Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-31, 21:13
  #445
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grimar
Jodå. Ryktet att civila bilar åker omkring sprider sig fort. Regnr kommer antagligen antecknas. Även om man vet dessa nummer tar det ändå en stund innan man identifierat om det är just en av de civila bilarna.. Osäkerheten får förare att lätta på gasen ...

De gånger jag sett civilbilar stoppa bilar för trafikbrott, har uteslutande skett på E4 mellan Kista och Arlanda. Aldrig på en 50-sträcka,i exempelvis Täby.
Citera
2012-08-05, 22:34
  #446
Medlem
Har följt den här tråden sen start men först nu blivit medlem på Flashback.

Värst av allt - det här är ju ingen vanlig olyckshändelse. Denise alldeles för tidiga död var så fruktansvärt ONÖDIG. Det var inte hennes fel att bilens förare inte kommit iväg hemifrån i tid för att hinna till gymmet före jobbet.

Den nonchalans och hänsynslöshet som föraren visat mot sina medtrafikanter och deras säkerhet borde enligt mig räcka för att kunna döma henne för mord eller dråp med likgiltighetsuppsåt. Denise var en bra tjej som satte andra före sig själv. Bilföraren gjorde raka motsatsen och satte sitt behov av att hinna gymma före alla andras behov.

Pestenstid mina tankar är hos Dig än idag nu när andra verkar ha sagt sitt och slutat skriva i tråden.
Bilföraren har tagit ifrån Dig Din dotter och på en sekund omintetgjort alla hennes drömmar, förhoppningar och framtidsplaner. Allt för att hinna med ett gympass trots att hon var försenad.
Hon har tvingat Dig att begrava Ditt eget barn innan det hann uppnå vuxen ålder.

Hennes agerande borde leda till ett mångårigt fängelsestraff och indraget körkort för alltid och hon borde få betala Dig en förmögenhet i skadestånd. Att komma undan med boja om foten ett par månader och sen återfå körkortet skulle verkligen vara ett hån mot er anhöriga. Hon har ju i praktiken kört på er också och ödelagt era liv. Straffet borde i ett rättssamhälle bli därefter.

Mitt djupa deltagande i er sorg
Citera
2012-08-06, 09:31
  #447
Medlem
Pestenstids avatar
Tack för Er medkänsla!
Vi var på tacksägelse igår söndag för Denise och andra som har dött i Sala församling. Ingen av oss är religiösa och än mindre efter detta men det var ändå ett naturligt val för oss för Denises skull, att sitta i den ro som ändå en kyrka ger och tänka på henne och vara "tacksam" för de 17 år som jag fick med henne.

Jag är tacksam för varenda sekund naturligtvis men det saknas minst 60 år CO! DU tog dig friheten att leka gud på vägen med dina egna hastighetsregler och därför finns inte min dotter i dag. Det var ingen olycka i mina ögon och kommer aldrig att bli. Denise hade levt idag om du hade kört 50 som var gällande hastighet och det var DITT medvetna val att köra dubbelt så fort - den enda olyckan i det här fallet är du!

Jag kan inte låta bli att tänka på om du gasade upp till 100 direkt utanför där du bor och grannarnas ungar leker och finns. Troligen inte va?!

Jag kan inte beskriva den sorg och orättvisa jag kände när prästen läste upp namn efter efter namn och det var 95 år, 87 år osv den "yngsta" var 67 år förutom Denise då, 17 år!! Jag hörde hur folk i kyrkan drog efter andan och suckade när hennes ålder lästes upp och jag var inte den enda som grät då.

I dag ska vi till begravningsbyrån och säga ett sista adjö till Denise och lägga saker i kistan med henne, vad ska du göra i dag CO?

Om du eller någon anhörig läser tråden så är mitt direkta budskap: Visa någon form av ånger och stå för din gärning genom att i rätten berätta exakt vad som har hänt och varför. Du har berövat en ung flicka och hennes anhöriga ett helt liv, hon blev inte ens myndig innan du dödade henne. Hedra åtminstone hennes minne genom att inte ljuga och försöka komma undan vad du har gjort.

