Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-07, 16:08
  #3253
Medlem
CEBZs avatar
Fick min Gravity Drop Carve The Makai idag. Min första longboard. Snabb fråga bara, den är väldigt vinglig för mig som är så ovan... Kanjag skruva på muttern på truckarna för att få den mer stabil eller är det bara att lära sig åka som den är?
Citera
2012-07-07, 23:11
  #3254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CEBZ
Fick min Gravity Drop Carve The Makai idag. Min första longboard. Snabb fråga bara, den är väldigt vinglig för mig som är så ovan... Kanjag skruva på muttern på truckarna för att få den mer stabil eller är det bara att lära sig åka som den är?

Nej då det är bara att skruva så du får den behaglig, smaken är som baken.
Citera
2012-07-08, 13:27
  #3255
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CEBZ
Fick min Gravity Drop Carve The Makai idag. Min första longboard. Snabb fråga bara, den är väldigt vinglig för mig som är så ovan... Kanjag skruva på muttern på truckarna för att få den mer stabil eller är det bara att lära sig åka som den är?
Dra åt muttern, och om det inte hjälper så mycket får du köpa hårdare bushings.
Citera
2012-07-12, 00:41
  #3256
Medlem
Wzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shifthappens
Jag jag kan tänka mig att i lite högre hastigheter blir det wobbel of hell på en sån

Slog iaf till på en dervish sama (spare no 'spences! ), bör dyka upp på tisdag eller onsdag!


Kan inte ens åka i låga hastigheter Har massa problem med fotplacering. Lyfter jag på framfoten så blir det en ofrivilligmanual :P
Citera
2012-07-12, 13:53
  #3257
Medlem
Hej!
Dags att återuppta min longboarding igen efter ett alldeles för långt uppehåll.
Då min gamla bräda saknar hjul och är allmänt risig tänkte jag att det är dags för en ny.
Har alltså liten erfarenhet av longboards men mest då bara att cruisa runt i lägre hastigheter.
Nu är jag intresserad av att ta det ett steg längre, att lära mig slidea och allmänt mer lekfull åkning.

En bräda som jag har tittat på är Loaded Tan Tien, någon som har erfarenhet av den när det gäller slides? Tänkte också lägga på Oragutang Stimulus hjulen i 83a och brädan i flex 2. Väger ca 67 kg och är 180 lång. Borde det passa?

Hoppas någon vill hjälpa mig i denna djungel..

Hare bra!
Citera
2012-07-14, 20:41
  #3258
Medlem
Ssonbacas avatar
Varje dag när jag rör mig på stan så blir jag omsusad av folk på longboards och det ser så fruktansvärt skönt ut, så nu går jag själv i tankarna att köpa en. Det enda som talar mot är att jag aldrig stått på en longboard.

Hur är det, är det svårt att lära sig? Finns det någon prisvärd nybörjarbräda som fortfarande är vettig när det kommer till kvalité?

Min balans får jag väl ändå räkna som rätt okej.

Hade varit schysst med lite tips!
Citera
2012-07-15, 00:30
  #3259
Medlem
Hur mycket vikt håller en longboard för?
Citera
2012-07-15, 10:43
  #3260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssonbaca
Varje dag när jag rör mig på stan så blir jag omsusad av folk på longboards och det ser så fruktansvärt skönt ut, så nu går jag själv i tankarna att köpa en. Det enda som talar mot är att jag aldrig stått på en longboard.

Hur är det, är det svårt att lära sig? Finns det någon prisvärd nybörjarbräda som fortfarande är vettig när det kommer till kvalité?

Min balans får jag väl ändå räkna som rätt okej.

Hade varit schysst med lite tips!



Yo, på mrboard.se har de en komplett bräda som heter "slipstream twin". Den med biltins, paris truckar och ett par abec 11 flashbacks 78a får du för 2 345;-
Den äre bra kvalitet på och den är nog bra nybörjarbräda.
Något du inte ska göra är att köpa en billig tex, firefly, Warp, stuf och helst inte en madrid, dom är väldigt dyra och har inga bra grejor tex truckar o hjul.
Citera
2012-07-16, 17:28
  #3261
Medlem
Ssonbacas avatar
Okej, låter schysst. Är det alldeles för jävligt att lära sig att åka eller det går på ett nafs?

Nej, hade tänkt slå till på lite kvalité. Madrid lockar eftersom de ligger på rea på flertalet sidor, kanske finns en anledning till det dock
Citera
2012-07-16, 22:17
  #3262
Medlem
Capys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Hur mycket vikt håller en longboard för?


Det beror ju på vad det är för bräda, brukar stå på internetshoppar vad som är rekommenderad vikt på åkaren, eller så kan man ju fråga i affären
Citera
2012-07-18, 02:17
  #3263
Medlem
Socialmoderatens avatar
Sitter just nu på en Urskog Stubbe, riktigt skön bräda men jag skulle vilja fixa en ny setup så att den blir anpassad för downhill åkning

Vad som sitter på den just nu är standard, med andra ord de som följde med vid köpet:
- 180mm truckar, Paris.
- 70mm/78a Divine hjul.
- Bushings, Paris, 90a. 1 st large conical och 1 large barrel.

Som ni ser så är det en ganska allround setup och funkar till de mesta.

Men vad tycker ni att jag borde inhandla för att få den mer downhill-aktig? Tacksam för alla tips och åsiker!
Citera
2012-07-19, 11:38
  #3264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssonbaca
Varje dag när jag rör mig på stan så blir jag omsusad av folk på longboards och det ser så fruktansvärt skönt ut, så nu går jag själv i tankarna att köpa en. Det enda som talar mot är att jag aldrig stått på en longboard.

Hur är det, är det svårt att lära sig? Finns det någon prisvärd nybörjarbräda som fortfarande är vettig när det kommer till kvalité?

Min balans får jag väl ändå räkna som rätt okej.

Hade varit schysst med lite tips!

Kolla på intersport eller så, deras märke ''Firefly'' börjar många åka på (oxå jag). Annars är väl Madrids brädor helt okej men jag gillar inte hur hårda dom är i flexen, men det är jag det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback