2006-03-13, 16:46
Medlem
Är en tjej som funderar över det här med antal sexpartners. Ponera att du som kille träffar en tjej, ni börjar dejta och sen av okänd anledning börjar ni diskutera antal sexpartners ni haft. Skulle du tappa intresset/börja fundera över att fortsätta om hon hade varit med fler än dig? Hur många sexpartners är ok? Ser killar det som positivt om tjejen varit med många för då är hon antagligen erfaren eller har det motsatt effekt, blir tjejen tagen för en slampa?

Jag är 23 å har varit med ca 50 st, de killkompisar jag diskuterat det här med säger att jag inte borde vara ärlig om en eventuell framtida pojkvän skulle fråga mig, de säger att 15-20 är en mer godtagbar siffra. Är nyfiken på att höra fler killars kommentarer angående den här frågan...
Citera
2006-03-13, 16:50
Medlem
Spagh1is avatar
om du dejtar en ny kille som du uppriktigt är intresserad av och skulle kunn atänka dig ett längre förhållande med skulle jag undvika att ta upp det helt, risken finns ju att han kanske är en kille av den ltie tillbaka dragne lugna killen och du kommer ge han en hjärtattack om du berättar sanningen om ni inte har känt varandra ett tag
Citera
2006-03-13, 16:52
Medlem
micaeles avatar
Självklart kan det kännas lustigt om ens partner har haft sexuella relationer med väldigt många andra. Det bådar ju inte gott för att bli något stadigt med en själv, då den andra partern framstår som väldigt lättfotad...

Att man har haft upp till 15-20 partners i 23-årsåldern tycker jag luktar lagom, låter lite slampigt om det blir mer, ta det inte personligt. Så...dra en vit lögn nästa gång du ska berätta för någon nära hur många du har packat halm med.
Även tron om att ens partner har långväga mer erfarenhet kan lätt skrämma iväg folk.
Citera
2006-03-13, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piffi
Är en tjej som funderar över det här med antal sexpartners. Ponera att du som kille träffar en tjej, ni börjar dejta och sen av okänd anledning börjar ni diskutera antal sexpartners ni haft. Skulle du tappa intresset/börja fundera över att fortsätta om hon hade varit med fler än dig? Hur många sexpartners är ok? Ser killar det som positivt om tjejen varit med många för då är hon antagligen erfaren eller har det motsatt effekt, blir tjejen tagen för en slampa?

Jag är 23 å har varit med ca 50 st, de killkompisar jag diskuterat det här med säger att jag inte borde vara ärlig om en eventuell framtida pojkvän skulle fråga mig, de säger att 15-20 är en mer godtagbar siffra. Är nyfiken på att höra fler killars kommentarer angående den här frågan...

Jag tycker du ska be den som eventuellt frågar dig om antal sexpartnerns att bry sig om sånt som de har att göra med istället.

Om du vill berätta så fine, men du är ingen begagnad bil som är till salu där antalet tidigare ägare kan vara intressant.

En sån siffra kan ju bara vara till nytta för någon som gör en bedömning utifrån själva siffran istället för utifrån vad den själv upplevt av dig. En idiot således.

Och såna vill du inte slå dig i slang med i vilket fall.
Citera
2006-03-13, 16:58
Medlem
Kojaks avatar
Vaför är 20-25 stycken OK?

Är det inte bättre att vi slänger in alla kvinnor i ett kloster tills att det är dags att gifta bort dem eller ha dem som älskrinnor?

Träffar du en kille som är så osäker på sig själv och sitter med sådana gamla unkna värderingar om hur många killar en tjej "BÖÖÖR" ha träffat så tycker jag att du ska söka kärlek hos någon som inte moraliserar över vad andra gör med sina liv.

Se det som att ha erfarenhet inom vilket område som hellst, det uppskattas ju i alla andra sammanhang.

Man bänkar ju inte Henke Larsson i landslaget bara för att han har haft många bortamatcher.
Citera
2006-03-13, 17:13
Medlem
nachos avatar
Ju färre, detso bättre är en enkel tumregel. Jag drar definitivt öronen åt mig om en tjej berättar att hon haft många sexpartners. Det tyder på att hon är ombytlig och opålitlig och inget att satsa på. Men om det bara handlar om sex, så stör det mig inte om hon är en slampa.
Citera
2006-03-13, 17:15
Medlem
Chalices avatar
Intellektuellt så tycker jag det är helt ok med 50-100 eller fler men jag skulle definitivt få en känsla i maggropen som säger attdet inte är ok. Skulle känna avsmak och tänka att man inte är särskillt speciell öht.
Citera
2006-03-13, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nacho
Ju färre, detso bättre är en enkel tumregel. Jag drar definitivt öronen åt mig om en tjej berättar att hon haft många sexpartners. Det tyder på att hon är ombytlig och opålitlig och inget att satsa på. Men om det bara handlar om sex, så stör det mig inte om hon är en slampa.

Men är det verkligen så att man är en sämre flickvän bara för att man haft många sexpartners? Jag har ju haft mitt roliga då jag varit singel å de gånger jag haft förhållanden har jag alltid varit trogen. Är det inte lite naivt att tro att man är opålitlig bara för att man gillar att ha sex??
Citera
2006-03-13, 17:26
Moderator
impieteers avatar
Ju fler desto bättre är en enkel tumregel.

Det är ju som att söka ett jobb, du vill väl ha så lång CV som möjligt. Fast det kanske bara är jag som tycker?
Citera
2006-03-13, 17:43
Medlem
Babianens avatar
Om slampan bara ska sättas på spelar antalet tidigare partners ingen roll.

Om hon ska komma ifråga för ett förhållande ska hon vara oskuld.
Citera
2006-03-13, 17:48
Medlem
The Sidewinders avatar
Det handlar väl inte om att tycka den andra är opålitlig, utan att om jag var tillsammans med nån som haft sex med 50 st innan mig så skulle jag nog inte känna mig särskillt speciell. Jag skulle tycka det var jobbigt iaf. Men folk är ju olika.
Citera
2006-03-13, 17:52
Medlem
Renegades avatar
Om man ska se det utifrån ett generellt perspektiv, så ja, jag är fullständigt övertygad om att den stora huvudskaran killar du fick ihop det med skulle tycka det var mycket med 50.

Och då lägger jag ingen som helst personlig värdering i det, för det gör ändå alla andra som kommenterar på det här stället, så det kommer du få nog av ändå...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in