PS:Softatoppenkillen, du skrev väldigt bra. Tyvärr lever vi inte i ett samhälle som tar mer hänsyn till offren än förövarna. Sunt förnuft säger att du har rätt, Svenska rättsväsendet säger något annat.
__________________
Senast redigerad av Pestenstid 2012-08-06 kl. 09:33.
Citera
2012-08-06, 23:54
  #448
Medlem
Fy sjutton vad jag lider med dig, pestenstid.
Hoppas,hoppas,hoppas att du kämpar på och kan le och skratta igen en vacker dag.
Smärtan kommer aldrig försvinna, men inte heller alla fina minnen! Dessa kan ingen ta ifrån dig/er.
Utan att känna Denise så tror jag hon hade velat att du fortsatte ditt liv och försökte leva det så lyckligt du kan!
Fortsätt kämpa! Det blir bättre! Tro mig!
Vila i frid kära Denise.
Citera
2012-08-07, 11:47
  #449
Medlem
I dag har jag varit inne på minnesplatsen och skrivit några rader i kondoleansboken och tänt ett ljus för Denise. När jag såg henne på bild kunde jag inte hålla tillbaka tårarna. Är så hemskt att en så fin ung tjej inte ska få fortsätta sitt liv för att somliga saknar omdöme i trafiken.
Tänker på er anhöriga fortfarande varje dag hur svårt ni måste ha det. Kram på er
Citera
2012-08-07, 14:05
  #450
Medlem
Rompetrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softatoppenkillen
...................text

Pestenstid mina tankar är hos Dig än idag nu när andra verkar ha sagt sitt och slutat skriva i tråden.
Bilföraren har tagit ifrån Dig Din dotter och på en sekund omintetgjort alla hennes drömmar, förhoppningar och framtidsplaner. Allt för att hinna med ett gympass trots att hon var försenad.
Hon har tvingat Dig att begrava Ditt eget barn innan det hann uppnå vuxen ålder.

...........text
Mitt djupa deltagande i er sorg

Kortade ner ditt inlägg, sorry.

Men tro inte att "alla andra" glömt! Det är helt enkelt inte någon mening att skriva samma om och om igen.
Mina tankar är hos Denise och Pestenstid m.fl. anhöriga varje dag. Och jag är övertygade om att jag inte är ensam om det.
Mvh
Citera
2012-08-07, 19:31
  #451
Medlem
Jag tänker även jag på Denise dagligen. När kan ett åtal komma tro? Hur lång tid brukar det ta?
Citera
2012-08-07, 22:23
  #452
Medlem
Det hela är så klart grymt tragiskt för alla inblandade men jag undrar vart "anhöriga" fått alla uppgifter ifrån? Som icke anhörig utomstående läsare av denna tråd så undrar i alla fall jag vem som sagt att hon kört över 100km/h och att orsaken då va för att hinna på ett gym innan arbetet?
Har inte läst hela tråden och kanske missat detta och ber då om ursäkt.
Är det GM, Polisen, läkare eller andra vittnen som pratat? Finns det bevisning som håller i en rättegång?
Ja det är grymt att sitta och ställa dessa frågor, men eftersom ingen ännu dömts och uppgifterna kommer från de närmsta drabbade så vill man ju gärna va säker!?
Finns många människor som älskar att hata och de som kan hitta på vad som helst för mycket information, eller alla värst om den skulle va falsk.

Mina tankar går till familjen. Absolut den värsta tänkbara mardrömmen, förlora sitt barn!
Citera
2012-08-07, 23:15
  #453
Medlem
Rompetrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burritoz
Det hela är så klart grymt tragiskt för alla inblandade men jag undrar vart "anhöriga" fått alla uppgifter ifrån? Som icke anhörig utomstående läsare av denna tråd så undrar i alla fall jag vem som sagt att hon kört över 100km/h och att orsaken då va för att hinna på ett gym innan arbetet?
Har inte läst hela tråden och kanske missat detta och ber då om ursäkt.
Är det GM, Polisen, läkare eller andra vittnen som pratat? Finns det bevisning som håller i en rättegång?
Ja det är grymt att sitta och ställa dessa frågor, men eftersom ingen ännu dömts och uppgifterna kommer från de närmsta drabbade så vill man ju gärna va säker!?
Finns många människor som älskar att hata och de som kan hitta på vad som helst för mycket information, eller alla värst om den skulle va falsk.

Mina tankar går till familjen. Absolut den värsta tänkbara mardrömmen, förlora sitt barn!

Jag har läst från första inlägg.
Vad jag kan dela med mej av (som inte är spekulation) är det faktum att vittnen fanns och inte minst - hon har själv erkänt att hon körde för fort och varför.
Det är väl hela grunden i det hela.
Mvh
Citera
2012-08-08, 01:33
  #454
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rompetroll
Vad jag kan dela med mej av (som inte är spekulation) är det faktum att vittnen fanns...
Om det inte är spekulation så är det lögn. Det finns inga vittnen till olyckan, de första två personerna på plats kom strax efter att det hände.
Citera
2012-08-08, 05:06
  #455
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DHLawrence
Om det inte är spekulation så är det lögn. Det finns inga vittnen till olyckan, de första två personerna på plats kom strax efter att det hände.

Ni som inte följt tråden utan dyker upp nu och ifrågasätter vad "anhöriga" fått alla uppgifter ifrån och sätter citationstecken runt ordet anhöriga för att misstänkliggöra dem - ni vanhedrar Denise minne.

Uppgifterna härrör från personer med insyn i utredningen och lokalkännedom samt från bilens förare som själv uppgett hur fort hon körde och varför. Om föraren sedan kommer hålla fast vid sina egna utsagor i rätten eller då plötsligt komma dragandes med en helt annan version så är den versionen med säkerhet en lögn för att smita från sitt ansvar.

Är rädd för att de senaste inläggen här tyder på att så kommer att ske - utan att spekulera i vilka som skrivit dem.

Ni vill avfärda det som hänt som en visserligen tragisk olycka men ändock en ren olycka och inte följden av grov omdömeslöshet och hänsynslöshet från bilförarens sida vilket alla vi andra som följt tråden vet att det är frågan om.

Vad är ert syfte med detta påhopp på de anhöriga mitt i deras svåra sorg? De har det tillräckligt tufft som det är. Denise liv var värt mer än att sanningen om hennes död ska döljas för att somliga tycker det är mera synd om en vårdslös bilförare än om flickan hon körde på och dödade och hennes närstående.
Citera
2012-08-08, 10:44
  #456
Medlem
Vill gärna göra tillägg på softakillens inlägg ovan:

Om man ställer de frågorna, utan att läsa hela tråden - gör man inte något väldigt ogenomtänkt då? Menar absolut inget ont, men det känns konstigt att bara kliva in i en tråd och sen "har inte läst tråden, men det jag undrar är var uppgifterna kommer ifrån?".
Förstår att det tar tid att läsa tråden från början, man kanske hoppar någon inlägg eller läser men uppfattar inte textinnehållet. Blir däremot väldigt fel, att även lägga fram just de frågorna. Man kan be om en redogörelse (som jag gärna skriver åt någon som inte orkat läsa hela tråden)

Det pågår en förundersökning, utredning eller vad det nu heter. Den är sekretessbelagd, vore det klokt med det i åtanke att direkt skriva vilka källor det är som bistått med de uppgifter som är publicerade här?
Jag tycker de gör rätt som är indirekta och anonyma, av hänsyn till utredningen men även att de hjälper pestenstid att få reda på vad som hänt i hans bearbetning av sorgen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback