Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-03, 20:49
  #1129
Medlem
gazpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Förra sommaren, alltså när nästan ett halvår hade gått sedan upproret startade skanderade ni Assad älskare samma sak, att majoriteten av Syriens befolkning stödjer Bashar al Assad och att det endast är ett fåtal beväpnade terrorister som skapar oreda i Syrien. Assads regeringsmän sa då att det rörde sig om några beväpnade gäng som terroriserade befolkningen och som den Syriska armén skulle avväpna och det var just det dem gjorde.

Nu, ett år senare, så säger Bashar al Assad att det råder krigssituation i landet. Alltså det gick från några beväpnade gäng till att det råder krig trots att absolut ingen har på något sätt attackerat Syrien och oppositionen inte ens fått vapen från andra länder utan dem vapen den har är sådana som tillfångatagits av den syriska armén.

Ledande generaler kidnappas i Damaskus, TV-stationer sprängs utanför Damaskus, helikoptrar och stridsplan tvingas användas i Damaskus något som aldrig tidigare gjorts. Militärbaser erövras utanför Aleppo, regeringen har fortfarande ett år senare inte lyckats erövra centrala Homs och östra Syrien har för första gången blivit ett slagfält.

Tiden är snart inne då ni Assad älskare och era Allawitiska och kristna vänner kommer lämna Syrien, för gott.

Militären konfronterade aldrig oppositionen förens folket krävde det. Om du är så ociviliserat att du inte vill ha nogån annan religion än sunni muslimer, vad gör du i detta land?
__________________
Senast redigerad av gazpo 2012-07-03 kl. 20:57.
2012-07-05, 14:00
  #1130
Medlem
Shaytaniss avatar
http://www.expressen.se/nyheter/wiki...ost-om-syrien/

Wikileaks ska släppa e post som tydligen är pinsam för Syrien och även visa att väst säger en sak och gör en annan. Inget annorlunda än vad någon trott alltså gällande väst. Presskonferens idag.
2012-07-05, 21:17
  #1131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Förra sommaren, alltså när nästan ett halvår hade gått sedan upproret startade skanderade ni Assad älskare samma sak, att majoriteten av Syriens befolkning stödjer Bashar al Assad och att det endast är ett fåtal beväpnade terrorister som skapar oreda i Syrien. Assads regeringsmän sa då att det rörde sig om några beväpnade gäng som terroriserade befolkningen och som den Syriska armén skulle avväpna och det var just det dem gjorde.

Nu, ett år senare, så säger Bashar al Assad att det råder krigssituation i landet. Alltså det gick från några beväpnade gäng till att det råder krig trots att absolut ingen har på något sätt attackerat Syrien och oppositionen inte ens fått vapen från andra länder utan dem vapen den har är sådana som tillfångatagits av den syriska armén.

Ledande generaler kidnappas i Damaskus, TV-stationer sprängs utanför Damaskus, helikoptrar och stridsplan tvingas användas i Damaskus något som aldrig tidigare gjorts. Militärbaser erövras utanför Aleppo, regeringen har fortfarande ett år senare inte lyckats erövra centrala Homs och östra Syrien har för första gången blivit ett slagfält.

Tiden är snart inne då ni Assad älskare och era Allawitiska och kristna vänner kommer lämna Syrien, för gott.


Jag tror inte du hittar många "Assad älskare" här på FB. Att medlemmar ifrågasätter media uppgifter gör dem inte till "Assad älskare". Inte heller att de är emot utländsk inblandning i konflikten. Många av de som tidigare varit ute och demonstrerat för politiska förändringar i Syrien har samma åsikter som oss som ifrågasätter vad som händer här på FB. Tänk dig om det fanns ett stort missnöje bland Svenskarna och vi gick ut och demonstrerade mot arbetslöshet och korruption. Skulle det innebära att vi skulle stödja alla typer av opposition/terrorism och vill att USA bombar sönder Stockholms slott? Skulle jag vara en Reinfeldt älskare om det endast var han som kunde erbjuda stabilitet och fred. Vad som hänt i Syrien de sista året är ingen överraskning. Många i Syrien har efter Hafez al-Assad's död sett med oro på hur pengar strömmat in i landet och wikileaks kablar visar att USA började stödja olika grupper redan 2005. Nu får de alla resurser de ber om. Moderna vapen, sprängmedel och bra löner till arbetslösa och fattiga som inte skulle lyft ett finger och ens demonstrera tidigare. Sen tror jag inte att alawiter och kristna i Syrien behöver oroa sig speciellt mycket. Kanske kan till och med Assad ha en politisk framtid i Syrien. Den dag då Syrien tar avstånd från Iran den dagen stryps allt stöd till "oppositionen". Demokrati och mänskliga rättigheter är ingenting som jag tror de nuvarande sponsorerna är speciellt intresserade av tyvärr.

Jag har min egen Cecilia Uddén tråd som jag måste uppdatera, men kunde bara inte låta bli att kommentera det här inlägget.
2012-07-05, 22:54
  #1132
Medlem
ZuparNs avatar
Är beredd att se Bashar al-Assad avsatt från makten om någon här inne i denna tråd kan besvara min fråga: Vad vinner Bashar al-Assad och den syriska regimen på att mörda 85 styckna människor i ett begravningståg?

