Porrsurfare hängs ut på svensk sida

flashback.se

Under söndagskvällen publicerade företaget JD Finance en ny lista med personer och företag, som man påstår har laddat ner porr från deras sida utan att betala.

Läs hela artikeln
2012-07-09, 15:24
Medlem
Krisiuns avatar
Det är med stor sannolikhet samma person med tanke på att personnummret är detsamma.
Citera
2012-07-09, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decadazed
Nej, vem uppskattar att bli hotad? teama upp?

Det tycker jag!

Jag har redan en grupp arga porrsurfare tillsatt på ärendet för att gräva upp så mycket skit som möjligt på den här ölandska snorungen! Ska ta tag i det imorrn hade jag tänkt då jag är upptagen med viktigare saker för tillfället...

Okrla29 är ju såklart huvudmisstänkt så du kan ju förvänta dig en sjuhelvetes skitstorm om du har något med det här att göra!

EDIT: Så här såg SMS:et ut iaf (återigen; jag har ej tagit del av det ursprungliga "skadeståndskravet"):

Är inte skadeståndskravet till Grossen reglerat 20120710, blir ni polisanmälda för ER olagliga nerladdning av porrfilm på piratebay. Läs om svenska Ipredlagen. http://www.antipiratbyran.se/index.htm?id=facts Vill göra er uppmärksam på att det är olagligt att ladda ner upphovsrättsligt skyddad film. Det är er skyldighet att ta reda på om filmen får laddas ner(man kan inte hävda god tro). Grossencopyright@gmail.com
Senast redigerad av bryta 2012-07-09 kl. 15:38.
Citera
2012-07-09, 15:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bryta
Det tycker jag!

Jag har redan en grupp arga porrsurfare tillsatt på ärendet för att gräva upp så mycket skit som möjligt på den här ölandska snorungen! Ska ta tag i det imorrn hade jag tänkt då jag är upptagen med viktigare saker för tillfället...

Okrla29 är ju såklart huvudmisstänkt så du kan ju förvänta dig en sjuhelvetes skitstorm om du har något med det här att göra!

EDIT: Så här såg SMS:et ut iaf (återigen; jag har ej tagit del av det ursprungliga "skadeståndskravet"):

Är inte skadeståndskravet till Grossen reglerat 20120710, blir ni polisanmälda för ER olagliga nerladdning av porrfilm på piratebay. Läs om svenska Ipredlagen. http://www.antipiratbyran.se/index.htm?id=facts Vill göra er uppmärksam på att det är olagligt att ladda ner upphovsrättsligt skyddad film. Det är er skyldighet att ta reda på om filmen får laddas ner(man kan inte hävda god tro). Grossencopyright@gmail.com

Skall försöka klargöra det en gång till.

i min polares fall är det telia som lämnad ut uppgifterna
till grossen vad jag förstår ,därför kommer polisen kunna se om han laddat ner den mängd traffik/mb som grossen säger

Har han gjort det åker han ditt
Har han inte gjort det har grossen gjort en olaglig handling

Väldigt enkelt telias uppgifter kommer ge svar på exakt vad som hänt eller inte hänt .

Och nej jag har inget med grossen att göra tycker bara det är underbart när fildelare och folk som tar copyright åker dit

F-skatten gör varken av, till eller från i det fallet. F-skatt behöver du enbart för att utföra arbete åt andra. Däremot skall du vara momsregistrerad om du säljer grejer och tar ut moms på saker och ting.
Citera
2012-07-09, 16:11
Medlem
Kan någon som har fått krav/faktura kolla kontonumret/Postgiro/Bankgiro och se att det verkligen är kopplat till Grossen Öland AB. Inte ovanligt att bedragare kapar olika företags namn men sedan har ett kontonummer som går någon annanstans. Kolla till exempel här:
http://www.di.se/artiklar/2012/6/1/f...are-overkligt/

Stämmer inte kontonumret så är det inte så knepigt att gå vidare med polisanmälan eftersom det finns något konkret att gå på (företaget självt lär vara intresserad av att polisanmäla också). Det går att kolla ett kontonummer genom att antingen testa att lägga till kontot som betalningsmottagare i internetbanken och "hämta namn", och kolla vad som kommer upp. Alternativt ringer du banken och säger att du funderar på att sätta in pengar till Grossen Öland AB och bara vill kolla så att kontonumret är rätt och går dit.
Citera
2012-07-09, 16:21
Medlem
MrsKrakows avatar
Skojarna bakom Grossen Öland AB verkar tro att de sitter säkert och kan utpressa till höger å vänster.
Nu har de bitit sig själva i rumpan.
De bör ha lite mer koll på vem de ger sig på.
Citera
2012-07-09, 16:32
Medlem
Krisiuns avatar
Det jag tycker känns mest förvirrande är att bryta har streamat porr från bla Xhamster men blir anklagad för att ha tankat från TPB.

