4 614 besökare online
858 162 medlemmar • 45 867 746 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Politik > Integration och invandring
Svara på ämne
Ämnesverktyg
sjelvefan
Medlem
sjelvefans avatar
Min syn på detta är i nuvarande signaturen.

ALLA ÄR KRÄNKTA - Facebook

NyanNyan
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Och vilka har mest inflytande på samhället i stort i dagsläget?

Rollo Tomasi
Medlem
Rollo Tomasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Och vilka har mest inflytande på samhället i stort i dagsläget?

Tänker du på..?

Tja, vissa personer med lite konstiga efternamn.

Pung
Medlem
Pungs avatar
Klippte ett inlägg från twitter-eliten...

Citat:
Ursprungligen postat av BlohmeErik
Rasisterna kan fortfarande inte greppa 1. Att invandrare inte premieras med gratis körkort 2. De positiva effekterna av subventionen.

Det här illustrerar på något sätt vad det anti-vita handlar om. Motsägelser, som bara har den gemensamma nämnaren att alltid ta parti för det icke-vita.

Erik Blohme förnekar att invandrare får sponsrade körkort, samtidigt som han vill lyfta fram hur lönsamt det är att invandrare får sponsrade körkort.

Erik Blohme skulle också kunnat förneka att invandrare begår fler brott, för att i nästa andetag hävda att invandrares höga brottslighet är bevis för att svenskarna utsätter dem för strukturell rasism.

Han kan prata om "svensk rasism" ifall en invandrare tycker något tittar snett. Men vill prata "individer" när svenska flickor dagligen våldtas av invandrargäng.

Pröva att prata om vad som helst med en antivit. Breivik, Al-qaida, gruppvåldtäkter, personrån, aborginerna, sydafrika, hedersmord, könsstympning.

Han kommer alltid att krysta fram ett resonemang som i slutändan lägger skulden på de vita, oavsett om de begår brott eller råkar ur för brott, oavsett om de är invandrare eller ursprungsbefolkning, oavsett om de är majoritet eller minoritet, oavsett om de är rika eller fattiga, oavsett om de är män eller kvinnor.

Ställningstagandet baseras alltid på parternas hudfärg. Inget annat.

Det är det enda som behöver vara konsekvent för att resten av de andra machokisterna ska jollra förtjust och retweeta.

Detta kulturutbyte har skett utan att miljoner indianer eller japaner flyttat hit. Däremot har Sverige nästan hundratusen invandrare från Somalia, utan att du ätit en enda somalisk maträtt.

Tyck vad du vill om invandring. Men låtsas inte som om det har med kulturutbyte att göra.

Pung
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan

Fin signatur du har för att motbevisa att antirasism är ett kodord för antivit.

Men ännu mer effektivt vore om du kunde ge ett exempel där de som kallar sig antirasister tar parti för vita.

Du får välja valfri konflikt över hela jordklotet, när som helst i historien. Någon gång kan man ju tycka att vita borde haft rätt. Peka på ett sådant tillfälle.

Detta kulturutbyte har skett utan att miljoner indianer eller japaner flyttat hit. Däremot har Sverige nästan hundratusen invandrare från Somalia, utan att du ätit en enda somalisk maträtt.

Tyck vad du vill om invandring. Men låtsas inte som om det har med kulturutbyte att göra.

tornet75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Ställningstagandet baseras alltid på parternas hudfärg. Inget annat.

Just den där frågan om varför antirasister (och även mångkulturalister) alltid resonerar utifrån hudfärg har jag inte lyckats få något bra svar på. Det känns som att de mer besatta av hudfärg än någon annan, vilket är extremt motsägelsefullt med tanke på vad de vill förespråka.

hottjoj3
Medlem
hottjoj3s avatar
anti-rasist betyder att du är emot rasism.
Men vissa anti-rasister kan inte skilja på rasism och invandringsfientlighet.
Rasism kommer från ordet rashatare. t.ex. du hatar alla iranier för att de har lite brunare hud eller att du är fördomsfull mot t.ex. somalier och tycker att alla somalier är dumma i huvet bara för att de är somalier.

invandringsfientlighet är när du är emot invandring till det land du bor i, inte för att man hatar eller är fördomsfull mot invandrarna (alltså rasism) utan av logiska själ, t.ex. vi kan inte ta hand om alla invandrare, det kostar mycket pengar att ha så många invandrare, invandrare är ofta fattiga och därför har större chans att bryta mot lagen.

En anti-rasist som inte kan se den skillnaden kommer då rasist-stämpla all kritik mot invandringen och invandrar-politiken.

Men, en sak som många anti-rasister inte förstår är att vita också är en ras som har lika mycket rättigheter som alla andra raser. Visst i Sverige har generellt sätt Etniska svenskar eller vita en större ekonomisk tillgång och måste då hjälpa invandrare med ekonomiska problem, men när en vit person blir förtryckt eller får hat på grund av sin hudfärg kan då inte vissa anti-rasister förstå att detta är rasism också.

Och sån här hat uppstår i mångkulturella orter, UR gjort en dokumentär om svenskar som blir förtryckta för att de är svenskar. Sedan har Reinfeldt förklarat att Svenskar inte går igenom hets mot folkgrupp eftersom att vara svensk är inte en etnicitet, men en liten grupp som tornedalsfinnar går igenom som en etnicitet eller kines är en etnicitet eller iranier är en etnicitet, men inte svenskar.

Det är alltså olagligt att säga att somalier är dumma i huvudet för det är hets mot folkgrupp.
Men att säga att Svenskar är små horor som bara knullar runt är helt lagligt för att svenskar "är inte en folkgrupp"

Folk som inte kan se att detta och mycket andra saker är rasism mot svenskar tycker jag är "anti-vita"

NyanNyan
Medlem
NyanNyans avatar
Hur kommer det sig att detta klipp:
http://www.youtube.com/watch?v=vcZ1D...layer_embedded

Inte få lika mycket uppmärksamhet som det här?:
http://www.youtube.com/watch?v=oGIEH...eature=related

Vart finns de annars så tappra internetkrigande "antirasisterna"?

Rollo Tomasi
Medlem
Rollo Tomasis avatar
Du åskådliggör en del i o m dessa filmklipp.

Jag ser 2 mödrar vilka inte verkar må så bra.

Däremot är reaktionen intressant, även om det handlar om olika platser osv.

Hur slutade det för den vita morsan?

Tallefjant007
Medlem
Tallefjant007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Det är väldigt enkelt, antirasism är inget kodord för antivit. Antirasism är en passion som driver varje empatisk person till att stå upp mot diskriminering.

Varför går antirasisterna alltid på SD el. SvP bara för att de är vita? Och varför skriker de "Inga rasister på våra gator"? Är inte det att vara anti-vit? Är inte antirasisterna rasister då?

kalasetistan
Medlem
kalasetistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollo Tomasi
Hej!

Har stött på i olika sammanhang ekvationen: anti-rasist= anti-vit.

Jag har tagit del av personliga möten/samtal, kommentarer på nätet och tryckt media när det kommer till just "antirasism" men mera sällan uttrycket "anti-vit".

Frågan till alla:

Hur är "anti-rasism" "anti-vithet"?

Det är tramsretorik som rasister använder sig av för att dels ta fokus från den riktiga diskussionen och dels säger folk på internet att det inte finns några argument mot.

För övrigt är främlingsfientliga anti-mänskligheten.

AllaOlikaAllaLika
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallefjant007
Varför går antirasisterna alltid på SD el. SvP bara för att de är vita? Och varför skriker de "Inga rasister på våra gator"? Är inte det att vara anti-vit? Är inte antirasisterna rasister då?
Jag förstår inte frågeställningen. Jag har aldrig varit med om att man slagit en SDare eller en SvPare för att dessa haft ljus hudfärg. Föresten har du ett intressant omdöme i och med att du förnekar global uppvärmning.

OBS!
Från och med tisdagen den 1 Januari 2013 byter jag användarnamn till DrottningAfMalmo, detta därför att jag länge varit missnöjd med mitt nuvarande användarnamn.

Svara på ämne
Topp Dela »