5 757 besökare online
856 128 medlemmar • 45 783 162 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Livsstil > Tatuering och piercing > Piercing och body modification
Svara på ämne
Ämnesverktyg
standardsvar
Medlem
Är sugen på att dra ut mina tänder och ersätta dessa med silver- eller platina-tänder. Finns det någon här som har gjort det eller känner någon som har gjort det?

Något man bör tänka på? Kostnad? Gör vanliga tandläkare dylika saker?

Thain
Medlem
Thains avatar
Hoppas du har cash. Det kommer kosta skjortan

Kodans
Medlem
Kodanss avatar
Farsan har gjort det ( inte silver eller platina såklart ) var tvungen att dra ur samtliga pga nickelallergi har jag för mig.

Det kostade ca 100.000 och detta var tidigt 90 tal.

puckolo
Medlem
Om du skulle ersätta alla dina tänder med porslin(gen.2.), som för övrigt är den mest hållbara, mest lika riktiga tänder skulle det gå på drygt 150.000kr. Anledningen till det skyhöga priset är att både tandsköterskor, tandtekniker, tandläkare och framförallt käkkirurger måste hålla på o trixa i mixa med dina tänder.

Good luck!

Kodans
Medlem
Kodanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puckolo
Om du skulle ersätta alla dina tänder med porslin(gen.2.), som för övrigt är den mest hållbara, mest lika riktiga tänder skulle det gå på drygt 150.000kr. Anledningen till det skyhöga priset är att både tandsköterskor, tandtekniker, tandläkare och framförallt käkkirurger måste hålla på o trixa i mixa med dina tänder.

Good luck!

Så det har gått upp så pass mycket alltså.

Har för mig att pappa sa det att dom först var tvugna att dra ur alla tänder, sen borrade dom upp pluggar i tandköttet, som dom sedan mer eller mindre skruvade fast i tandköttet

edit : alltså i käkbenet.

Frågan är om det är värt det för enbart utseendets skull.

Fördelen är att man inte behöver oroa sig för hål i tänderna

Joltis
Medlem
Joltiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kodans
Så det har gått upp så pass mycket alltså.

Har för mig att pappa sa det att dom först var tvugna att dra ur alla tänder, sen borrade dom upp pluggar i tandköttet, som dom sedan mer eller mindre skruvade fast i tandköttet

edit : alltså i käkbenet.

Frågan är om det är värt det för enbart utseendets skull.

Fördelen är att man inte behöver oroa sig för hål i tänderna
Det stämmer, var med och höll min lilla mamma i handen när hon gjorde överkäken ^^ Överkäken kostade runt 50.000. Vita tänder som skruvades i med titanskruv.

Edit: Tror inte att folktandvården gör sånt, detta var hos en privat tandläkare som gör kosmetiska ingrepp.
Senast redigerad av Joltis 2012-07-13 kl. 18:34.

dendonden
Medlem
dendondens avatar
En bekant till mig bytte ut hela underkäken för 6000 i Turkiet.

EDIT: Exklusive reskostnader och boende.

hoppfullhet
Medlem
hoppfullhets avatar
Hoppas att skruvtänderna blir billigare här i sverige så att man slipper resa utomlands. När man väl fått in alla porslintänder så är det hejdå karies

Skulle vara kul om någon kunde dela lite sina erfarenheter av att byta ut tänderna.
Jag ska på veckan gå till en tandläkare som håller på med tandimplantat. Ska kolla vad det kommer att kosta och om det är möjligt för mig. Tror inte att jag har allergi mot titan.

Drog en baktand för 6 dagar sedan och stället värker fortfarande.

loliraver
Avstängd
loliravers avatar
i Sverige är det olagligt att byta ut friska tänder, i Polen är det dock lagligt.

Svara på ämne
Topp Dela »