Tror dock att h*n skulle behöva läsa brevet h*n fått för att kunna reda ut det här ordentligt.
Citera
2012-07-09, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsKrakow
Skojarna bakom Grossen Öland AB verkar tro att de sitter säkert och kan utpressa till höger å vänster.
Nu har de bitit sig själva i rumpan.
De bör ha lite mer koll på vem de ger sig på.

Ja vi ger oss på människor som tror att man får ladda ner hur som helst
Det är en sak som vi har gemensamt med polisen.
Sedan starten i februari så har vi anmält över 20 000 fildelare/olaga nerladdare.
Bara så att du/ni vet Polisanmälningarna(avser juni) skickas in imorgon till avdelningen för
immaterialrättsfrågor(stockholm).

Alla som har blivit anmälda kommer att få ett brev hem
skickat med K-nr i ärendet från polisen.

Hoppas att ni inte är några av dem som inte har betalt skadeståndskraven.

Och sluta skriva anonymt att ni ska hota/ge er på oss m.m.
Det är bara losers som gör det, vinnare går och polisanmäler imorgon.
Citera
2012-07-09, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grossenoland
Ja vi ger oss på människor som tror att man får ladda ner hur som helst
Det är en sak som vi har gemensamt med polisen.
Sedan starten i februari så har vi anmält över 20 000 fildelare/olaga nerladdare.
Bara så att du/ni vet Polisanmälningarna(avser juni) skickas in imorgon till avdelningen för
immaterialrättsfrågor(stockholm).

Alla som har blivit anmälda kommer att få ett brev hem
skickat med K-nr i ärendet från polisen.

Hoppas att ni inte är några av dem som inte har betalt skadeståndskraven.

Och sluta skriva anonymt att ni ska hota/ge er på oss m.m.
Det är bara losers som gör det, vinnare går och polisanmäler imorgon.

Tack för att ni klargör lite saker. Jag är säker på att många här inne sitter på muggen och har ett diarréanfall som följd utav den oerhörda dödsskräcken.

En fråga, vad står företagsnamnet för? Är ni porr-grossister?
Citera
2012-07-09, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EBTS
Kan någon som har fått krav/faktura kolla kontonumret/Postgiro/Bankgiro och se att det verkligen är kopplat till Grossen Öland AB. Inte ovanligt att bedragare kapar olika företags namn men sedan har ett kontonummer som går någon annanstans. Kolla till exempel här:
http://www.di.se/artiklar/2012/6/1/f...are-overkligt/

Stämmer inte kontonumret så är det inte så knepigt att gå vidare med polisanmälan eftersom det finns något konkret att gå på (företaget självt lär vara intresserad av att polisanmäla också). Det går att kolla ett kontonummer genom att antingen testa att lägga till kontot som betalningsmottagare i internetbanken och "hämta namn", och kolla vad som kommer upp. Alternativt ringer du banken och säger att du funderar på att sätta in pengar till Grossen Öland AB och bara vill kolla så att kontonumret är rätt och går dit.

Ni behöver inte oroa er allt stämmer.
Men styrelsen kommer att bytas ut
inom kort då bolaget är upp köpt av oss.
Och vem oss är får ni snart reda på
Citera
2012-07-09, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loser Gone Wild
Tack för att ni klargör lite saker. Jag är säker på att många här inne sitter på muggen och har ett diarréanfall som följd utav den oerhörda dödsskräcken.

En fråga, vad står företagsnamnet för? Är ni porr-grossister?

Företaget var ett vilande bolag som vi har köpt namnet ska ändras, styrelse ska bytas ut.
Och vi representerar filmrättighetes innehavaren.
Citera
2012-07-09, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grossenoland
Ni behöver inte oroa er allt stämmer.
Men styrelsen kommer att bytas ut
inom kort då bolaget är upp köpt av oss.
Och vem oss är får ni snart reda på
Med andra ord stämmer inte kontonumret med företagsnamnet? Ja, det låter ju förtroendeingivande och troligt.
"Verksamhet: Rengöring & Lokalvård" (allabolag.se) - ja, det låter ju verkligen som ett företag som har porrättigheter att kräva skadestånd för...
Senast redigerad av EBTS 2012-07-09 kl. 17:31.
Citera
2012-07-09, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EBTS
Med andra ord stämmer inte kontonumret med företagsnamnet? Ja, det låter ju förtroendeingivande och troligt.

Seriöst har du adhd
du vet, hör det du vill?!

Jag skrev att det stämmer.
BG till hör Grossen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback