45 190 besökare online
858 437 medlemmar • 45 878 925 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Samhälle > Olyckor och katastrofer
Svara på ämne
Ämnesverktyg
tzj
Moderator
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardinalen
Bli inte förvånade om det kommer mer nyheter från Varberg nu, den här helgen är den värsta på hela året

Håller med. Men helgen har bara börjat. http://www.gp.se/nyheter/halland/1.1...agna-i-varberg

Vi får se vad som föranledde olyckan. Föraren var ju tydligen påverkad av något. Antingen dåligt omdöme eller något annat.

Otem
Medlem
Otems avatar
Polisen i Varberg säger såhär i sin sammanfattning:

Citat:
-1 allvarlig trafikolycka på Rv 41, strax norr om centrala Varberg, där tre personer vårdas på sjukhus. Föraren av bilen misstänks för rattfylleri.

Olyckan inträffade strax efter 01:00-Tiden

Någon som vet hur många som blev allvarligt skadade i bilvolten? 1,2? eller alla 3?

gurgelmaz
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otem

Någon som vet hur många som blev allvarligt skadade i bilvolten? 1,2? eller alla 3?

Tidningarna säger att det är 1 allvarligt skadad.

Otem
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurgelmaz
Tidningarna säger att det är 1 allvarligt skadad.

Ok, är det föraren som blev allvarligt skadad eller är det någon utav passagerarna, vet man det?

episcopus
Medlem
episcopuss avatar
Citat:
Ok, är det föraren som blev allvarligt skadad eller är det någon utav passagerarna, vet man det?

Känner du dom som satt i bilen? Ser ut som att eventuell passagarera fram kunnat ta emot rejält med stryk.

edge22
Medlem
edge22s avatar
Citat:

Skitsnack!

Jag åkte förbi när klockan var kvart över 1 och igen kvart i 2 och där var det ingen olycka.
Det står jo även i Hallands Nyheter att olyckan inträffade klockan 02:20.

I don't respect your religion, and I don't give a shit
if you or your murderous paedophile prophet are offended

Otem
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edge22
Skitsnack!

Jag åkte förbi när klockan var kvart över 1 och igen kvart i 2 och där var det ingen olycka.
Det står jo även i Hallands Nyheter att olyckan inträffade klockan 02:20.

Säker?

Citat:
2012-07-14 01:04, Trafikolycka, personskada, Varberg
Vid rondellen Varberg Nord har det skett en trafikolycka. Bilen ligger på taket över vägen efter att ha voltat. Personer skadade, ännu oklart om omfattning och antal.

Citat:
Text: lkc. Publicerad: 2012-07-14 02:40.

Här har du även hela länken:

http://www.polisen.se/Skane/Aktuellt...skada-Varberg/

episcopus
Medlem
episcopuss avatar
Körde precis förbi aktuell rondell. Har aldrig reflekterat över det tidigare, men rondellen är utformad för att ge eventuella genomkörare en rejäl upplevelse. Ser ut som en hoppramp av gräs.

hjult0mten
Medlem
Hej.

Jag satt i baksätet i bilen, och kände för att förklara lite.

Vi kom från varberg och skulle ut mot Tångaredshållet.

Det var en 100-väg, så vi kom ganska fort fram, och föraren tittade bort ett ögonblick medans jag satt där bak och såg varningsmarkeringarna på vägbanan susa förbi.

Jag hann knappt skrika "Bromsa!" innan det var för sent. Som någon sa i tidigare inlägg, så var det som en ramp på gräset runt om rondellen.

Vi åkte över kanten, upp på "rampen", flög över till andra sidan, och slog ner nosen i andra kanten- därför voltade vi framåt och sedan roterade på taket 180 grader in på den mötande trafikens bana.

Jag, som satt bak, lyckades kräla ur sidorutan och tänkte ta mig fram och runt för att se om mina vänner hade överlevt, men kom aldrig så långt då det var folk som sprang mot bilen och skrek "Hur gick det" etc.

Främlingarna tog tag i mig och uppmanade mig till att sitta still, då jag satt på huk och höll om min panna som inte ville sluta blöda. Tydligen så var det ett antal människor som tog hand om oss på plats, och ringde ambulans.

Jag kommer ihåg när jag satt på huk, förstörd i både kropp och sinne- så var det en snubbe som tog tag i mig för att hålla mig upprätt, och hjälpte mig. Jag kunde inte se ett skit p.g.a glassplitter i ögonen, så jag vågade inte öppna ögonen så mycket.

Jag minns att jag sa till han att; "Jag vet inte vem du är eller hur du ser ut, men tack som fan för att du hjälper oss" .. Bara det att han lät sina egna kläder förstöras av allt blod, för att hålla mig upprätt. Jag hade säkert gjort samma sak, men det är gött att veta att det finns bra människor där ute.

En ros till alla hjälpsamma människor som var på plats, och självklart till sjukvårdspersonalen som gjorde ett jättebra jobb med att ta hand om mig och mina vänner på sjukhuset.

Vi hade änglavakt den natten.

Föraren fick operera svanken och foten, och fick lindriga sår i ansiktet.
Passageraren fram fick sy i huvuvdet, haka och kind och har fått en redig smäll runt ögat som är helt rött.

Jag som satt där bak fick en fraktur på en kota i nacken, många stygn i pannan och huvudet.
Nackkrage ett tag framöver.

Vi kommer från Göteborg, och varför vi var i varberg var en ren spontantripp till en av passagerarnas sommarstuga, och vi hade ingen aning om att eventet "Wings on Wheels" höll på i stan, vilket var en rolig extrakick

Tack för mig!

PS: Använd bälte! Det räddade förmodligen mitt liv. Hade en riktigt blå markering efter bältet, och har skit ont i bröstet, men kunde suttit i rullstol eller legat i en kista.. Det var tur att det gick som det gick, även om det inte gick som det skulle!
Senast redigerad av hjult0mten 2012-07-23 kl. 21:48.

JackBlack
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjult0mten
Det var en 100-väg, så vi kom ganska fort fram, och föraren tittade bort ett ögonblick medans jag satt där bak och såg varningsmarkeringarna på vägbanan susa förbi.
Det är 70 innan rondellen...

hjult0mten
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Det är 70 innan rondellen...
Så var det ja.. 100 vägen var innan.

Citat:
Ursprungligen postat av S.aureus
Men de är väl lika svagbegåvade hela bunten..
Vem är du att döma folk genom internet? Sådana som dig för mig förbannad.
Där har du fel i alla fall.

Men du har rätt med en sak, alla kännde av stämmningen.

Svara på ämne
Topp Dela »