53 155 besökare online
858 063 medlemmar • 45 864 576 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Droger > Drogodling och drogtillverkning
Svara på ämne
Ämnesverktyg
moonlight555
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hortikultur
Väldigt fina töser som du har. Längtar tills mina börjar se ut som dina gör nu. Har du odlat förut?
Okej, får hoppas att orkidénäringen gör vad den ska för dig.

Jag vet inte vad det är för NPK-värde, jag köpte ett Advanced Nutrients A+B-kit från Hydrogarden eftersom det är ett känt märke som jag tror kommer passa bra och som dessutom inte var särskilt dyrt alls. Och ja, kommer ju givetvis att avstå från näring de sista två veckorna ungefär.

Låter som att din grow har fin potential!

jaa jag hoppas på bra skörd, många av plantorna ser bra ut men endel är mycket luft mellan budsen, får bli rikig näring och lite bättre förberedelse till nästa år. räcker ju med 10gram så jag fått igen pengarna jag lagt ut på odligen.

är det öppet runt hela din odling? alltså för solen. ingen risk att någon hittar? såg att du hade nät innan har du gjort något annat för att hålla djuren borta?

Hortikultur
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogstokigturk
Var ute och tog några bilder idag. De har växt bra och nu är det bara ca 4v kvar tills skörd.
Den ensamma AK47an verkar ha fått någon sjukdom nere på stammen. Ena kvisten håller på dö pga det.
http://imgur.com/a/w9OwW
Oj! Det där ser ju riktigt bra ut. Många fina budsites där.

Vad är upp med din mini-LR? Inga sidoskott alls? Söt liten grej hursom.
Citat:
Ursprungligen postat av moonlight555
jaa jag hoppas på bra skörd, många av plantorna ser bra ut men endel är mycket luft mellan budsen, får bli rikig näring och lite bättre förberedelse till nästa år. räcker ju med 10gram så jag fått igen pengarna jag lagt ut på odligen.

är det öppet runt hela din odling? alltså för solen. ingen risk att någon hittar? såg att du hade nät innan har du gjort något annat för att hålla djuren borta?
Okej. Förhoppningsvis fetar budsen till sig en del innan skörd. Du kom undan med en billig investering. Well done.

Yep, helt öppet, inga av de omgivande träden blockerar solen nämnvärt. Det är en bergstopp "bakom" vinkeln jag oftast fotat ifrån, men solen står högre än bergets topp, så när det var fler soltimmar än det är nu så var det i princip sol 24/7.
Jag har spänt upp en fiskelina i mark- och brösthöjd för att eventuellt skrämma bort älgar och kronhjortar (vilket jag tror är de största djurhoten för mig). Jag läste här på FB att dessa djur blir rädda om de går in i något de inte ser, såsom en fiskelina. Det är mer humant än taggtråd och mer stealth än om jag skulle ha satt upp ett stängsel runtom. Hur bra det funkar vet jag inte, det enda jag vet är att jag hittills varit beskonad djurproblem.
Jag har också en PET-flaska med urin ståendes i närheten.

Ganja-Thomas
Medlem
Ganja-Thomass avatar
Äntligen fått tummen ur och fått upp lite fler bilder på min första odling.
Den består av 6 plantor. 3x"Fast Bud #2 Female Auto", 2x"Biodiesel Mass Female Auto" & 1x"Afghan Kush Ryder (Auto) (Female).

Fast Bud #2 Female Auto
Biodiesel Mass Female Auto
Afghan Kush Ryder (Auto) (Female)

Och så lite blandade närbilder

Satte alla frön i jord 13/6. 27/6 planterades alla "Fast Bud #2" utomhus i 15-liters krukor och 4/7 kom även resten ut i krukor.

Tycker det har gått skapligt trots det dåliga klimatet. Har haft lite små angrepp vilket framgår på någon bild där någon insekt har gjort hål i bladen, men de små damerna verkar klara sig bra ändå.

Hoppas nu bara på en bra skörd .

Edit:
PS: Detta är väl inte pollensäckar? kommer vita hår ur dem.
Senast redigerad av Ganja-Thomas 2012-07-31 kl. 23:20.

