Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-02, 09:07
  #493
Medlem
HomeBrands avatar
Skön helg!

Blev ett lätt pass på fredag och ett på lördag morgon, sen vila hela söndagen och vila idag också! Kände förra veckan att jag var helt slut och behövde lite vila, så tänkte att det skulle vara lämpligt till morgondagens fystest med innebandyn.

Förutom träning på lördagen så blev det också ca 1h effektiv paddling, det är förjävla kul alltså, speciellt när det är soligt Dock inget att rekomendera efter ett axelpass
Citera
2012-07-02, 13:39
  #494
Medlem
HomeBrands avatar
Förrästen, har lite fystest med innebandyn imorrn och tänkte tillåta lite carbs under dagen utan att för den delen spåra.

Någon som har bra tips på vad, hur mycket, och när man bör äta för att få maximal energi inför träningen? (Mest löpning, men också styrka). Alltid kul med tips från andra
Citera
2012-07-02, 15:14
  #495
Medlem
Reaper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomeBrand
Förrästen, har lite fystest med innebandyn imorrn och tänkte tillåta lite carbs under dagen utan att för den delen spåra.

Någon som har bra tips på vad, hur mycket, och när man bör äta för att få maximal energi inför träningen? (Mest löpning, men också styrka). Alltid kul med tips från andra
Nu hade jag rätt mycket kcal att leka med för jag körde en tömning mån-ons när jag gjorde ett försök till carbload inför löpartävlingen i fredags, åt bland annat >300g carbs kvällen innan.

Men på dagen d:
05.45 ur sängen
11.30 120g havregryn + 30g vassle
14.30 vetebulle modell rätt stor
16.30 1st resorb
17.00 150g ris, 150g tonfisk, 400g krossade tomater, 5-10 digestivekex + lite tillbehör
18.30 1st resorb
19.30 islgass (piggelin)

0.5L/H2O per timme fram tills 19.30. Sedan i det närmaste exakt:

20.20 1 resorb 0.2L H2O
20.30 200mg koffein, 0.1L H2O
20.40 200mg koffein, 10g BCAA, 40g malto, 0.3L H2O
20.50 200mg koffein, 0.1L H2O
21.00 200mg koffein, 0.1L H2O
21.04 startskottet

Aldrig varit så bra laddad någonsin, funkade alltså optimalt just för mig... men nu vet du hur jag tänkte iaf

Ps. Jag presterar bäst på "fastande" mage Ds.
Citera
2012-07-02, 19:50
  #496
Medlem
HomeBrands avatar
Tack för input ripparn, ska köra en lightversion då det inte är lika blodigt för mig, ska bli kul att se om man känner av nån extra energi iaf
Citera
2012-07-04, 10:40
  #497
Medlem
HomeBrands avatar
Gårdagens fystester inklusive uppladdning gick ganska bra för att vara i så relativt dålig form.
Kost
10.00: 250g vaniljkvarg
13.00: 300g spaghetti + 400g köttfärssås
15.30: 100g spaghetti + 100g köttfärssås
17.45: 3 skopor jacked
18.00: 200mg coffein
18.20: 200mg coffein
Under dagen: 0,5L vatten/h enligt ripparn-style

De tester vi körde var:
Miletest (1,6km)
Beeptest
Snabbhetstest
Armhävningar
Plankan tid
Chins
90c mot en vägg på tid

Vet bara ett par resultat, ca 7,35 på miletestet, 36 armhävningar och 0 chins (lol). Ska göra lite fler styrketrster i gymmet på fredag för att få en utgångspunkt att jobba vidare på fram till säsongsstart bl.a
Citera
2012-07-04, 19:30
  #498
Medlem
HomeBrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomeBrand
Gårdagens fystester inklusive uppladdning gick ganska bra för att vara i så relativt dålig form.
Kost
10.00: 250g vaniljkvarg
13.00: 300g spaghetti + 400g köttfärssås
15.30: 100g spaghetti + 100g köttfärssås
17.45: 3 skopor jacked
18.00: 200mg coffein
18.20: 200mg coffein
Under dagen: 0,5L vatten/h enligt ripparn-style

De tester vi körde var:
Miletest (1,6km)
Beeptest
Snabbhetstest
Armhävningar
Plankan tid
Chins
90c mot en vägg på tid

Vet bara ett par resultat, ca 7,35 på miletestet, 36 armhävningar och 0 chins (lol). Ska göra lite fler styrketrster i gymmet på fredag för att få en utgångspunkt att jobba vidare på fram till säsongsstart bl.a

De tester jag kommer köra (vissa ingår även på innebandyn):

Stående bicepcurl rakstång strikta: Antal x 40kg
Stående militärpress med touch i bröst: Antal x 40kg
Triceps: Antal dips med kv (strikta ned till 90C)
Rygg: Chins (kommer vara noll någon månad till )
Mage/bål: Plankan tid
Lår: Antal strikta prison squats (ev. med lättare vikt)
Bröst: Antal armhävningar
Bröst: Antal x 80kg

(om det finns utrymme utöver innebandyn, även tid på 5km elljusspår, annars får beeptest & miletest duga för kondition)
Citera
2012-07-06, 09:39
  #499
Medlem
Reaper123s avatar
Ser ut som ett rätt så tufft test och nu har du ju något att utgå ifrån så kan bara bli bättre!?

Vad fick du på beep'en? Har aldrig provat men blev nyfiken på det när jag läste lite om det
Citera
2012-07-06, 10:43
  #500
Medlem
HomeBrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reaper123
Ser ut som ett rätt så tufft test och nu har du ju något att utgå ifrån så kan bara bli bättre!?

Vad fick du på beep'en? Har aldrig provat men blev nyfiken på det när jag läste lite om det

Tror jag klev av precis innan nivå 9 startade på beep'en. Även om vi hade kört miletestet innan så är det ju rätt dåligt, tror jag hade 14 någonting för 7-8 år sen när man lirade högre, men som sagt, har knappt tränat nå löpning än

Efter gårdagens fys känns det meningslöst att köra bicep, tricep och axeltest idag, får helt enkelt köra det jag kan i Norge nästa vecka!

Dock hann jag testa bänkpressen igår, och blev jävligt glad bär ja tog en 7x80kg! Såg i journalen att jag bara tog 2-3st för ett år sedan så även om jag hade ett längre gymuppehåll får jag konstatera att min PT hade rätt med det nuvarande träningsprogrammet!

BTW ripparn, hade inte vi nåt race till 100 i bänken? Har du tagit det än eller lever det än?
Citera
2012-07-06, 10:48
  #501
Medlem
Reaper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomeBrand
Tror jag klev av precis innan nivå 9 startade på beep'en. Även om vi hade kört miletestet innan så är det ju rätt dåligt, tror jag hade 14 någonting för 7-8 år sen när man lirade högre, men som sagt, har knappt tränat nå löpning än

Efter gårdagens fys känns det meningslöst att köra bicep, tricep och axeltest idag, får helt enkelt köra det jag kan i Norge nästa vecka!

Dock hann jag testa bänkpressen igår, och blev jävligt glad bär ja tog en 7x80kg! Såg i journalen att jag bara tog 2-3st för ett år sedan så även om jag hade ett längre gymuppehåll får jag konstatera att min PT hade rätt med det nuvarande träningsprogrammet!

BTW ripparn, hade inte vi nåt race till 100 i bänken? Har du tagit det än eller lever det än?
Okej, 14 låter rätt bra om jag jämför med vad jag hört några "vältränad" fått. Ska nog försöka göra detta test när jag formtoppat mig för året

Vafan, 7x80 kg i bänken bara sådär? Du är starkare än mig, det är en sak som är säker!

I december gjorde jag ett försök på kroppsvikten, men har aldrig varit ens i närheten av 100kg så det lever. Jag kommer mest troligt aldrig lyfta 100kg i bänk för föga intresserad av detta numera. Kan dock komma och ändras om jag börjar gymma med någon som har något vettigt att komma med gällande tekniktips (måste vara här jag fallerar totalt).
Citera
2012-07-06, 10:57
  #502
Medlem
HomeBrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reaper123
Okej, 14 låter rätt bra om jag jämför med vad jag hört några "vältränad" fått. Ska nog försöka göra detta test när jag formtoppat mig för året

Vafan, 7x80 kg i bänken bara sådär? Du är starkare än mig, det är en sak som är säker!

I december gjorde jag ett försök på kroppsvikten, men har aldrig varit ens i närheten av 100kg så det lever. Jag kommer mest troligt aldrig lyfta 100kg i bänk för föga intresserad av detta numera. Kan dock komma och ändras om jag börjar gymma med någon som har något vettigt att komma med gällande tekniktips (måste vara här jag fallerar totalt).

Jo bänk är svårt o har alltid vart en hatövning för mig, alltid varit svag där. Kan inte säga att det är jätteviktigt att bänka mycket men tog 95 för många år sen så måste ju lyfta 100 en gång bara för att städa av det Däremot så blir det nog en hel del deff, eller iaf underskott hela aug och en del i september beroende av form, så det lär bli svårt att öka nämnvärt närmsta månaderna!
Citera
2012-08-06, 14:59
  #503
Medlem
HomeBrands avatar
Life goes on....

Efter 3-4 veckors semester med marginellt med träning och god mat/dryck är det nu dags att kliva på LCHF + en vettig träningsmängd igen. Gick under semestern upp ca 2,5kg inklusive carbload vilket är sjukt godkänt imo, så gick upp till ca 103,5kg.

Planen nu är att fortsätta köra 2 innebandypass, ett kondition alt. benpass + 3 överkroppspass per vecka, ligga på 1500-1800kcal in med runt 150-200g protte. Intar aminosyror efter gympassen och jack3d före innebandypassen. Siktar på att börja komma i bra form lagom till seriepremiären i månadsskiftet sep/okt vilket ger mig ca 8v att komma i bra form. Kan tilläggas att vår försäsong startade i slutet av maj och att jag körde 6-7 pass/v konstant då före semestern så även om man är seg i kroppen nu så finns lite grund.

Riktlinje: Sub 95kg! Bör alltså klara drygt 1kg/v i snitt.
Citera
2012-08-08, 08:34
  #504
Medlem
HomeBrands avatar
Efter en semibra måndag och en väldigt strikt tisdag så har jag tappat från ~103,5kg ner till 101,9kg på 2 dagar. Jag undrar om det kan bero på att man pissat typ 30ggr senaste 48h

Därmed bara 3hg från där jag lämnade när jag klev på semester. Hoppas nå tvåsiffrigt så fort som möjligt och därefter ser jag fram emot att komma lägre än 96,1kg vilket var det lägsta jag nådda förra årets deff.... Kanske är möjligt om 4-5v

Lagom svettigt innebandypass igår följs upp av ett pass bröst, axlar & mage på gymmet ikväll!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback