30 212 besökare online
857 020 medlemmar • 45 821 332 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Samhälle > Organiserad brottslighet
Svara på ämne
Ämnesverktyg
why123
Medlem
why123s avatar
OK, jag menar 2500 kr är löjligt! Hur mycket kan han ha tjänat på knarkaffärer och vapenaffärer, jag tror hela människan är en bluff. Märkligt att helgonglorian sitter så jäkla fast, hur kriminell var han innan?

kosmonaut1000
Medlem
Vad arbetade Rätz föräldrar och syskon med egentligen? Lite nyfiken...

forgottenone
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kosmonaut1000
Vad arbetade Rätz föräldrar och syskon med egentligen? Lite nyfiken...

Mamma = bartender på en pub i Falun. Pappa (egentligen låtsaspappa) = dörrvakt på en pub i Falun, arrestvakt i borlänge

kosmonaut1000
Medlem
Står inte mycket här http://sv.wikipedia.org/wiki/Peter_R%C3%A4tz

desto mer på FB!

why123
Medlem
why123s avatar
Det problematiska med Peter Rätz och andra infiltratörer är att de kan begå brott ostraffat. Jag har givetvis googlat på honom och där nämns att han våldtagit en tjej.

Jag har böcker kvar att läsa om denna verksamhet. Blir jag hotad av en person anmäler jag vederbörande till polisen, hade jag blivit nersparkad av Peter Rätz, hade polisen skyddat honom.

Detta är ett misslyckande för hela rättssystemet och därmed faller förtroendet för polisen som en sten.

Stämmer det som står på nätet att han våldtagit en tjej så undrar jag naturligtvis på vilket vis det gynnade hans "karriär" som infiltratör?

Framför allt vilken upprättelse fick tjejen?
Senast redigerad av why123 2012-07-28 kl. 21:05. Anledning: .

Muha-mmed
Medlem
Muha-mmeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Det problematiska med Peter Rätz och andra infiltratörer är att de kan begå brott ostraffat. Jag har givetvis googlat på honom och där nämns att han våldtagit en tjej.

Jag har böcker kvar att läsa om denna verksamhet. Blir jag hotad av en person anmäler jag vederbörande till polisen, hade jag blivit nersparkad av Peter Rätz, hade polisen skyddat honom.

Detta är ett misslyckande för hela rättssystemet och därmed faller förtroendet för polisen som en sten.

Stämmer det som står på nätet att han våldtagit en tjej så undrar jag naturligtvis på vilket vis det gynnade hans "karriär" som infiltratör?

Framför allt vilken upprättelse fick tjejen?

Du ska inte tro på allt som skrivs på nätet och speciellt inte det som Pette* F*ödin skriver.
Senast redigerad av MrFishboy 2013-05-08 kl. 18:01. Anledning: 0.10

why123
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muha-mmed
Du ska inte tro på allt som skrivs på nätet och speciellt inte det som Petter Frödin skriver.
¨
Nej, jag tror verkligen inte på allt som står på nätet. Jag skriver dessutom "stämmer det", jag påstår alltså inte att det är sant.

Det intressanta när jag läste boken var hans "samvete", han begick "bara" brott som skulle ge max två års fängelse. Jag gillar inte när polisen plockar upp dessa juveler till infiltratörer som vill ge en kick till sitt liv.

Att det är Peter Rätz som jag fokuserar på beror på att han själv expoaterat sig så mycket i media.

Sedan vänder jag mig mot att en vuxen man som han faktiskt var när han började som infiltratör, gnäller nu efteråt och tycker att polisen sviker honom. Arbetar man svart (vilket man får betraka det han gjorde) då ingår inga försäkringar, man betalar ingen skatt och man får ingen tjänstepension.

olof-palme
Medlem
olof-palmes avatar
Han är med i intervju i slutet av sista Johan Falk filmen.

Av miljön att döma så ser det ut som att han bor i Usa förtillfället, intervjun spelades in augusti 2012.

I'ma call a coupla hard, pipe-hittin' niggers, who'll go to work on the homes here with a pair of pliers and a blow torch.

You hear me talkin', hillbilly boy? I ain't through with you by a damn sight. I'ma get medieval on your ass.

Arsedestroyer
Medlem
Arsedestroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbstigjanson
"Sen var Rätz känd för att vara något av en "dammsugare" dvs han drog i sig så mycket kokain i näsan, som han hade fått av polisen att han ibland liknades vid en dammsugare."

Kan bekräfta att det stämmer, träffade Rätz / Anzelius ett flertal gånger i olika sammanhang 1995-1998 och en del av gångerna så var han så jävla fjuttad att han studsade fram när han gick, nästan så han påminde om den speedade hackspetten som är med i Kalle Anka filmen som visas på julafton.

naknokelb
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olof-palme
Han är med i intervju i slutet av sista Johan Falk filmen.

Av miljön att döma så ser det ut som att han bor i Usa förtillfället, intervjun spelades in augusti 2012.

vilken falk film menar du då?

olof-palme
Medlem
olof-palmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naknokelb
vilken falk film menar du då?

Kodnamn Lisa

Finns dock bara dubbat på tyska.

I'ma call a coupla hard, pipe-hittin' niggers, who'll go to work on the homes here with a pair of pliers and a blow torch.

You hear me talkin', hillbilly boy? I ain't through with you by a damn sight. I'ma get medieval on your ass.

cannabuz
Medlem
Han är i USA, florida eller miami helt klart

Svara på ämne
Topp Dela »