Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-08, 09:49
  #49
Medlem
The Beach boys avatar
Bl a på att han bad en massör gå ut, som skulle massera hans flickvän med orden bara jag får röra min tjej. Tydligen var massören en hunk och det tålde inte Bieber http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle14460771.ab. Att han är med i en reklam för vitapro och påstår att det inte är coolt med finnar är också en bidragande orsak speciellt med tanke på att han insuinerar att han är cool någonting som är så långt ifrån verkligheten det bara går att komma.
Citera
2012-07-08, 11:46
  #50
Medlem
Recores avatar
Han har ett rätt stort ego, som jag förstått det.

Han gjorde en film om sig själv t.ex. Vad fan liksom? Vad har han att berätta? Vad har han att berätta som är intressant? Inget helt enkelt.
Men, jag håller med, jag förstår inte varför folk hatar honom. Han kan sjunga.
Även om hans uttalanden är efterblivna ibland.
Citera
2012-07-08, 12:10
  #51
Avstängd
wazzobazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-ray-flare
Det är väl bara barn och ungdomar som antingen hatar eller gillar Justin Bieber, vi vuxna är likgiltiga iaf jag.

Detta. >20 bryr sig nog inte i allmänhet.

Tippar dock att hatet från början grundar sig i att killen säkert har en hygglig röst men istället för att göra riktig musik horade han sig till högstbjudande och sedan har fansen och enormt dåliga låtar bara byggt på det? Ser dock inget konstigt i det då musikbraschen ju är uppbyggd så. De flesta hade nog sålt sig för X antal miljoner.

Edit: något jag dock verkligen inte pallar med är hans "haters" som spammar sönder hela internet och kan relatera vad som helst till honom. Säg att du kollar på en dokumentär om hackspettar på YT och under står det lite random "Oh look a woodpecker...JB's has a small pecker but no wood trololo" eller något liknande. Oerhört tröttsamt.
__________________
Senast redigerad av wazzobazzo 2012-07-08 kl. 12:14.
Citera
2012-07-08, 13:19
  #52
Medlem
Jiiiberishs avatar
Folk tycker ju att det är väldigt "P-12"(Löjligt ord) att lyssna på honom, Men jag tycker faktiskt att det är väldigt "P-12" att hata honom och skriva en massa trams på facebook i hopp om att dom ska bli mer omtyckt eller nåt(?). Jag lyssnar inte själv på honom och kommer aldrig göra det heller, Jag har ingen emot honom, Utan musik han gör. Han är väl bra på det han gör, I guess.
Citera
2012-07-08, 13:53
  #53
Medlem
BettyBoop80s avatar
Som jag varit inne på innan gillar jag inte hans framtoning. Det är jag nog inte speciellt ensam om. Att han beter sig divigt får inte folk att gilla honom. Uttalandet om att han sjunger som Jesus t.ex. Helt otroligt korkat uttalande som antagligen sticker i ögonen på många. Jag tycker själv bara det är småroligt att jämföra sin sångröst med Jesus (om JB nu ens är seriös med uttalandet eller media inte gjort sin egen tolkning av vad han sa), direkta tanken är ju "hur vet du hur han sjöng"?

Det jag gillar mest med Bieber är hans förmåga att springa in i glasväggar och fastna i snurrdörrar och få gå extra varv. Han är väl så borta i sina egna drömmar om att göra vin till vatten och bota blinda med sin fantastiska sångröst

Artikel ang Jesus/Fergi-uttalandet:

Citat:
Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle15000746.ab
Citera
2012-07-08, 13:58
  #54
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Recore
Han har ett rätt stort ego, som jag förstått det.

Han gjorde en film om sig själv t.ex. Vad fan liksom? Vad har han att berätta? Vad har han att berätta som är intressant? Inget helt enkelt.
Men, jag håller med, jag förstår inte varför folk hatar honom. Han kan sjunga.
Även om hans uttalanden är efterblivna ibland.

Kan jag hålla med om. Självbiografi när man är 18 är skapligt pretentiöst .
Citera
2012-07-08, 14:41
  #55
Medlem
LandochHavs avatar
Har precis hört talas om honom. Såg precis en bild av honom med hans namn under, i Aftonbladet. Så nu hatar jag också honom.
Citera
2012-07-08, 15:22
  #56
Medlem
EnsammeHerdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LandochHav
Har precis hört talas om honom. Såg precis en bild av honom med hans namn under, i Aftonbladet. Så nu hatar jag också honom.

Det är en cool och världsvan kille som behandlar flickor i olika åldrar på ett rörande och mycket proffsigt sätt. Musik är slätstruken, men knappast sämre än vad många andra pumpar ut. Jag kan förstå hans popularitet i många avseenden...

http://www.youtube.com/watch?v=clAAL...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=9tP-g...eature=related
Citera
2012-07-08, 15:26
  #57
Medlem
Min teori är att de inte direkt hatar JB, utan hatar hans fans.
Citera
2012-07-08, 16:40
  #58
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Självklart så handlar det om avundsjuka. Folk kan inte acceptera att Beiber, som är relativt kort med få maskulina drag, drar in sjuka mängder pengar och kan bada i fitta. De måste på något sätt kunna trycka ner Beiber för att inte känna sig hotade av honom. Justin Beiber är inte den första artisten som råkat ut för detta och knappast den sista heller. När jag gick på högstadiet så var det trendigt att hata A-Teens, men det har lagt sig nu; det är ingen som tänker på dem längre.
Citera
2012-07-08, 16:53
  #59
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necroluster
Fy fan vad patetiskt att folk tror att det beror på avundsjuka och att det är "coolt" att hata honom. Det finns säkert de som tänker på detta sätt, men jag har faktiskt en vettig anledning att starkt ogilla Bieber.

Det hela grundar sig i musiken. Jag har i flertalet år avskytt snabbproducerad skit, endast framtagen för att tjäna snabba pengar. Producenterna idag vill hjärntvätta unga att tro att skitmusik är bra, eftersom det krävs mindre talangfulla artister för att skapa denna musik, och den blir då lättare att producera.

Det finns liksom ingen djupare tanke bakom dagens skitmusik (som Bieber representerar). Lyssna på 1970-tals musik och jämför. På den tiden slet artisterna hårt för att bli hörda/sedda. De skrev sin egen musik. De drevs av en passion (och pengar så klart). Idag räcker det att vinna en "talang"-show på tv eller att se söt ut på YouTube och autotune:a sin röst för att räknas som artist.

En artist är man inte från första början. En artist formas med tiden.

Biebers musik är och förblir catchig tjejtjusarmusik för 14-åringar.

Så du tycker att det är värt att hata Beiber för att han gör musik som du inte gillar? Det är seriöst värre än att hata någon för att det är 'coolt' att göra det. Det finns hundratusentals artister vars musik jag ogillar. Hatar jag dessa artister? Nej, jag bryr mig inte om dem.

Jag tror inte en sekund på att alla 15-åringar hatar Beiber på grund av att "det inte finns någon tanke bakom musiken." Speciellt i relation till 70-talsmusik som var tjugo år före deras tid. Alla som är över 20 år och hatar Beiber är en smula efterblivna, jag kan godta om en 15-åring hatar honom - de begriper inte bättre, men när man blivit vuxen så bör man lära sig att ignorera det man ogillar istället för att skrika sig hes över det.
Citera
2012-07-08, 19:10
  #60
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Förmodligen därför att han dels är en liten androgyn fjolla med pojkflicksfrisyr och dels rabblar wiggertermer i var och varannan intervju. "I'm a swaggy adult - fo sho'!".

Om jag inte visste bättre så skulle jag misstänka att de som drar i snörena för spektaklet JB är ute för att trolla, för hade han inte haft skivkontraktet skulle en sån pjatt åkt på stryk så många gånger att inte ens halvlesbianerna som tänder på hen hade gått igång på hen längre.

All publicitet är bra publicitet, ju mer något sticker i ögonen desto mer kommer folk att prata om det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback