44 563 besökare online
858 443 medlemmar • 45 878 947 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Dator och IT > Dator- och konsolspel > Spel: allmänt
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Fluffelix
Medlem
Tjenare FB!

Prylbög och Metal gear solid fan som jag är så är jag så jäkla sugen på att köpa Metal gear solid peace walker till min lilla ps vita.

Jag har redan Metal gear solid HD collection till min ps3, men jag är sugen på att kunna ha med mig peace walker till jobbet därför att jag tycker att det är ett väldigt fantastiskt spel. Jag har testat portable ops, men det är inte lika briljant gjort som Peace walker om du frågar mig.

Metal gear solid peace walker kostar 199kr på psn till PS vita.

Ska man slå till eller vad tycker ni?

Jag uppskattar alla svar, men ni får gärna hålla igen på förolämpningarna

guIIet
Medlem
guIIets avatar
Versionen från PSN är PSP. Inte HD-maken som finns från HD Collection för PS3. Du avgör helt enkelt. Det är ett fantastiskt spel.

Fluffelix
Medlem
Jag vet att det är PSP versionen. Antar att det är därför ps vita versionen av Metal gear solid HD inte innehåller peace walker. De vill väl sälja PSP versionen av Peace Walker. Förjäkligt att det ska vara så. Skulle vara det perfekta PS vita spelet

guIIet
Medlem
guIIets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluffelix
Jag vet att det är PSP versionen. Antar att det är därför ps vita versionen av Metal gear solid HD inte innehåller peace walker. De vill väl sälja PSP versionen av Peace Walker. Förjäkligt att det ska vara så. Skulle vara det perfekta PS vita spelet
Ja, har läst runt om detta och ska tydligen vara bekräftat (orkar inte leta fram rätt källa).
Det är synd. Kunde blivit rent fantastiskt. Förhoppningsvis kan de släppa PW-HD som DLC eller eget stand-alone, men det lär aldrig hända.

Fluffelix
Medlem
Tyvärr så verkar Kojima tända på att göra nyutgåva efter nyutgåva. Varför inte bara göra en enda version som han försöker göra så perfekt som möjligt? Vissa delar i serien (snake Eater) har man tusan köpt 2 - 3 ggr i olika versioner.

Så...tbx till frågan, värt att köpa PW till PS vita? Tycker inte att portable Ops är så värst najs. Känns som man backar tbx till Playstation 1.5 eller något. Snake Eater är så mycket bättre.

Svara på ämne
Topp Dela »