BlueMarble
Medlem
BlueMarbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogstokigturk
Var ute och tog några bilder idag. De har växt bra och nu är det bara ca 4v kvar tills skörd.
Den ensamma AK47an verkar ha fått någon sjukdom nere på stammen. Ena kvisten håller på dö pga det.
http://imgur.com/a/w9OwW

jag vill inte måla fan på väggen, men ser det inte lite mögelluddigt ut?
Skulle kunna vara så att nått som ligger emot stammen gillar att mögla. Det blir iaf inte sämre ifall du rensar ogräset vid stammen..

Håller en tumme för din gumma!

derex10
Medlem
derex10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganja-Thomas
PS: Detta är väl inte pollensäckar? kommer vita hår ur dem.
Nej det är inte pollensäckar.

fliesandshit
Medlem
Citat:
Väldigt fina töser som du har. Längtar tills mina börjar se ut som dina gör nu. Har du odlat förut?
Okej, får hoppas att orkidénäringen gör vad den ska för dig.

Jag vet inte vad det är för NPK-värde, jag köpte ett Advanced Nutrients A+B-kit från Hydrogarden eftersom det är ett känt märke som jag tror kommer passa bra och som dessutom inte var särskilt dyrt alls. Och ja, kommer ju givetvis att avstå från näring de sista två veckorna ungefär.

Låter som att din grow har fin potential!

Tackar, första odlingen. Får hoppas att det fortsätter lika fint

skogstokigturk
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarble
jag vill inte måla fan på väggen, men ser det inte lite mögelluddigt ut?
Skulle kunna vara så att nått som ligger emot stammen gillar att mögla. Det blir iaf inte sämre ifall du rensar ogräset vid stammen..

Håller en tumme för din gumma!

Ja det är nog mögel. Ska ta bort den skadade kvisten idag och tälja bort resten av möglet så det inte sprider sig.

EgoBrain
Medlem
EgoBrains avatar
Tja hade ca 30 frön som jag stoppa i blött papper och den första titta upp den 7 juni och sen ner i jord när grodden hade visat sig, Hagforrs plantjord tror jag det var.
Lät dom vara inne ca 1 månad under 18w lång rör och 2 st 24w inget dunder ljus men fick iaf upp 8 st dock gick en åt då jag råka trampa på en :/ så den bröts av försökte med vatten och näring i det lite granna men ej vila i frid lilla fröken är så att jag har dom i en bergsluttning mossa/gräs och sten under ganska halt vill jag lova

Så atm är dom ca 2 månader 35-40 cm inte nå värst dunderstora men det tar sig sa mordbrännaren var ut idag och satt en svart sopsäck på 3 st ska ta resterande om någon dag då det är 2 som inte har tagit sig helt,
Varav en har en massa gula prickar på alla blad så den får gå i blom så får vi hoppas på en hona blir glad om jag bara får ut 3-4 hällst alla 7 men we will see 120-140 cm är väl ganska dugligt om jag har färstått det rätt att den blir ca 3x så stor som den var när man kör dom i blom?

Blir ett tält när detta är klart bor i zon 5 btw så det blir väl kallt här uppe om ca 2 ½ månader och 10v hoppas jag att dom hinner ta sig på iaf.

Nästa år får det bli auto bloom skuller jag tror detta är en indikadominat planta så mycket vet jag antingen från en utomhusodling förra året eller inne duno har redan hittat lite ställen Bla i vassen på en vik och lite kalhyggen/myrar

Kom igång sent pga att jag just hade flyttat uppåt ifrån dalarna

moonlight555
Medlem
Citat:
Oj! Det där ser ju riktigt bra ut. Många fina budsites där.

Vad är upp med din mini-LR? Inga sidoskott alls? Söt liten grej hursom.
Okej. Förhoppningsvis fetar budsen till sig en del innan skörd. Du kom undan med en billig investering. Well done.

