Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-10, 20:52
  #1
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Glöm extrapriser och att panta burkar. Här möter vi ekonomiskt sinnade svenskar som har tagit sparsamhet till en helt ny nivå. Detta är människorna som ser det som en sport att inte göra av med pengar. De lägger all sin tid på att hitta sätt att få saker gratis eller i alla fall väldigt billigt. Provsmakaruppdrag, göra egna snuspåsar av blöjresår, vinna tävlingar, återvinning, samlande och tiggande - metoderna är många.


Premiär tisdag 2 oktober 20.00




Nu ska vi få lära oss hur vi kan leva som snåljåpar

Det går uppenbarligen att göra vilken skräp som helst på TV nu för tiden.


Dock kan jag tänka mig att vi får bekanta oss med en helt ny uppsättning av "original"

Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Superspararna

Är det nya namnet på denna nyproducerade serie på Kanal 5.
Premiär måndag 7:e Juli


Nu ska det snikas ketchup på McD, toapapper på nån Statoil och blomjord istället för snus
Let the insanity begin!
__________________
Senast redigerad av N3ss3 2014-06-25 kl. 18:38.
Citera
2012-09-10, 20:55
  #2
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Premiär tisdag 2 oktober 20.00




Nu ska vi få lära oss hur vi kan leva som snåljåpar

Det går uppenbarligen att göra vilken skräp som helst på TV nu för tiden.


Dock kan jag tänka mig att vi får bekanta oss med en helt ny uppsättning av "original"

Såg ett program från USA som liknar det väldigt mycket. Feta hemmakärringar klipper ut rabattkuponger i flera veckor och kan handla varor med 99.9procent rabatt. Stört.
Citera
2012-09-10, 21:04
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Såg ett program från USA som liknar det väldigt mycket. Feta hemmakärringar klipper ut rabattkuponger i flera veckor och kan handla varor med 99.9procent rabatt. Stört.

Hahahahahahahah. Värt att ge en chans i alla fall.
Citera
2012-09-10, 21:07
  #4
Medlem
enfindams avatar
Detta ska jag inte missa, fram med kalendern!
Citera
2012-09-10, 21:08
  #5
Medlem
Ragwings avatar
Ska nog ta och kolla på det för skojs skull, undrar om någon är i klass med Hetty Green? Hon var för övrigt väldigt rik.

Citat:
There are many tales (of various degrees of accuracy) about Hetty Green's stinginess. She never turned on the heat nor used hot water. She wore one old black dress and undergarments that she changed only after they had been worn out. She did not wash her hands and rode an old carriage. She ate mostly pies that cost fifteen cents. One tale claims that she spent half a night searching her carriage for a lost stamp worth two cents. Another asserts that she instructed her laundress to wash only the dirtiest parts of her dresses (the hems) to save money on soap.
Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Hetty_Green
Citera
2012-09-10, 21:13
  #6
Medlem
Uninteresteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Såg ett program från USA som liknar det väldigt mycket. Feta hemmakärringar klipper ut rabattkuponger i flera veckor och kan handla varor med 99.9procent rabatt. Stört.

Ah, det såg jag också. Fan vilken tid dom la ner..

Ska nog kolla på programmet, kan säkert vara intressant
Citera
2012-09-10, 21:23
  #7
Medlem
Heureuxs avatar
Ska jag lätt spana in, kan ju kanske få mig ett skratt, eller två. Men framförallt en jävla massa goa tips
Citera
2012-09-10, 21:34
  #8
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Såg ett program från USA som liknar det väldigt mycket. Feta hemmakärringar klipper ut rabattkuponger i flera veckor och kan handla varor med 99.9procent rabatt. Stört.
Eller väldigt ekonomiskt? Fin gräns.
Citera
2012-09-10, 21:51
  #9
Medlem
Extreme Cheapskates
http://www.youtube.com/watch?v=14mGo7YTaRw

Extreme Couponing
http://www.youtube.com/watch?v=lFfT_...feature=relmfu
__________________
Senast redigerad av getz 2012-09-10 kl. 22:30.
Citera
2012-09-11, 23:22
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Såg ett program från USA som liknar det väldigt mycket. Feta hemmakärringar klipper ut rabattkuponger i flera veckor och kan handla varor med 99.9procent rabatt. Stört.

Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Eller väldigt ekonomiskt? Fin gräns.

Såg samma program själv och jag vette fan, dom la ju ner timtals med arbete för att hitta och fixa alla kuponger. Visst dom sparade ju enorma pengar men vad hade dom kunna gjort under samma tid istället för att leta kuponger? Jobba möjligtvis, men å andra sidan kanske det går jämt ut att det inkomstbortfallet "täcks upp" av vinsten från kuponghetsen.

Kul för dom som har gjort det till en sport och en väsentlig del av sin vardag och får ut något på det personliga planet men skulle med största sannolikhet aldrig hända mig
Citera
2012-09-11, 23:30
  #11
Medlem
soapmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Extreme Cheapskates
http://www.youtube.com/watch?v=14mGo7YTaRw

Extreme Couponing
http://www.youtube.com/watch?v=lFfT_...feature=relmfu

Någon som vet om det finns en liknande kupong sida som dom pratar om i Extreme Couponing i Sverige?

Så jävla sjukt bruden i det där programmet köper mat för 680 dollar, men med hennes kuponger och div special priser så betalar hon bara 6,46 dollar för allt!
__________________
Senast redigerad av soapmaster 2012-09-11 kl. 23:42.
Citera
2012-09-12, 00:39
  #12
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Eller väldigt ekonomiskt? Fin gräns.

Hehe visst är det så. Svårt att förstå kanske om man inte har en familj och en knaper budget att leva på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback