20 947 besökare online
856 155 medlemmar • 45 784 198 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Sport & träning > Övrig sport
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Niccoo
Medlem
Niccoos avatar
Det är Rollerderby festival i helgen här i Malmö, kollade precis på när Sverige mötte Danmark och det var riktigt kul och grym stämning i Stapelbäddsparken. Eventet håller på hela helgen så passa på att kolla in det om du är i närheten.

http://www.crimecityrollers.com/news_festivalen.php
"I det olympianska samhället är ”att tura” det stora helgnöjet, vilket ungefär går ut på att man åker fram och tillbaka med en båt ett par gånger över sundet, sjunger nynazistiska sånger och kastar dart med sina danska FCK-polare Preben och Lassen."
http://footballandbrew.wordpress.com...-olympianerna/

Blue_Eyes
Medlem
Blue_Eyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmadeusKrieg
Verkar som sporten fått något slags uppsving i feminismens tecken vad jag förstått.

Nja. Mer att en massa tjejer sett den hyffsat bra filmen "whip it". Så tja lite feministiskt kanske, men mest för att tjejer gillar som gillar att slå på varandra får göra det och det är ju på ett "roligare och sötare sätt" än exempelvis boxning. http://www.imdb.com/title/tt1172233/

AmadeusKrieg
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Tycker "sporten" i sig är ganska krystad.
Känns mer som det handlar om grejer runt omkring än själva sportdelen. Alltså mer fokus på ha en knepig outfit och ha ett tufft stage-namn än att prata om sporten som sport.
"De" förhåller sig till "dem" på samma sätt som pronomenet "jag" förhåller sig till "mig". Följden av detta är att vi kan konstruera ett enkelt minnesknep för att alltid göra rätt, nämligen att prova att byta ut vårt de/dem med "jag" respektive "mig". Om "jag" låter bäst, så skriv "de". Om "mig" låter bäst, så skriv "dem". Tricket är att komma ihåg bokstaven M; det finns ett M i "mig" och i "dem", alltså hör de ihop!

AmadeusKrieg
Medlem
AmadeusKriegs avatar
När man talar om trollen:

http://www.sydsvenskan.se/malmo/debu...-derbyfestival

Citat:
Men för att få en chans att vinna i roller derby måste den norska "jammern" först ta sig förbi de svenska spelarna på den ovala skridskobanan.

Detta är ungefär det enda som skrivs i artikeln om vad sporten i sig går ut på. Jag tar för givet att det är mååånga där ute som inte ens vet att sporten finns, än mindre som vet vad det går ut på.
Är det inte då lämpligare att skriva en faktaruta eller liknande i artikeln om kort historik, regler etc.
Men nej, det som är viktigt är att skriva ut de olika spelarnas påhittade namn:

Citat:
Det är Mrs Knuckles, Butch Kraschidy, Sexual Her Ass-Meant och Bad news Barbie som gör allt för att stå i vägen för en norsk poäng.

Men det är istället den svenska "jammern" Hanna Tenman, alias Misselicious, som får in tolv poäng efter lika många varv runt det norska laget. Sen tacklas hon ner.
Den svenska hejarklacken jublar.

Detta gör att jag tycker att "sporten" mer är framkrystad för att vara någon slags "kvinnor kan - MINSANN"-galjonsfigur.
"De" förhåller sig till "dem" på samma sätt som pronomenet "jag" förhåller sig till "mig". Följden av detta är att vi kan konstruera ett enkelt minnesknep för att alltid göra rätt, nämligen att prova att byta ut vårt de/dem med "jag" respektive "mig". Om "jag" låter bäst, så skriv "de". Om "mig" låter bäst, så skriv "dem". Tricket är att komma ihåg bokstaven M; det finns ett M i "mig" och i "dem", alltså hör de ihop!

KamikazeGirl
Medlem
Det pågår för fullt, kör själv Roller Derby och vi är snygga

abborrmaster
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamikazeGirl
Det pågår för fullt, kör själv Roller Derby och vi är snygga
pics or it didnt happen ^^

Fjodorov
Medlem
Fjodorovs avatar
Två sidor och ingen har förklarat vad det går ut på?

Hur spelar man denna sport?
Är det enbart för kvinnor?
Är vad som helst tillåtet på banan?
Är det som short-track fast med tacklingar och rullor?
The greatest hypnotist on the planet Earth is an oblong box in the corner in the room. It is constantly telling us what to believe is real. If you can persuade people that what they see with their eyes is what there is to see you've got them. Because they'll laugh in your face of an explanation then which portrays the big picture of what's happening... and they have

-David Icke

kairos
Medlem
kaiross avatar
Nyss hemkommen från ett sk Bout i Malmö, så nog lever sporten än. Det var Malmös A- och B-lag som mötte lag från Schweiz och Belgien. Var där som åskådare.

Svara på ämne
Topp Dela »