31 222 besökare online
857 863 medlemmar • 45 856 348 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Sport & träning > Träning, kost och kosttillskott > Träning
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Luccolukovic
Medlem
Kom på en annan fråga som jag undrade över. Dagarna då jag vilar. Ska jag käka allt som vanligt men bara skippa jack3d och proteinpulvret?

SiSenior
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luccolukovic
Kom på en annan fråga som jag undrade över. Dagarna då jag vilar. Ska jag käka allt som vanligt men bara skippa jack3d och proteinpulvret?

Jack3d på vilodagar låter väldigt onödigt. Sen om du ska dricka ditt proteinpulver eller inte beror på om du anser att du behöver kalorierna/proteinet det innehåller.

yoursong
Medlem
Japp tyckte dettaa såg mycket bättre ut än det schemat du satt först. Men du kommer ju känna efter själv också vad som passar mer eller mindre men nu har du en helt okej grund att stå på lycka till och kom gärna och berätta hur det gick sen!

Luccolukovic
Medlem
En till fråga dök upp nu när jag ser hur schemat ser ut. Är detta ett schemat för att gå ner i vikt och bli av med fett? Eller för att bygga muskler och bli av med fett pga av muskelbyggandet? Känns som att jag trycker i mig rätt mycket på en dag för att gå ner i vikt, eller?

Mitt mål är att hamna på runt 75-80kg "deffad".

Än en gång tack för tips och visat intresse!

P.S Ska man ha i 2 skopor proteinpulver eller 1? Har verkligen ingen aning. Ni kanske har bättre koll eftersom ni sett vad jag stoppar i mig om dagen. Jag är kass på att räkna ut kcal, kolhydrater, protein osv per dag. Nån kanske t.o.m skulle kunna räkna på ett ungefär hur mycket jag får i mig på en dag för att se om det är optimalt för mitt mål jag har? Skulle vara JÄVLIGT uppskattat!
Senast redigerad av Luccolukovic 2012-07-19 kl. 12:53.

SiSenior
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
En till fråga dök upp nu när jag ser hur schemat ser ut. Är detta ett schemat för att gå ner i vikt och bli av med fett? Eller för att bygga muskler och bli av med fett pga av muskelbyggandet? Känns som att jag trycker i mig rätt mycket på en dag för att gå ner i vikt, eller?

Mitt mål är att hamna på runt 75-80kg "deffad".

Än en gång tack för tips och visat intresse!

P.S Ska man ha i 2 skopor proteinpulver eller 1? Har verkligen ingen aning. Ni kanske har bättre koll eftersom ni sett vad jag stoppar i mig om dagen. Jag är kass på att räkna ut kcal, kolhydrater, protein osv per dag. Nån kanske t.o.m skulle kunna räkna på ett ungefär hur mycket jag får i mig på en dag för att se om det är optimalt för mitt mål jag har? Skulle vara JÄVLIGT uppskattat!

Du lär gå ner i vikt med det schemat. Vill du bli deffad föreslår jag att du gör om kostschemat lite så du får i dig mer proteiner.

1 skopa per tillfälle låter vettigt.
Nu orkar jag inte räkna ut allt till punkt och pricka åt dig men du äter inte optimalt för att nå dina mål.

Luccolukovic
Medlem
Ok ok! Men vad hade du gjort för liten skillnad för att göra den mer optimal? Utan att behöva leva i misär? Jag vill helst slippa att känna att jag knappt står ut med maten jag får i mig (därför jag kryddar kycklingen och slänger på ost och kaviar på knäckebrödet). Borde inte detta va ok för mitt mål men att det kanske bara tar lite längre tid? Tanken jag har är att försöka ha en åtminstone hyfsat snygg kropp på 2-3 månader. Är det omöjligt med mitt nuvarande schema vad gäller både diet och träning?

yoursong
Medlem
du får helt enkelt testa dig fram. nu har du någonstans att börja iaf

Luccolukovic
Medlem
Liten uppdatering. Numera kör jag på detta sättet:

Träning någon gång mellan 08.45-09.00:

Mån: Cross-fit (Tränar stenhårt i ca 15-20 min)
Tis: Löpning
Ons: Löpning
Tors: Cross-fit
Fre: Löpning
Lör: Vila
Sön: Vila

Mat:

08.00: Frukost 2 st knäckebröd med ost och kaviar samt 2 ägg

08.45 Träning (Dricker 1 skopa proteinpulver direkt efter att jag kört cross-fit passen men inte efter löpning)

12.00: 2st Kycklingfiléer eller små kycklingbitar (som man brukar ha i sallader) med ca 100g Findus Ärtor, paprika och majs och en matsked sås.

15.00 Vattenmelon eller Morot (Vattenmelon har jag käkat som mellanmål för att det är gott, kanske inte nödvändigtvis nyttigt)

18.00 2 st knäckebröd med ost och kaviar samt 2 ägg

I övrigt dricker jag ca 3 liter vatten om dagen.

Räknade ut ungefär hur mycket kcal jag får i mig på en dag. Det ligger på ca 1100-1200kcal/dag. Är det ok? Tycker det verkar lite väl lite.

Vågen visar mer eller mindre ingen större skillnad efter 2 veckor men jag tycker att jag ser skillnad på mitt ansikte. Det börjar bli smalare.

Några tips på hur jag ska fortsätta? Som ni ser så har jag börjat skippa jack3d.

CFCSweden
Medlem
CFCSwedens avatar
Vill du få en mer muskulös kropp och inte bara banta som du själv uttryckte de tycker jag nästan du skulle kunna fokusera mer på styrketräningen och bara köra något löppass i veckan, detta kommer också resultera i en viktnedgång eftersom du ligger på kcal-underskott.

-Rocky

Badassoverhere
Medlem
Badassoverheres avatar
Citat:
Liten uppdatering. Numera kör jag på detta sättet:
Räknade ut ungefär hur mycket kcal jag får i mig på en dag. Det ligger på ca 1100-1200kcal/dag. Är det ok? Tycker det verkar lite väl lite.

Vågen visar mer eller mindre ingen större skillnad efter 2 veckor men jag tycker att jag ser skillnad på mitt ansikte. Det börjar bli smalare.

Tycker du ska upp till minst 1500 kcal/dag med den frekvensen du tränar för en hälsosam viktnedgång samt att kunna bibehålla vikten när du sedan slutar deffa/banta.
Om jag inte är helt ute och cyklar nu så ska en man (antar att du är det?) vid stillasittande arbete äta mellan 2000-2500 nyttiga kcal per dag för att bibehålla en hälsosam vikt.

Du måste ha i bakhuvudet att detta kommer ta lång tid TS. Keep on going!

Svara på ämne
Topp Dela »