32 571 besökare online
857 880 medlemmar • 45 857 531 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Kultur & Media > Humor > Diskussioner om humor
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Protagonistes
Medlem
Herpes är fan inte roligt.

McCarthy01
Medlem
McCarthy01s avatar
Överansträngda och tillgjorda ståuppkomiker som t.ex. Özz Nujen, eller komiker som försöker vara roliga men är som värsta sömnpillret, t.ex. Babben Larsson.

Överansträngd och tillgjord humor utan äkthet eller folklighet, typ Parlamentet, där i stort sett alla skämt hamnar under bältet, dvs i skrevhöjd.

Så jävla fantasilöst och själlöst.

hippiebash
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrPerson
Man kan skämta om saker ingen tar illa upp av. Detta innebär att man kan skämta om olika saker vid olika tillfällen, beroende på vilka som är närvarande. Anledningen är att om man har någon närvarande som kan ta illa upp så är det hlt enkelt elakt.

Omständigheter kan såklart ändra på saker och ting. T.ex. ifall man är stand-up-komiker och därmed måste förbereda sina skämt långt i förväg så kan det bli problematiskt att anpassa sig till de närvarande, då komikern sällan kan veta vilka som ska vara i publiken i förväg, och därmed inte kan anpassa sin rutin till det.

Måste dra en anekdot här..

Min bror "jobbar med IT" och firman hade hyrt in en hyfsat känd svensk komiker till en årsfest, kan ju säga att det var inte många skratt när hela framträdandet gick ut på att idiotförklara alla som jobbar med något som har med datorer att göra..

Jag antar att komikern i fråga hade tänkt det skulle vara kul att få publiken att skratta åt sig själva men det hade inte funkat. När han skulle gå upp för ett andra set blev han mer eller mindre utbuad.

Man tycker ju att en rutinerad komiker borde ha insett vad det är för publik, firmanamnet är såpass känt att det inte borde vara någon överraskning

John-Lennon
Avstängd
John-Lennons avatar
"Kiss och bajs"-humor. Det var inte ett dugg roligt när man gick på dagis och det är tamejfan inte ett dugg roligt nu heller.

Plastskallen
Medlem
Att ingenting är roligt.

hee4r
Medlem
Jag är en människa och äldre än 14 år och anser INTE detta vara roligt: https://www.flashback.org/t1913094
En sak att skämta om en företeelse, en helt annan att, detta dessutom utstuderat, idka ren och skär mobbing.

PantherE
Medlem
regnig sommar är inte roligt

Placido-Domingo
Avstängd
Placido-Domingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Jag är en människa och äldre än 14 år och anser INTE detta vara roligt: https://www.flashback.org/t1913094
En sak att skämta om en företeelse, en helt annan att, detta dessutom utstuderat, idka ren och skär mobbing.

Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
regnig sommar är inte roligt

Hatten av för de inläggen! Kan inte göra annat än att hålla med!

mmaqtin
Medlem
911 skämt är inte kul, och man ska inte skämta om saker folk inte kan rå för.
Sjukdomar, utseende etc etc.

Maravilla
Medlem
Maravillas avatar
Det finns absolut INGET man inte ska skämta om.

JBugster
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maravilla
Det finns absolut INGET man inte ska skämta om.

"Hästar finns inte"
"Man kan försöka förstå astronomi genom att studera, teoretisera, mäta, väga och observera - men det är först när jag går ut i den kalla, stilla natten och tittar upp mot stjärnhimlen som jag känner mig levande."

"Ibland är en lögn det finaste man har. Bespara mig era bittra sanningar, låt mig leva i en bekväm lögn."

Maravilla
Medlem
Maravillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
"Hästar finns inte"

?

Svara på ämne
Topp Dela »