de sade då endast ett förnamn och Tunell visste inte deras rätta identitet.

Även flera Thule-män ingick i Stay behind. Organisationen hade ett hemligt litet kontor med egen ingång från Thule-husets baksida mot Luntmakargatan (ännu vintern 2009 fanns spår av en sådan liten dörr som då sattes igen vid en renovering). Fastigheten lämpade sig för dold verksamhet, den hade många ingångar och underjordiska kulvertar till närliggande fastigheter och var svår att bevaka."
...
En viktig förändring i Elisabeths liv inträffade när hon 1962 flyttade till Paris för att studera franska. Elisabeth som hade sett fram emot att få flyga till Paris ihop med pappan blev besviken. Hennes och pappans resa på SAS-planet stördes hela tiden av män som sprang fram och tillbaka med papper till Alvar Lindencrona. Då hon skulle skrivas in vid Sorbonne-universitetet skulle pappa Alvar tvunget vara med henne och stå och vänta i kön. Hon tyckte detta var konstigt och också att han ofta fick ett magnifikt mottagande i huvudstäderna. Hon frågade då: ”Vad är det egentligen du håller på med, pappa?” Han svarade att han var ett slags revisor och med det svaret lät hon sig nöja.

I Paris fick Elisabeth 1962 bo i en fransk familj genom en av faderns bekanta. Mannen i familjen var en gaullist i regeringskretsen och en motståndsman från den tyska ockupationen, Michel Habib-Deloncle. Tillsammans med en norrman som fadern kände bjöds Elisabeth och norrmannens dotter – som också studerade på Sorbonne – att se en flott show på Moulin Rouge. Att Lindencrona och norrmannen bägge var i Paris samtidigt var ingen slump. Paris var säte inte endast för Sorbonne och diverse nöjespalats – utan även för Natos högkvarter Shape fram till 1966.
...
http://www.svd.se/kultur/direktorens...iv_6021925.svd
Citera
2012-11-19, 15:28
  #7
Medlem
mvagrippas avatar
Förutom paret Rosengren pratade OP med en Lidgard några minuter före 21 i anslutning till Grand. Vet någon vem det är? Jag trodde det var moderate riksdagsmannen Bertil Lidgard men han dog annandag jul 1984. Enligt GMP ska Palme tilltalat en man 2055, även denne är för mig okänd så vore tacksam för upplysning om ngn vet vem det kan röra sig om. Efter filmen ska en Anna Eriksson tilltalat OP ca kl 2315. Alla dessa är intressanta om vad de talat m Palme om, hans och övriga i sällskapets sinnesstämning samt om dom uppmärksammat/ personer m på något sätt iögonfallande beteende på Grand
Christer Pettersson har de uppenbarligen inte sett . Då skulle de funnits med i åtalshandlingarna.
Citera
2012-11-19, 18:00
  #8
Medlem
Ambassadör Curt Lidgard. En snabb googling fick fram att han i juli 1985 höll ett tal där han varnade för en överraskningsattack från sovjet mot västeuropa. Verkar som han jobbade med nedrustningsfrågor (för utrikestdep. ?). Hittade även en länk där det gjordes en gemensam studie mellan Svenska och Österrikiska säkerhetsfrågor där han var med som expertråd. Säkert någon som kan berätta ingående. Jag vet inte mer än det jag fann efter 5 min på google.
__________________
Senast redigerad av sulfint 2012-11-19 kl. 18:05.
Citera
2012-11-19, 19:23
  #9
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Förutom paret Rosengren pratade OP med en Lidgard några minuter före 21 i anslutning till Grand. Vet någon vem det är? Jag trodde det var moderate riksdagsmannen Bertil Lidgard men han dog annandag jul 1984. Enligt GMP ska Palme tilltalat en man 2055, även denne är för mig okänd så vore tacksam för upplysning om ngn vet vem det kan röra sig om. Efter filmen ska en Anna Eriksson tilltalat OP ca kl 2315. Alla dessa är intressanta om vad de talat m Palme om, hans och övriga i sällskapets sinnesstämning samt om dom uppmärksammat/ personer m på något sätt iögonfallande beteende på Grand
Christer Pettersson har de uppenbarligen inte sett . Då skulle de funnits med i åtalshandlingarna.
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Ambassadör Curt Lidgard. En snabb googling fick fram att han i juli 1985 höll ett tal där han varnade för en överraskningsattack från sovjet mot västeuropa. Verkar som han jobbade med nedrustningsfrågor (för utrikestdep. ?). Hittade även en länk där det gjordes en gemensam studie mellan Svenska och Österrikiska säkerhetsfrågor där han var med som expertråd. Säkert någon som kan berätta ingående. Jag vet inte mer än det jag fann efter 5 min på google.
Jag måste lära mig att googla bättre. Men skulle man inte kunna ha en tråd om vad OP gjorde och vilka som träffade OP den sista dagen i hans liv? Det finns ganska mycket uppgifter och fler kan tydligen googlas fram.
Citera
2012-11-19, 19:51
  #10
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag måste lära mig att googla bättre. Men skulle man inte kunna ha en tråd om vad OP gjorde och vilka som träffade OP den sista dagen i hans liv? Det finns ganska mycket uppgifter och fler kan tydligen googlas fram.

Starta du en sådan tråd. Tack sulfint för snabbt svar. Ambassadör Lidgard bor idag på Tegnergatan 45. Om han bodde där mordnatten borde han sett poliserna som MATTI II pratar om. Men får googla intensivare och se vad jag hittar.
Citera
2012-11-19, 20:27
  #11
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Starta du en sådan tråd. Tack sulfint för snabbt svar. Ambassadör Lidgard bor idag på Tegnergatan 45. Om han bodde där mordnatten borde han sett poliserna som MATTI II pratar om. Men får googla intensivare och se vad jag hittar.
Det kanske jag gör, men tills dess passar denna diskussion bättre i huvudtråden. Om inte ambassadören hade med CIA att göra förstås?
Citera
2012-11-27, 23:26
  #12
Medlem
Lite sunt förnuft räcker för att inse att CIA var en stor spelare i mordet, precis som SÄPO under dem. Att hinta åt mossad skulle vara lite för långsökt då spåren enkelt skulle gå att följa, även om intressena definitivt ger ett motiv.
GM var säkert svensk, om än tränad av CIA. Idag är vi gifta med storebror sedan länge, men redan 1986 var banden starkare än folk vill tro, mycket tack vare Palme själv.

Svaret på frågan:
Nej, CIA låg inte bakom, dock var de helt säkerligen hantlangare. Jag trodde det var allmänn kunskap vid det här laget?
Vem, vad, vilka som låg bakom är dock en betydligt besynnerligare fråga.
Citera
  • 1
  • 2
cia

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback