9 296 besökare online
858 139 medlemmar • 45 867 502 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Kultur & Media > Film och filmproduktion > Film: listor och rekommendationer
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Rakii
Medlem
Rakiis avatar
Drar hem Burnt Offerings nu, Karen Black får man då aldrig nog utav!

Bazinga90
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Konservativa gubbar från Storbritannien pressar en ung Sam Raimi i denna tortyrliknande intervju:
http://www.youtube.com/watch?v=AaxpO...eature=related

Galet att han kunde vara så lugn, personligen så hade jag kokat av ilska. Det är ganska klart att dessa gubbjävlar inte ens har tittat en enda sekund på filmerna.

Neger snälla... Väldigt imponerade att han orkade hålla sig så lugn när han blev intervjuad av så inskränkta människor.

RancorFeeder
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Neger snälla... Väldigt imponerade att han orkade hålla sig så lugn när han blev intervjuad av så inskränkta människor.

Hemskt hur skräckfilmer blev behandlade under 80-talet. Inte bara i Video Nasty-UK, men också världen över.

Siskel och Ebert var ju militanta motståndare mot underhållande slasherfilmer. Siskel gick ju så långt så att han gick ut med en viss regissörs namn och adress ( tror att det var Bill Lustig i och med Maniac? ) och bad folk att visa deras missnöje över denna "hyllning till våld". Obehagligt jävla beteende!

Rakii
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Hemskt hur skräckfilmer blev behandlade under 80-talet. Inte bara i Video Nasty-UK, men också världen över.

Du som bor i USA har väl hört om videovåldsdebatten i Studio S här i Sverige?

RancorFeeder
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Du som bor i USA har väl hört om videovåldsdebatten i Studio S här i Sverige?

Yesh! Kommer ihåg att de pratade om bland annat Lommels The Boogeyman, haha. Bara pinsamt att kolla på alltså!

ConjureMe
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Yesh! Kommer ihåg att de pratade om bland annat Lommels The Boogeyman, haha. Bara pinsamt att kolla på alltså!

Den såg jag på bio när den visades på Fantastisk Film Festival 1997 i Lund. De hade ett tema på filmerna som nämndes i Studio S. Toolbox murder, A taste of hell och Tourist trap såg jag då också, fina tider.

loafmaster
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Du skulle väl se The Haunted Palace av Roger Corman med Price då vi snackade om honom tidigare?

Visst fan, den hade jag helt glömt av. Tankar Burnt Offerings samt denna just nu.

Rakii
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Visst fan, den hade jag helt glömt av. Tankar Burnt Offerings samt denna just nu.

Kan ju samtidigt nämna att jag såg The Haunted Palace i helgen och tyckte den var godkänd. Price är bra som vanligt i rollen som Charles Dexter Ward men filmen tog en riktning som jag sen inte riktigt uppskattade. Sedan att filmen mest följer Poe's historia och Lovecraft-kanon har inte så mycket med filmen att göra, bortsett från att den utspelar sig i Arkham och sedan namnet på Price karaktär.

Burnt Offerings ska jag se i morgon natt, upptagen hela dagen så blir skönt att slappa till den och bli traumatiserad av Karen Black igen.

loafmaster
Medlem
loafmasters avatar
Sitter på jobbet och tittar på Burnt Offerings just nu. Riktigt bra såhär halvvägs igenom. Karen Black är som tidigare nämnts en fantastisk skådespelerska. Gillar även stämningen i filmen. Kommer med ett utlåtande så fort jag är färdig med filmen.

l0l
Medlem
l0ls avatar
Såg Halloween 2 igår och måste säga att... Den var inte alls så bra som jag minns att den var, eller så var jag bara jävligt bitter igår...

loafmaster
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l0l
Såg Halloween 2 igår och måste säga att... Den var inte alls så bra som jag minns att den var, eller så var jag bara jävligt bitter igår...

Relativt trist filmserie som i mitt tycke är långt efter Fredagen den 13:e och Elm Street. Ettan är helt fantastisk, tvåan hyfsad, sedan är det svårt att hitta mycket bra. Underhållningsvärde finns självklart, dock är filmerna i sig inte särskilt bra.

RancorFeeder
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l0l

Man bör inte jämföra den med ettan, utan med filmer som Friday the 13th, tycker jag. Blodig, underhållande och genuint läskig i vissa scener - att filmen utspelar sig i ett sjukhus ger filmen en extra obehagsdimension!

Svara på ämne
Topp Dela »