15 578 besökare online
858 517 medlemmar • 45 881 461 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Droger > Cannabis > Cannabis i media
Svara på ämne
Ämnesverktyg
runkstrumpa
Medlem
runkstrumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ANDERS
En fråga till er "legaziers". Ni vill att staten INTE ska bestämma vad man ska trycka i sig, samtidigt propagerar ni för en hög skatt på Cannabis. Är inte det lite dubbelmoral? Staten borde inte lägga sig i överhuvudtaget med den logiken. Eller är det lugnt när det kommer till Cannabis?

Det är väl en jävla skillnad?
Inte fan trycker jag i mig skatten?
Men visst, jag tycker man kan odla hemma utan att betala skatt, skatt/moms betalar man tillräckligt av ändå...

Drop seeds, not bombs.

klyban
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ANDERS
En fråga till er "legaziers". Ni vill att staten INTE ska bestämma vad man ska trycka i sig, samtidigt propagerar ni för en hög skatt på Cannabis. Är inte det lite dubbelmoral? Staten borde inte lägga sig i överhuvudtaget med den logiken. Eller är det lugnt när det kommer till Cannabis?
Konstig frågeställning, bara för man vill ha det legaliserat så kan man inte acceptera skatt på det.
Eftersom allt annan handel innefattar skatt, så förstår jag inte varför cannabis ska vara utan skatt.

Sen har vi ett faktum att cannabis är extremt billigt att tillverka, så man skulle säkert kunna ha upp emot 50% skatt och fortfarande tjäna pengar som odlare.
Och ha lågt utpris(liknande idag).

BilboBu
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runkstrumpa
Det är väl en jävla skillnad?
Inte fan trycker jag i mig skatten?
Men visst, jag tycker man kan odla hemma utan att betala skatt, skatt/moms betalar man tillräckligt av ändå...

Ska man skatta på tomater man odlar hemma? Nej

Eller tobak för den delen (som man faktiskt får odla och är en drog)

Klart vi ska skatta på cannabis, vi kan bygga bättre vägar, mer sjukhus m.m.

Svara på ämne
Topp Dela »