Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-06, 02:29
  #13
Medlem
Psyko Dads avatar
Usch för att de har med den otroligt opassande Kirsten Stewart som ska spela den undersköna snövit när Charlize är tusen gånger vackrare. De borde hade Mila Kunis el Natalie Portman istället.
Citera
2012-06-07, 23:07
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Usch för att de har med den otroligt opassande Kirsten Stewart som ska spela den undersköna snövit när Charlize är tusen gånger vackrare. De borde hade Mila Kunis el Natalie Portman istället.

Äckligare skådespelare får man leta efter..bolaget ville väl att alla twilight tjejer skulle gå och se den.
Citera
2012-06-28, 00:50
  #15
Medlem
Gameboy92s avatar
Nu har jag just sett den, helt ok bioupplevelse. Visuellt är filmen spektakulär men den saknar innehåll och jag var uttråkad stora delar av speltiden. Scenerna i skogen med dvärgarna var som kopierade direkt ur Princess Mononoke och var filmens höjdpunkt.

Skådespelarnas prestationer är inget vidare. Även de skådisar som vanligtvis är mycket bra var otillfredställande till varierande grad. Särskilt tänker jag på Charlize Theron som den onda drottningen. Hon överspelade som tusan och var riktigt jobbig att se när hon höll på att skrika och skräna i varenda scen.

Chris Hemsworth som jag gillade mycket i Thor och The cabin in the woods ser ut som en blöt hund och är allt annat än minnesvärd om än inte direkt dålig.

Blev dock något överraskad av Kristen Stewart som har byggt upp ett rykte som en av Hollywoods sämsta skådespelerskor. Jag tyckte inte alls att hon var särskilt dålig. Jag har inte sett Twilight skiten så jag vet inte hur hon agerar där men jag tyckte hon var helt ok här. Sen ser jag inte att hon skulle vara ful heller.

Detta var dock en ganska stark debut av regissören och jag skyller snarare filmens svagheter på författarna. Jag tror att Rupert Sanders kan ha en intressant karriär värd att följa.
Citera
2012-07-09, 13:22
  #16
Medlem
SNOW WHITE AND THE HUNTSMAN Interview Kristen Stewart, Chris Hemsworth & Charlize Theron

http://www.youtube.com/watch?v=zggJqA9mIFY&feature=plcp
Citera
2012-07-09, 16:38
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Usch för att de har med den otroligt opassande Kirsten Stewart som ska spela den undersköna snövit när Charlize är tusen gånger vackrare. De borde hade Mila Kunis el Natalie Portman istället.
Portman är definitivt inte vackrare! Hm, det verkar råda delade meningar om denna film. Man får väl ge den en chans i alla fall. Egentligen är det ju trevligt att filmindustrin får upp ögonen för de germanska folksagorna.
Citera
2012-07-09, 21:26
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gameboy92
Nu har jag just sett den, helt ok bioupplevelse. Visuellt är filmen spektakulär men den saknar innehåll och jag var uttråkad stora delar av speltiden. Scenerna i skogen med dvärgarna var som kopierade direkt ur Princess Mononoke och var filmens höjdpunkt.

Skådespelarnas prestationer är inget vidare. Även de skådisar som vanligtvis är mycket bra var otillfredställande till varierande grad. Särskilt tänker jag på Charlize Theron som den onda drottningen. Hon överspelade som tusan och var riktigt jobbig att se när hon höll på att skrika och skräna i varenda scen.

Chris Hemsworth som jag gillade mycket i Thor och The cabin in the woods ser ut som en blöt hund och är allt annat än minnesvärd om än inte direkt dålig.

Blev dock något överraskad av Kristen Stewart som har byggt upp ett rykte som en av Hollywoods sämsta skådespelerskor. Jag tyckte inte alls att hon var särskilt dålig. Jag har inte sett Twilight skiten så jag vet inte hur hon agerar där men jag tyckte hon var helt ok här. Sen ser jag inte att hon skulle vara ful heller.

Detta var dock en ganska stark debut av regissören och jag skyller snarare filmens svagheter på författarna. Jag tror att Rupert Sanders kan ha en intressant karriär värd att följa.

Håller med. Theron var väldet irriterande, skrek i exakt samma tonläge. Stewart bar filmen på sina axlar.
Citera
2012-07-26, 16:25
  #19
Medlem
Mikeyjamess avatar
Jaha, då vet vi hur Kristen Stewart fick rollen som snövit - klassiska sängvägen: http://www.imdb.com/news/ni32771236/
__________________
Senast redigerad av Mikeyjames 2012-07-26 kl. 16:27.
Citera
2012-08-31, 13:48
  #20
Medlem
Såg precis denna måste säga att den var värdelös. Fanns inget i filmen som fångade mitt intresse, kämpade för att hålla ögonen öppna. Inte ens actionscenerna var något att hänga i granen.

1/5
Citera
2012-08-31, 21:43
  #21
Medlem
Yules avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiks
Portman är definitivt inte vackrare!

Nej, usch för henne! Liv Tyler hade väl varit en övertygande Snövit ändå?
Citera
2012-08-31, 23:07
  #22
Medlem
Gameboy92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yule
Nej, usch för henne! Liv Tyler hade väl varit en övertygande Snövit ändå?

För tio år sedan, absolut.
Citera
2012-08-31, 23:32
  #23
Medlem
SmilesGBs avatar
Har sett denna, och den var inte som jag trodde, det finns bättre snövit versioner än denna.
Kristen Stewart gör rollen bra, men passar inte riktigt som snövit.

2/5 får den i betyg av mig!

/Smiles
Citera
2012-09-01, 16:42
  #24
Medlem
.Dead.s avatar
Den här var ju inte så speciellt bra någonstans. Snyggt gjord kanske, men det var väl det.
Hade väl hoppats lite på att Kristen skulle ha utvecklats lite sen Twilight-filmen jag såg, men där blev man besviken.

Plus att dom skamlöst kopierade scenen med hästen som gick ner sig i träsket från Neverending Story! (Som jag fortfarande lipar åt, hehe)

Nä, hade dom haft någon annan än henne hade det kunna blivit något. De andra skådespelarna försökte ju iallafall, men hon körde på sitt stone(d) face. Eller ja, ibland ser hon ut som att hon ska börja grina också. Irriterar mig något så fruktansvärt på hennes ögon också, ser ju alltid hög ut, eller nåt. Full kanske.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback