32 643 besökare online
857 880 medlemmar • 45 857 513 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Kultur & Media > Humor > Diskussioner om humor
Svara på ämne
Ämnesverktyg
pyro860
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achi
Blev ett köp, 49:- e ju inte mycket pengar å jag brukar gilla hans gig. Synd dock att han inte släppte via torrent då hastigheten hade varit avsevärt mycket bättre.

Nån har torrentat. Det är ju bara att paya och dra den tycker man.

Bongmon
Medlem
Bongmons avatar
Gött med nytt material.

Han brukar ju avsluta sina turneer med att göra materialet för kanal 5, o ja har allihop på datorn.
Sett de bra många gånger.

Carl-Magnus
Medlem
Carl-Magnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
filmskapare , musikartister och alla som gör bra konst får ändå betalt genom biobesök, konserter och för att det är enklare än nånsin att ge ett bidrag till exakt dom artistrna man vill sponsra..

Men frågan är väl om det skulle ses som kakstöld om största delen av människor i Sverige hade kakmaskiner och ingridienser hemma för att skapa kakor..

Det är där jag reagera för alla datorer kan kopiera all media som finns och med internet blev det enkelt att dela med sig, ska man då säga att alla som delat med sig är olagliga?

Betnér verkar tycka det iaf men det är ganska allvarligt att pussa rumpan på Hollywood och säga att svenska befolkningen är tjuvar, men det kanske bara är min syn dock

Internet måste vara fritt för det skapades fritt annars öppnar man dörrarna för att nån ska kontrollera vad vi läser, ser och hör på internet.

Dom vill väl att fler och fler människor ska tycka att det är stöld därför är det ganska läskigt att se dom flesta här skriva. När tillräckligt många tycker det är stöld så sätter dom väl in en diktatur som ska välja vad som är lagligt och olagligt att göra på internet

Vad det egentligen handlar om är att alla har en mänsklig rättighet till att inte bli bestulen, rätt till egendom. Svårare än så är det inte.
Det där med kakor förstår jag inte heller. Man skulle snarare kunna jämföra det med att du snott manus från en film och sedan spelar in en egen film med hjälp av det. För när du laddar ner filmen tar du en färdig film, liksom du stjäl en färdig kaka i ett sådant fall.
Herr Betnér har själv pratat om detta många gånger, det finns gott om videofilmer på YouTube om du vill se, alldeles gratis också...
49 spänn, det är en öl på krogen kommer jag ihåg att någon sade om det här projektet. Det är inte mycket. Hosta upp det, annars kan man vara utan.

URBANARTS89
Medlem
URBANARTS89s avatar
Jag köpte Magnus senaste show för 1000:-, stödjer så klart honom i vått och torrt även fast jag inte tyckte den var så jätte bra. En sak jag inte kan förstå som han pratade om var att man ses som konstig eller skum om man gillar tacos. Är inte tacos definitionen av svennebanan idag? Alla svenskar jag känner äter och älskar tacos, men Magnus verkar ha trippat helt när han säger något i stil med "kött och grönsaker separat kan man gilla, men tacos, nej, det går ju inte"

I&Iaren frihetskrigare: min hjärna var färdigutvecklad när jag var åtta
(FB) Varför tar invandrare med hela familjen på vårdcentral?
Senast redigerad av URBANARTS89 2012-05-08 kl. 17:58.

EdwardW
Medlem
EdwardWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ame
Hahaha såg filmen också, han ser halvt förkrossad ut ju

Icke att förglömma är att parlamentet di facto är manusbaserat och förutbestämt.

EdwardW
Medlem
EdwardWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat

Men frågan är väl om det skulle ses som kakstöld om största delen av människor i Sverige hade kakmaskiner och ingridienser hemma för att skapa kakor..

Din liknelse har en enormt bristande logik i grunden.

Kakmaskinerna i dethär fallet är datorerna. Ingredienserna är instrument/mixerprogram på datorn. Och skulle du använda datorn och med instrument/mixerprogram skapa egen musik så är detta helt okej vad jag vet. Lika okej som att använda kakmaskinerna och med ingredienserna skapa egna kakor.

Men om du går in i en affär och snor en påse kakor för att de smakar bättre än de du tillverkar med dina ingredienser (laddar ner en låt då den låter bättre än de låtar du gör skapar med dina instrument), då är det inte längre OK. Att det endast är massa kopior av en orginalkaka som någon gång fanns någonstans gör inte det rätt att stjäla dem.

Ryfus
Medlem
tjena

söker ett youtube-klipp med Magnus då han snackar om den danska suporter som sprang in på planen när sverige mötte danmark i fotboll, någon som sett de och skulle kunna länka? Är nästan 100 på att det va Magnus Betner som de var men inte riktigt säker.

tack på förhand.

hejaklacksledare
Medlem
hejaklacksledares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryfus
tjena

söker ett youtube-klipp med Magnus då han snackar om den danska suporter som sprang in på planen när sverige mötte danmark i fotboll, någon som sett de och skulle kunna länka? Är nästan 100 på att det va Magnus Betner som de var men inte riktigt säker.

tack på förhand.

Det är inte Johan Glans du menar?
http://www.youtube.com/watch?v=f_96tdMqB-8
Tre minuter in i klippet.

mmaqtin
Medlem
Tycker magnus är ganska tråkig faktiskt...

JBugster
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryfus
tjena

tack på förhand.

Tror faktiskt det var Johan Glans i "World Tour of Skåne". När han pratar om bakfyllor, och nämner att den dansken måste upplevt den värsta bakfyllan av dem alla.

Förövrigt, tycker Magnus Betnér är riktigt bra. Jag gillar människor som tar det bästa av andras material och sedan sammanställer det till fantastiska "pieces of art", vilket också Hellström gör.

Betnér tar inte andra komikers material, men han tar ju ofta det självklara ur journalisternas material. Det känns helt OK, och väldigt skönt att få höra det man själv drar sig lite för att säga med vassa ordalag.
"Man kan försöka förstå astronomi genom att studera, teoretisera, mäta, väga och observera - men det är först när jag går ut i den kalla, stilla natten och tittar upp mot stjärnhimlen som jag känner mig levande."

"Ibland är en lögn det finaste man har. Bespara mig era bittra sanningar, låt mig leva i en bekväm lögn."

Ingenieur
Medlem
Ingenieurs avatar
Magnus Betner är oerhört bräcklig. Kolla Roast på Berns när han är med. Han kan verkligen inte bjuda på sig själv, utan sitter och käbblar emot som en femåring när han blir "roastad".

Tro mig, denna man har oerhört lågt självförtroende, tvärtemot vad man kan tro när han står på scen och babblar om bajssex. Tror han är beroende av att folk tycker han är häftig, hans självbild är avhängig detta.

paiway
Medlem
Han är rätt rolig först men jag tröttnar rätt snabbt på honom. Det är uppenbart att hans monologer är förskrivna och människan lever på att bajsporr bögsex och allt annat som är så modernt att acceptera men klassiskt är tabu.

George Carlin eller Louis CK är mycket bättre komiker, inte svenska dock för de som fick IG i engelska.

Svara på ämne
Topp Dela »