Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2012-07-25, 17:45
  #25
Moderator
v50s avatar
Om man bortser från att det är stöldgods / snattade varor så brukar man vanligtvis gå till polisen och göra en anmälan om borttappade saker och får då beskriva vad som försvunnit och vad som i så fall finns i väskan / påsen eller vad det nu är man har tappat. Sedan får man förhoppningsvis tillbaka sakerna efter polisen undersökt saken och de anser det vara styrkt att man är ägare till sakerna man säger sig ha tappat eller blivit bestulen på.

Fast i TS fall skulle jag inte chansa för risken är stor att olika affärer har anmält till polisen att de blivit bestulna på saker och de lär i så fall ha lämnat in videoövervakningsbilder till polisen så du finns med all säkerhet inspelad på olika videokameror när du snattade.
Citera
2012-07-25, 21:30
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Om man bortser från att det är stöldgods / snattade varor så brukar man vanligtvis gå till polisen och göra en anmälan om borttappade saker och får då beskriva vad som försvunnit och vad som i så fall finns i väskan / påsen eller vad det nu är man har tappat. Sedan får man förhoppningsvis tillbaka sakerna efter polisen undersökt saken och de anser det vara styrkt att man är ägare till sakerna man säger sig ha tappat eller blivit bestulen på.

Fast i TS fall skulle jag inte chansa för risken är stor att olika affärer har anmält till polisen att de blivit bestulna på saker och de lär i så fall ha lämnat in videoövervakningsbilder till polisen så du finns med all säkerhet inspelad på olika videokameror när du snattade.

Fan att du skulle tipsa om detta! Det hade ju varit kul om TS gick till snuten. Nu lär det inte hända.
Citera
2012-07-26, 14:50
  #27
Medlem
jennyjennyehhs avatar
än en gång, tack för alla fina svar.

Vi börjar nästan närma oss ett seriöst svar.

Jag tänker lite såhär: eftersom ingen av grejerna kan länkas till en speciell butik, ska då någon polis få jobbet att bli just min påses konstapel och kolla igenom massor med övervakningsfilmer på övertid?
De flesta kamerorna spelar dessutom inte ens in.

Så ni tänker att polisen får in påsen, går igenom den: springer sedan och kollar upp exakt vart varje vara försvann från ( svårt för butiken ens att veta om de inte räknar sina varor mer än 1 2 gånger inventering om året som de flesta gör typ, blir för mkt jobb annars) Iaf kommer de på att det är en vara borta kan de inte bevisa att det är just den varan om varan i sig inte har någon personlig tag kvar som dom då i kollar upp så den matchar, och sen ska de gå och kolla upp kamerorna i samtliga dessa butiker och i efter hand ska de inte bara se oss på affären, de ska se oss ta varan och gå ut utan att betala för den...
Jag vet inte riktigt om jag kan tänka mig att polisen har de resurserna till det.


Jag tänker mer att påsen hamnar på polisstationen och antas vara stöldgods, men det kan ju inte styrkas sådär på rak arm så det borde vara i någon upphittat hög och man skulle få ut dem med kvitton om man knallade in där, jag vet inte hur ofta polisen lägger ner så jävla mkt tid på snattade saker.

Och nej, klart det hade vart skönt att bara knalla in och fråga, så hade jag inte planerat det, ville veta under vilka omständigheter det kunde vara möjligt.Om alls möjligt lixom. Skadar inte att veta.
Citera
2012-07-27, 14:17
  #28
Medlem
krommees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jennyjennyehh
Innan ni idiot förklarar mig helt och hållet på grund av frågans karaktär vill jag bara säga; varsågod, det är helt lugnt men jag letar bara efter seriösa svar, så om allt du vill är att internet mobba mig känns det helt onödigt av er att skriva...jag menar IT bullying ska ske på facebook där det hör hemma...

Nu till poängen...Var ute och shoppade fullt med saker under en dag och fyllde en kasse med massvis med parfym,smink,smycken osv, kvitto finns inte om man säger så...
min idiot till fästman ställde sedan ifrån sig påsen som hittades av ett butiksbiträde, och hon blir såklart misstänksam av innehållet och nu är min godispåse hos polisen.

Så frågan är: Har jag någon som helst chans att få tillbaka skiten? Och isf hur?
Vågar inte direkt knalla in på polisstationen och erkänna brottet, men vill så gärna ha innehållet i påsen.
Måste man ha kvitton på allt?
Eller måste jag helt enkelt raida en runda till?

Oerhört tacksam för svar!

xoxo/ J


Snälla??? Bara jag som känner för att dunka huvudet i väggen 15 ggr så man förstår sig på denna människa? GAHH! Du vill alltså ha tips på hur du får stöldgods tillbaka som är på polisstationen, utan att gå dit? Ja jag har ett tips. köp en lång tråd med krok i fram, sen fiskespö så drar du ett fy helsikes kast så kroken fastnar i "påsen", sen vevar du åt bara helskotta så har du påsen i ditt förvar igen!
Citera
2012-07-28, 15:10
  #29
Medlem
Skicka din morsa att hämta påsen, eller någon annan gammal kärring. Tala om för henne allt du kan komma ihåg om innehållet, och var påsen tappades.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback