Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-05, 14:09
  #61
Medlem
Snappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fremmy
Om du ser vårat 'universum' som ett papper så gör viker du pappret och gör ett hål. Nu har du förflyttats flera centimeter från det ursprungliga hålet. Samma princip gäller dessa 'portaler'.

Jag bara undrar, hur skulle det gå till att man böjer ett universum så att två punkter hamnar betydligt närmare varandra? Finns det ens något som talar för att det skulle gå?
Finns det något som talar för att maskhål existerar?
Citera
2012-07-05, 15:00
  #62
Medlem
PuffTheDragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapper
Jag bara undrar, hur skulle det gå till att man böjer ett universum så att två punkter hamnar betydligt närmare varandra? Finns det ens något som talar för att det skulle gå?
Finns det något som talar för att maskhål existerar?
I teorin så är svaret ja. I praktiken, troligtvis inte. Det som skulle behövas är något som inte existerar, dvs negativ energi.

Läs det här inlägget. Det är mycket text, men det är den bakomliggande teorin. I den sista delen skriver jag lite om rumtidens krökning i ett svart hål.
Citera
2012-07-05, 16:26
  #63
Medlem
Scraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Tro på vad?

För andra gången nu, ni har missuppfattat fyndet totalt. NASAs artikel var synnerligen dåligt formulerad och TS spekulationer var rent av ute och cyklade.
På ett genombrott inom området. Ett steg närmare Stargate portar osv. Men såg nu vad du skrev, tråkigt
Citera
2012-07-05, 21:04
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murkle
kan inte någonting dåligt hända om dom åker in i portalen? ungefär som att allting förstörs eller en kraftig solstorm?

Jag är absolut ingen expert, men jag har en känsla av att något föremålnågong gång borde passerat i portalernas väg. En lite meteor eller liknande. Men vi lever fortfarande, så jag är iaf lugn
Citera
2012-07-05, 22:44
  #65
Avstängd
KingECantonas avatar
om det stämmer känns det riktigt jävla spännande!
Citera
2012-07-05, 23:18
  #66
Medlem
PuffTheDragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingECantona
om det stämmer känns det riktigt jävla spännande!
Vad är det som är spännande?

jag skulle säga att om det hade rört sig om maskhåll så skulle det vara mer än spännande.
Men dessvärre är det inte så...
Citera
2012-07-06, 01:17
  #67
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PuffTheDragon
Vad är det som är spännande?
Det förstår du väl att det är spännande när en skattefinansierad myndighet producerar en tafflig reklamvideo med rubriken och påannonsen: "TIDSMASKIN UPPFUNNEN, INGEN BEHÖVER DÖ MER!!!" för att förklara att mer djuplodande statistisk analys av data från vissa mätningar av magnetfält avviker från professor Hübberflockesteins sedan 1997 etablerade hypotes om promulgationen av elektronflöden i närvaro av polariserade fotoner som tangerat jordatmosfären. Typ.
__________________
Senast redigerad av Fri 2012-07-06 kl. 01:19.
Citera
2012-07-06, 09:55
  #68
Medlem
Har NASA skrivit om artikeln lr ? Dras väldigt konstiga slutsatser av TS och ett par andra tomtenissar
Citera
2012-07-06, 10:41
  #69
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klargplutte
Har NASA skrivit om artikeln lr ? Dras väldigt konstiga slutsatser av TS och ett par andra tomtenissar

Nej, NASA har fortfarande kvar de vilseledande begreppen "hidden", "portal" och "gateway". Alla som läst eller sett lite science fiction får då en bestämd uppfattning om vad det handlar om. Ännu mer vi som spelat Portal
Citera
2012-07-06, 11:17
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Nej, NASA har fortfarande kvar de vilseledande begreppen "hidden", "portal" och "gateway". Alla som läst eller sett lite science fiction får då en bestämd uppfattning om vad det handlar om. Ännu mer vi som spelat Portal

Jag har också läst science fiction och spelat portal utan att göra dessa monumentala tankevurpor när jag LÄSER artikeln och LYSSNAR på vad dom säger i filmen (fina och tydliga illustrationer också) , månne det vara okunskap i det engelska språket ?
Citera
2012-07-06, 16:38
  #71
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klargplutte
Jag har också läst science fiction och spelat portal utan att göra dessa monumentala tankevurpor när jag LÄSER artikeln och LYSSNAR på vad dom säger i filmen (fina och tydliga illustrationer också) , månne det vara okunskap i det engelska språket ?

Det skulle jag inte tro. NASAs användning av portal är så ovanlig. Att det krävdes 19 inlägg i tråden innan någon försynt påpekade att de inte handlade om en teleport bevisar snarare att NASA vilseleder, än att så många människor inte känner till något portalbegrepp för elektromagnetiska fält.
Citera
2012-07-06, 16:53
  #72
Medlem
Alvaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdaAmin
2 090 000 träffar på google på "Cern Fusion" håller inte med dig.

Ungefär 977,000 resultat (0.32 sekunder) "tomten heroin". Är detta ett bevis för att tomten går på heroin?

Visst, jag var lite otydlig. Det jag menar är att LHC inte har något med fusion att göra. Sure, det är lite samma principer med att hålla partiklar instängda med hjälp av magnetism osv, men deras mål är INTE att uppnå fusion.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback