53 155 besökare online
858 063 medlemmar • 45 864 576 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Fordon & trafik > Motorcyklar och mopeder
Svara på ämne
Ämnesverktyg
jaghetermicke
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fradz
Jag körde med mjölk kartong som topplockspackning på min puch maxi. inte så mycket power i den direkt. men det fungerar.

I avgasröret vet jag dock inte. det kommer antagligen bli för varmt för den där.

Kör på med mycket packningsmassa så ska du se att det fungerar.

Har samma problem på min cross. men det är för att kröken är krökt så den går inte rakt på.

Edit:
http://biltema.se/sv/Bilvard/Tatning...raturer-36194/
+310 °C tål den bara? det blir nog över 700 grader precis vid utmynningen av avgaser skulle jag kunna tro. Det finns nog packningar någonstans på internet.

Vad är det för årsmodell? KTM eller aprilia?

ktm sx 125, kröken är ganska tillbucklad så tror ej att mynningen till rörer sitter där det ska riktigt. därav läckaget. gummiringarna som sitter där pallar värmen.

Rexxy
Medlem
Rexxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fradz
Edit:
http://biltema.se/sv/Bilvard/Tatning...raturer-36194/
+310 °C tål den bara? det blir nog över 700 grader precis vid utmynningen av avgaser skulle jag kunna tro. Det finns nog packningar någonstans på internet.

Vad är det för årsmodell? KTM eller aprilia?

Avgaserna kan ligga runt 500 till 650 grader varmt. Kommer du över 650 börjar det bli kritiskt för att delarna ska hålla.

Men utanför är det några grader kallare, och cylindern blir långt ifrån så varm. Så jag skulle gissa på att den packningssilikonen precis klarar sig.

Fradz
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaghetermicke
ktm sx 125, kröken är ganska tillbucklad så tror ej att mynningen till rörer sitter där det ska riktigt. därav läckaget. gummiringarna som sitter där pallar värmen.

Det är därför det läcker
Har en cr125. köpte nya packningar men dom hjälpte inte alls. Köp nytt rör eller lev med att den brötar lite extra. Det är inga jätteskillnader i prestandan. Inte så att en motionskörare märker skillnad.

Citat:
Ursprungligen postat av Rexxy
Avgaserna kan ligga runt 500 till 650 grader varmt. Kommer du över 650 börjar det bli kritiskt för att delarna ska hålla.

Men utanför är det några grader kallare, och cylindern blir långt ifrån så varm. Så jag skulle gissa på att den packningssilikonen precis klarar sig.

Jag vet inte riktigt hur varmt det blir. Gjorde en gissning på 700.

Just därför man kan ha mjölkpaket som topplockspackning. Det blir inte alls lika varmt där som i avgasröret.

Men jag körde med packningsmassa till avgasröret till puchen också. det höll en hel sommar av körande. sen skaffa jag riktiga packningar ^^

Men det är som sagt stor effektskillnad och värmeskillnad mellan en puch maxi på 60cc ( ej orginal ) och en 125cc cross.
Senast redigerad av Fradz 2012-07-24 kl. 14:25.

Svara på ämne
Topp Dela »