2012-08-31, 15:18
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabella
Jag skrev inget mer än en uppmaning att skriva under listan och att jag tyckte att det hela var fullständigt vansinnigt. Men tyvärr så måste man välja länkar från särskilda adresser annars så är man rasist.

Du verkar vara en god människa. Och givetvis så har du inte gjort nått fel. Det är det svenska samhället det är fel på.
Citera
2012-08-31, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossler
Är alltid skeptisk till personer som använder avpixlat som källa, av med foliehatten. Min erfarenhet är att de alltid är rasistisk propaganda ändå, så varför bry sig. Du kan väl diskutera med dina likasinnade här eller på SDs forum om de har nåt eller?

I regel så har ju Avpixlat inte hittat på nyheterna själva utan de länkar från någon källa och polimiserar utifrån det. Tricket när man skall uppmärksamma något i ett PK forum är att istället för att länka till Axpixlat så länkar man direkt till Avpixlats källa och skriver en liten text själv i PK forat. Går ofta bra att knycka en del av Avpixlats eller för den delen Fria Tiders text kring nyheten och lägga in i PK forat men knysta för bövelen inte om Avpixlat för då blir det kortslutning i PK huvudena, de kan nämligen inte tänka själva.
Citera
2012-08-31, 16:48
Medlem
dwgs avatar
Familjeliv Inavlade mammor och WT.

Gjorde på skoj en tråd om "att köpa en neger" blev avstäng på stört.
Blev ett inlägg på skitsidan.
Citera
2012-08-31, 17:33
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trasselboll
Själv känner jag mig jävligt kränkt av familjeliv och jag uppmanar alla invandringskritiker att gå in på FL.s samhälls och politikforum och breda ut er och nyttja er rätt till åsiktsfrihet. Blir ni avstängda så skaffa genast ett nytt konto och fortsätt posta samma trådar som blev borttagna, dom ska INTE få vinna den här ohederliga och antidemokratiska kampanj dom dom bedriver, det viktigaste vi har i vårt samhälle är demokrati och vår rätt till det fria ordet och det är väl värt att kämpa för.

Eller en sida på samma tema men bättre och kör den utan censur eller åtminstone "högre till tak". (Tillåter man vad som helst så kanske man skrämmer iväg alla hispiga kyckling-mammor. Folk kommer förmodligen lämna Bonniers censurerade bajs-sida och börja diskutera på den nya sidan istället.
Senast redigerad av gavlip 2012-08-31 kl. 17:36.
Citera
2012-08-31, 19:01
Moderator
impieteers avatar
Trådar sammanfogade, vi gör den här till tråden om censuren på Familjeliv.

Och ja, jag vet att det finns många andra trådar också, men vi nöjer oss så här så länge.

/ Mod
Citera
2012-09-04, 02:25
Medlem
birgerburgers avatar
Intressant att de har en regel som förbjuder "provocerande inlägg". Eftersom detta är en minst sagt subjektiv bedömning och således ger utrymme för ta bort precis vad som helst man ogillar (eller blir provocerad av) så vore det mer ärligt att bara stryka alla regler och istället skriva "Vi tar bort vad vi vill".
Citera
2012-09-07, 21:55
Moderator
impieteers avatar
Inga diskussioner om att raida FL, det är inte tillåtet.
https://www.flashback.org/t615983
/ Mod
Citera
2012-09-10, 10:49
Medlem
psaks avatar
Jehepp, nu har de infört nolltolerans mot alla inlägg som kan tolkas som SD-vänliga och börjat radera hela trådar med den sortens debattörer, bl a den totalt oskyldiga tråden "Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar". (Däremot finns en oändlig trolltråd kvar som går ut på att lura folk att SD är på väg ur riksdagen). Min IP-adress rök igår kväll
Citera
2012-09-11, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Jehepp, nu har de infört nolltolerans mot alla inlägg som kan tolkas som SD-vänliga och börjat radera hela trådar med den sortens debattörer, bl a den totalt oskyldiga tråden "Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar". (Däremot finns en oändlig trolltråd kvar som går ut på att lura folk att SD är på väg ur riksdagen). Min IP-adress rök igår kväll

Såg att du också rök liksom alla andra, skaffa vpn och ge inte upp mot asen. Det är rent vidrigt vad dom håller på med.
Citera
2012-09-13, 09:28
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trasselboll
Såg att du också rök liksom alla andra, skaffa vpn och ge inte upp mot asen. Det är rent vidrigt vad dom håller på med.

Är det någon större mening med det? Familjeliv är ett litet skitforum med färre användare än t.ex. byggahus.se, garaget.org m.fl och det är ungefär 20 gånger fler användare på Flashback än familjeliv.

Känns väldigt onödigt att lägga någon som helst energi på dem.
Citera
2012-09-15, 21:28
Medlem
Mr.Goats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Är det någon större mening med det? Familjeliv är ett litet skitforum med färre användare än t.ex. byggahus.se, garaget.org m.fl och det är ungefär 20 gånger fler användare på Flashback än familjeliv.

Känns väldigt onödigt att lägga någon som helst energi på dem.

I alla omröstningstrådar etc så vinner SD eller liknande alternativ alltid stort, de anti-vita feministerna där tramsar, går off-topic och ägnar sig åt one-liners och hån istället för argument.

Men nu så har man alltså bestämt sig för att censurera och IP-banna alla som tycker annorlunda, detta trots att man inte ens nästan har tramsat, utan talat sakligt och lugnt.
De anti-vita feministerna sitter dock säkert i båten såklart..

Folk bannas trots att man inte ens håller med SD men är kritisk mot invandring t.ex.

Idag är alla tidningar censurerade, likaså FL, twitter, och även facebook, det är läskigt och liknar någon jävla gammal diktatur.
Citera
2018-10-12, 14:09
Medlem
HasseBanans avatar
Huvudansvarig för Familjeliv.se är en kvinna som heter Charlotte Evert. Det är hon som ser till att inlägg tas bort och att man får varning och avstängning. Har hört att hon är den enda som är kvar som admin. på FL. Inlägg som bara provocerar någon det allra minsta anmäls, tas bort och användaren får varning/avstängning. Det är väldigt lågt i tak på FL just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in