Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-06, 15:28
  #1
Medlem
Disembowlers avatar
http://www.dn.se/

Dra ert strå till stacken och rösta.
Citera
2012-08-06, 15:38
  #2
Medlem
Keanus avatar
För att synliggöra tråden, få fler att se den och därmed öka antalet röster på DN:s webb föreslår jag att vi kastar in ett diskussionsämne i tråden så att folk kan göra inlägg.

Vad sägs om frågeställningen "Vad tror du en massa ja-röster i DN:s omröstning får för effekt?"

Det är inte min mening att kapa TS tråd, utan detta är endast ett ödmjukt förslag som är upp till Disembowler att anta eller förkasta
Citera
2012-08-06, 15:42
  #3
Medlem
Självklart kan man rösta. Det kan ju knappast skada i vilket fall. Spännande att "Legalisera" har 51% efter 5000 röster och att endast 31% är emot än så länge. Det lär ju inte vara vad svenska folket i stort tycker men ändå!
Citera
2012-08-06, 15:46
  #4
Medlem
krydaarns avatar
Är det verkligen sant? Har folket öppnat ögonen?!

EDIT: Funkar det rösta mer än en gång?
Citera
2012-08-06, 15:46
  #5
Medlem
x60surfs avatar
Jag röstade JA
Citera
2012-08-06, 15:50
  #6
Medlem
pollenpers avatar
Hur hittar man omröstningen?
Jag misslyckades.
Citera
2012-08-06, 15:50
  #7
Medlem
x60surfs avatar
Rösta med alla era datorer!
Citera
2012-08-06, 15:53
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Hur hittar man omröstningen?
Jag misslyckades.

Ctrl+F och "cannabis"

Under artikeln om "Danskar vill göra cannabis.."
Citera
2012-08-06, 16:01
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keanu
Vad sägs om frågeställningen "Vad tror du en massa ja-röster i DN:s omröstning får för effekt?"

* Politikerna påminns om den här frågan som man vanligtvis helst blundar för.

* Folk upptäcker hur många det faktiskt är som är för en legalisering = många ändrar helt eller delvis uppfattning om drogen.

* Om antalet röster blir relativt stort så förstår media och politiker att det faktiskt finns ett brett intresse för en debatt och man lär skriva mer om ämnet och debattera mer om frågan på TV.

* Partier ser på frågan ur ett större perspektiv och kanske ger den lite större utrymma på hemsida och inför valet 2014.
Citera
2012-08-06, 16:03
  #10
Medlem
MADYEs avatar
Röstade JA på frågan, nu skall jag bara se till så att mina polare gör det samma !
Citera
2012-08-06, 16:07
  #11
Medlem
Snart kommer det en ny artikel, "Vi måste upplysa de Svenska medborgarna om hur farlig den narkotikaklassade drogen cannabis egentligen är" röstningen försvinner väl inom några minuter också.
__________________
Senast redigerad av thewizzard 2012-08-06 kl. 16:10.
Citera
2012-08-06, 16:08
  #12
Medlem
krydaarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Haze
* Politikerna påminns om den här frågan som man vanligtvis helst blundar för.

* Folk upptäcker hur många det faktiskt är som är för en legalisering = många ändrar helt eller delvis uppfattning om drogen.

* Om antalet röster blir relativt stort så förstår media och politiker att det faktiskt finns ett brett intresse för en debatt och man lär skriva mer om ämnet och debattera mer om frågan på TV.

* Partier ser på frågan ur ett större perspektiv och kanske ger den lite större utrymma på hemsida och inför valet 2014.
Bra sagt!

Är det bara svenskar som röstat på dn.se? I så fall är det ju rätt så många som är för CB i sverige också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback