9 173 besökare online
858 139 medlemmar • 45 867 505 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Kultur & Media > Kändisskvaller
Ämnet är stängt
Ämnesverktyg
argtant
Medlem
argtants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Apropå att 80 plussare inte behandlas för cancersjukdom så finns det i kändisvärlden flera exempel på att det inte stämmer. Andy Williams till exempel får just nu behandling. Troligtvis är det ingenting som kommer att bota honom, men han får likväl behandling i den mån det är möjligt. I hans fall cellgifter, som han uppges ha svarat ganska bra på och han avser snart att börja uppträda igen, i tid för firandet av and 75-års jubileum som artist..

http://www.facebook.com/AndyWilliamsMoonRiverTheatre

En annan gamling som fått cancer är Larry Hagman, och han påstår (utan att ha nämt vilket "vanlig" cancertyp det rörde sig om) att han blivit framgångsrikt behandlad och att han numera är helt frisk. Om det stämmer eller inge är svårt att veta eftersom man måste gå ett antal år utan cancer innan man rent medicinskt kan förklaras "cancerfri".
Larry Hagman fick levercancer efter ett långvarigt bruk av alkohol. Han opererades och fick en ny lever 1995 och lever ett hälsosamt liv i Kalifornien. Han är aktuell i augusti med en ny omgång av Dallas.
Senast redigerad av argtant 2012-07-29 kl. 23:27.

scrollock
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argtant
Larry Hagman fick levercancer efter ett långvarigt bruk av alkohol. Han opererades och fick en ny lever 1995 och lever ett hälsosamt liv i Kalifornien. Han är aktuell i augusti med en ny omgång av Dallas.
Japp, men han har återigen drabbats av en ospecificerad cancertyp som han fått behandling för under tiden som Dallas spelats in, varför han verkar lite trött och krasslig i den nya serien. Han påstår emellertid själv att han numera är helt botad. Ska man tro på det så visar det alltså på att även folk i 80+ åldern kan behandlas och bli botade från cancer, i motsats mot vad vissa andra här har påstått.

scrollock
Medlem
Apropå diskussionen kring prostatacancer och friskförklranden av cancer. Onslow hade prostatacancer men "friskförklrades". Trots det kom den tillbaka likt förbannat ett år senare i dödlig form (alternativt så försvann den aldrig helt). I kändisvärlden förefaller prostatacancer vara en relativt dödlig sjukdom sett till fallen som rapporteras och sett till hur ofta (eller sällan) de klarar sig.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle15183386.ab

Rati
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Macaulay Culkin ser inte helt kry ut. Att han sysslat mer eller mindre med droger är ju ingen hemlighet.

http://www.radaronline.com/exclusive...-health-expert

Det är nog dags att damma av inläggen om Macaulay Culkin. Tydligen rejält deprimerad och nergången i knarkträsket efter separationen med Mila Kunis.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle15197501.ab

Antevante
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Det är nog dags att damma av inläggen om Macaulay Culkin. Tydligen rejält deprimerad och nergången i knarkträsket efter separationen med Mila Kunis.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle15197501.ab

Men samtidigt så finns det ju mängder med kändisknarkare som levt med sitt missbruk i 10-20-30 osv år och är fortfarande vid liv.
Det som kan vara fatalt är väl kombinationen depression och missbruk. Men nää! Jag tror nog att skitungen hänger med ett tag till.

Jeff-Pass
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Men samtidigt så finns det ju mängder med kändisknarkare som levt med sitt missbruk i 10-20-30 osv år och är fortfarande vid liv.
Det som kan vara fatalt är väl kombinationen depression och missbruk. Men nää! Jag tror nog att skitungen hänger med ett tag till.

Hans talesman förnekar givetvis alltihop. Det är intressant det där, tror att det var lite samma med Elvis "talesmän", man mörkade Elvis problem och körde på som vanligt.

Det man kan tycka är att det är tragiskt att vuxna människor tillåts köra sig åt helvete på det här sättet.

De här vännerna som gråter ut i pressen borde istället fokusera på att hjälpa Culkin, men frågan är väl hur goda vänner det handlar om. I värsta fall är det bara några attentionwhores som sett chansen att få komma med i tidningen.

Mikojan
Medlem
Mikojans avatar
Hur ser inför-döden-kändis-intresserade på hälsotillståndet för typ Doris Day och Alice Babs, båda 88?

Två megastjärnor på varsitt håll, som verkligen hållit ut. Man hör inte så mycket av dom numera, Scrollock…

Sonny Crockett
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Finns lite senastwe "news" om Hasse Alfredson. Enligt min kontakt så ãr låget inte alls bra med honom. Det sãgs vara riktigt dåligt och frågan nu är om det kommer bli någon jul!! Buhuhuhuhuhu!!!!!! TRO MIG!!!! INNAN DET ÄR FÕR SENT!!!

Jeff-Pass
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Finns lite senastwe "news" om Hasse Alfredson. Enligt min kontakt så ãr låget inte alls bra med honom. Det sãgs vara riktigt dåligt och frågan nu är om det kommer bli någon jul!! Buhuhuhuhuhu!!!!!! TRO MIG!!!! INNAN DET ÄR FÕR SENT!!!

Det har väl iofs skrivits inlägg tidigare som gått ut på att Hasse A. skall trilla av pinn inom kort, men någon gång kommer det väl att stämma.

Hur som helst, det vore väl skönt för honom om han fick dö; Han är 80+, deprimerad, cancersjuk, har tappat livslusten och mår allmänt dåligt över sin livssituation.

Jag skulle inte tro att han själv sörjer så mycket om det blir så att han aldrig får fira jul igen.

Blodsla
Medlem
Blodslas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
TRO MIG!!!! INNAN DET ÄR FÕR SENT!!!

Tror dig, fast vad ska vi göra åt saken? Skittrist naturligtvis hur en legend ut den gamla skolan försvinner men som redan skrivts så har han troligen accepterat sitt öde och skulle känna sig färdig med sitt liv när det nu må ta slut. Bara att önska gubben en skön vila och tacka för det fantastiska vi fått av honom under åren. Allt roligt tar slut förr eller senare.
Senast redigerad av Blodsla 2012-08-03 kl. 14:49.

Antevante
Medlem
Antevantes avatar
Tyckte väl att det var Katarina Hultling som hördes i simhoppssändningen från OS.
Kul att hon är såpass bra att hon återgått till arbetet. Hoppas bara att det varar!
Men bröstcancer har väl numer rätt hyggliga odds..

Jeff-Pass
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Tyckte väl att det var Katarina Hultling som hördes i simhoppssändningen från OS.
Kul att hon är såpass bra att hon återgått till arbetet. Hoppas bara att det varar!
Men bröstcancer har väl numer rätt hyggliga odds..

Har hon opererat bort det ena eller båda brösten då? Tyvärr är det ju så att man av estetiska skäl ibland missar chansen att ta bort brösten, sedan sprider sig cancern för att man bedömde fel... och patienten dör.

Hade jag i nuläget känt någon kvinna som fått denna diagnos hade jag rått henne att be dom ta bort båda brösten för säkerhets skull. Det är ju inte värt en ökad risk att dö, bara för att man kan behålla brösten och ändå klara sig om man slipper otur .

Ämnet är stängt
Topp Dela »