23 725 besökare online
856 768 medlemmar • 45 810 423 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Samhälle > Aktuella brott och kriminalfall
Svara på ämne
Ämnesverktyg
cjh
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nennene
Ge mig en bra sida att ladda upp på så kommer den strax.
Här t.ex: http://minfil.se/

Ingen som har hämtat ut domen och kan lägga upp den också?

Zizi
Medlem
Zizis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytocinnn
Skönt att BK åker på livstid. Nu får vi hoppas att trenden är satt och att alla gangstrar, en efter en får skaka galler. Dessa drägg har vanärat det svenska rättsväsendet men även oss Assyrier/Syrianer.

Måste instämma! Äntligen!

johnthedickholmes
Medlem
johnthedickholmess avatar
BK är satt bakom lås för evigt. Men vem tar över. Spelet, importen från colombia, utlåningsverksamheten till alla småföretagare...spriten, cigaretterna...etc? Ja vem blir syrianernas nästa king?

gottmooos
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av penka
Ja lite som politiker.
Finns vetenskapliga belägg där många ledare inom politik och stora företag som visar att de är riktiga psykopater.

För det första finns det inom både politiska världen och företagsvärlden goda krafter som inte sällan motarbetar dessa tokdårar.

För det andra är psykopati en glidande skala och dom absolut värsta, som är riktiga sadister, våldsamma, äckliga och älskar att trampa på sin omgivning och alla andra som råkar komma ivägen finns inom organiserade kriminaliteten, dom fungerar helt enkelt inte nån annanstans.

I övrigt har du rätt, många chefer och politiker har liknande störningar, men det finns som sagt grader i helvetet, och dessa chefer m.m. har oftast nån sorts grepp om att man ska göra något också för världen utanför sig själv.

OnT: Varför har inte advokatkostnaderna stannat på dom skyldiga som i så många andra fall?
Senast redigerad av gottmooos 2012-08-02 kl. 19:02.

Audi-cab
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Här t.ex: http://minfil.se/

Ingen som har hämtat ut domen och kan lägga upp den också?

Hela domen finns här 60mb ca:

http://www.swedenconfidential.info/2...ljoner-kronor/

heeh
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
För det första finns det inom både politiska världen och företagsvärlden goda krafter som inte sällan motarbetar dessa tokdårar.

För det andra är psykopati en glidande skala och dom absolut värsta, som är riktiga sadister, våldsamma, äckliga och älskar att trampa på sin omgivning och alla andra som råkar komma ivägen finns inom organiserade kriminaliteten, dom fungerar helt enkelt inte nån annanstans.

I övrigt har du rätt, många chefer och politiker har liknande störningar, men det finns som sagt grader i helvetet, och dessa chefer m.m. har oftast nån sorts grepp om att man ska göra något också för världen utanför sig själv.

OnT: Varför har inte advokatkostnaderna stannat på dom skyldiga som i så många andra fall?
I brottmål betalar man bara sina egna advokatkostnader om man har en någorlunda bra inkomst. Dessa killar nolltaxerade om inte jag minns fel.

02-02-2012
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Jag välkomnar en trådstart i detta ämne så kan vi tillsammans reda ut hur verklighetens ser ut, sitter du på tillräckligt med information för en stark och informativ trådstart?
Jag kommer inte starta en tråd men kan tipsa på att du kollar upp konsulter som är inblandade i affärer med infrastruktur (där försvinner det otroliga summor). Titta även på vilka Posener haft kontakt med utanför sin familj så får ni upp vädring på en stor ekobrottsgrupp (man skrev om lagen för att stoppa dem!). Avsluta allt med att undersöka mordet på en revisor som bode i Norrtälje, kommer inte riktigt ihåg var han bode men jag tror inte så många revisorer mördas att det är svårt att hitta rätt man. Tror mordet var 97 eller 98. Guldsmugglarna de snodde på Arlanda misstänker jag kan ha ett finger eller två i syltburken, de greps före skatten togs bort från guld.

Slår flashback ihop sina påsar kan det kan bli en del som kommer fram, finns nog redan lite skrivet i Kriminalhistoria, Brott och brottsbekämpning och kändisskvaller skulle jag tro.

johnthedickholmes
Medlem
johnthedickholmess avatar
shit...hur svårt skall det va. Vilka syrianer kommer fortsätta bossa i tälje?

TigerKid
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Jag kommer inte starta en tråd men kan tipsa på att du kollar upp konsulter som är inblandade i affärer med infrastruktur (där försvinner det otroliga summor). Titta även på vilka Posener haft kontakt med utanför sin familj så får ni upp vädring på en stor ekobrottsgrupp (man skrev om lagen för att stoppa dem!). Avsluta allt med att undersöka mordet på en revisor som bode i Norrtälje, kommer inte riktigt ihåg var han bode men jag tror inte så många revisorer mördas att det är svårt att hitta rätt man. Tror mordet var 97 eller 98. Guldsmugglarna de snodde på Arlanda misstänker jag kan ha ett finger eller två i syltburken, de greps före skatten togs bort från guld.

Slår flashback ihop sina påsar kan det kan bli en del som kommer fram, finns nog redan lite skrivet i Kriminalhistoria, Brott och brottsbekämpning och kändisskvaller skulle jag tro.
Du verkar ju veta en del. Kan du inte tala lite mer klartext? De flesta av oss har varken skillsen eller tiden att satsa på några månaders grävjobb...

WeloveOG
Medlem
hur kan man fixa videon från bernards fest??har tydligen varit ute iaftonbladet

Messial
Medlem
Messials avatar
Abraham Aho?

Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
BK är satt bakom lås för evigt. Men vem tar över. Spelet, importen från colombia, utlåningsverksamheten till alla småföretagare...spriten, cigaretterna...etc? Ja vem blir syrianernas nästa king?

Svara på ämne
Topp Dela »