Yep, helt öppet, inga av de omgivande träden blockerar solen nämnvärt. Det är en bergstopp "bakom" vinkeln jag oftast fotat ifrån, men solen står högre än bergets topp, så när det var fler soltimmar än det är nu så var det i princip sol 24/7.
Jag har spänt upp en fiskelina i mark- och brösthöjd för att eventuellt skrämma bort älgar och kronhjortar (vilket jag tror är de största djurhoten för mig). Jag läste här på FB att dessa djur blir rädda om de går in i något de inte ser, såsom en fiskelina. Det är mer humant än taggtråd och mer stealth än om jag skulle ha satt upp ett stängsel runtom. Hur bra det funkar vet jag inte, det enda jag vet är att jag hittills varit beskonad djurproblem.
Jag har också en PET-flaska med urin ståendes i närheten.

tråden har nog gjort det den ska, många som blir av med sina plantor av rådjur och annat skit, min första seriösa odling blev uppäten på slutet, var meter höga thypoons som var helt rensade och omkulvälta.
hur har du gjort med vatten då eller har dom klarat det utan det??

när dom var små bar jag med mig en pet flaska, sen blev det 2, sen fick jag ditt en 25litare som klarade sig ganska länge, och den har jag fyllt sammanlagt 3 gånger så har väl dragit dit på 100 liter iaf.

mvh

BlueMarble
Medlem
BlueMarbles avatar
Ang näring.
Mina brudar står lite illa till för daglig tillsyn, så jag har tryckt ner 5 pinnar av plantagens röda näringsstavar för blommande växter.

Är det nån som har testat dem? (vet en, men h*n har inte svarat på mitt pm, än)
Hur många/planta är lämpligt? Blir det problem med smaken på rökat om man sätter dem i jorden för sent då de inte hinner förbrukas innan rökat e klart?
Finns det risk för övergödning?

Hortikultur
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moonlight555
tråden har nog gjort det den ska, många som blir av med sina plantor av rådjur och annat skit, min första seriösa odling blev uppäten på slutet, var meter höga thypoons som var helt rensade och omkulvälta.
hur har du gjort med vatten då eller har dom klarat det utan det??

när dom var små bar jag med mig en pet flaska, sen blev det 2, sen fick jag ditt en 25litare som klarade sig ganska länge, och den har jag fyllt sammanlagt 3 gånger så har väl dragit dit på 100 liter iaf.

mvh
Jag hoppas att mina plantor klarar sig från det ödet Jösses vilken hemsk tanke...

I början så vattnade jag var tredje dag ungefär, förutom en gång då jag lämnade plantorna utan vatten i sju dygn just under en torrperiod (de tog en hel del stryk av det). Där plantorna står var det faktiskt riktigt bra väder i början av sommaren så jag var tvungen att handvattna en hel del. Jag gick också upp dit med PET-flaskor de första gångerna. Nu har jag en 10l-dunk, en 5l-dunk och cirka 10 flaskor att tillgå. Flaskorna använder jag bara när jag har sällskap med mig, det blir för besvärligt att bära annars.
Sista veckorna har varit rätt regniga så jag har inte behövt släpa dit dunkarna på ett tag nu.

Tanken var att jag skulle dit ikväll också men det får bli imorgon istället. Knäpper såklart en massa bilder då också.

moonlight555
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarble
Ang näring.
Mina brudar står lite illa till för daglig tillsyn, så jag har tryckt ner 5 pinnar av plantagens röda näringsstavar för blommande växter.

Är det nån som har testat dem? (vet en, men h*n har inte svarat på mitt pm, än)
Hur många/planta är lämpligt? Blir det problem med smaken på rökat om man sätter dem i jorden för sent då de inte hinner förbrukas innan rökat e klart?
Finns det risk för övergödning?

om det inte rengnar för mycket är det nog ingen risk för övergödning, därimot skulle jag nog märka ut var jag tryckt ner dom så du kan ta bort dom 1 vecka innan skörd så det inte blir någon dålig smak, röka som smakar näring är så jävla äckligt,

hur många du ska ha har jag inte en anning om men tror jag har läst att dom trycker i ganska många, hur är värderna på pinnarna?

Svara på ämne
Topp Dela »