* 85 styckna regimkritiker färre = Mindre motstånd
* Statuera exempel, "ni dör om ni går emot mig"

Här är de enda två exemplen jag kan komma på, angående varför regimen skulle utföra ett sådant dåd. Men är jag övertygad? Nej, absolut inte.

Exempel ett: Dödas 85 st civila från oppositionen blir dem ju färre och därför blir motståndet mot vår regim svagare! Eller?
Dödar du 85 styckna regimkritiker får du automatiskt fler emot dig. Dödas din släkting av regimen, blir din naturliga reaktion antagligen att du får en dålig bild av regimen, och motsätter dig därför den. Så förklara varför regimen vill angripa civila och obeväpnade demonstranter (som i detta fall). Jag ser inte hur detta skulle vara gynnsamt för en regim. Kan ni som påstår att detta är regimens verk förklara varför jag har fel?

Exempel två: Regimen dödar 85 st civila för att sätta sin befolkning i skräck. Om ni demonstrerar dödar vi er. Denna teori låter kanske lite bättre. Men då återstår ett problem. Överlever en regim på detta tankesätt? "Om du inte är med mig, är du emot mig, och ska därför dö." Fungerar verkligen detta? Det är denna teori som de flesta medier grundar sin kritik mot Syrien på, man dödar civila för att tysta ner oppositionens röster. Man vill få dem att bli rädda. Teorin låter väl rimlig, men det finns många frågor jag inte lyckas få besvarade. Vad vinner regimen på att döda obeväpnade civila, både kvinnor och barn grundat på deras avvikande åsikter? Inget, du förlorar bara förtroendet och blir därför hatad av ditt eget folk. Du hade inte kunnat styra landet en sekund med detta tankesätt. Vilken militär hade följt ordern att avrätta 100 civila, barn och kvinnor (som i Houla massakern). Kan någon besvara den frågan?
__________________
Senast redigerad av ZuparN 2012-07-05 kl. 22:58.
2012-07-07, 14:24
  #1133
Medlem
TheRestrainers avatar
Clinton: Ryssland och Kina kommer att ”betala pris” för att stödja Assad.

Citat:
Russia rejects in the strongest possible terms allegations that it supports President Assad in the Syrian conflict. US Secretary of State Hillary Clinton said Moscow and Beijing must 'pay a price' for backing Assad.

Ryssland säger nej till flygförbudszon över Syrien.

Citat:
Russia has rejected a call to establish a Libya-like no-fly zone over Syria proposed by the United States and its allies.
2012-07-07, 17:01
  #1134
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Två ryska journalister följer med syriska armen rakt in i stridens hetta.
Efter att ha tillfångatagit de islamsitiska rebellerna finner de syriska soldaterna massvis med amerikanska vapen bland rebellerna:
http://investmentwatchblog.com/buste.../#.T_hKv5Fm9NQ

Webster Tarpley rapporterar som vanligt, med utomordentlig saklighet att det är inget inbördeskrig som vi nu ser i Syrien, utan precis som i Libyen, har Mossad, MI6 och CIA fört in islamistiska "death squads" från Afghanistan, Tjetjenien, Irak och Libyen för att skapa så mycket kaos som möjligt:
http://www.youtube.com/watch?v=tNUf4...layer_embedded
__________________
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2012-07-07 kl. 17:05.
2012-07-07, 17:11
  #1135
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRestrainer
Clinton: Ryssland och Kina kommer att ”betala pris” för att stödja Assad.


Ryssland säger nej till flygförbudszon över Syrien.


Mycket intressant utveckling. NATO/Clinton är riktigt förbannad över Syriens regim inte redan är störtad. Hon trodde Ryssland och Kina skulle gett vika vid det här laget, men nej, det gjorde de inte. Planerna var att att omringandet av Iran (Syrien sista landet som gränsar till Iran där USA inte har några baser) skulle vara fullbordat vid det här laget. Det går inte alltid som man tänkt sig Hillary!

Förstår att Bill Clinton inte kände för att krypa ner under sängtäcket med henne:
http://www.youtube.com/watch?v=6DXDU48RHLU
2012-07-07, 18:27
  #1136
Medlem
Ingen utvägs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Två ryska journalister följer med syriska armen rakt in i stridens hetta.
Efter att ha tillfångatagit de islamsitiska rebellerna finner de syriska soldaterna massvis med amerikanska vapen bland rebellerna:
http://investmentwatchblog.com/buste.../#.T_hKv5Fm9NQ

Webster Tarpley rapporterar som vanligt, med utomordentlig saklighet att det är inget inbördeskrig som vi nu ser i Syrien, utan precis som i Libyen, har Mossad, MI6 och CIA fört in islamistiska "death squads" från Afghanistan, Tjetjenien, Irak och Libyen för att skapa så mycket kaos som möjligt:
http://www.youtube.com/watch?v=tNUf4...layer_embedded
Webster Tarpley.. du kunde inte hitta en större självhatande västerländsk dåre? Han har ägnat hela sitt liv åt att hata USA ända sedan kommunismens tid.

Det är Iranska mullor och diktator-putin som skickat in sina specialförband och pumpat in pengar/vapen i syfte att kväsa den legitima folkliga upproret. Det var först efter demonstranterna blivit slaktade som de tog upp vapen. skäms på dig och din desinformtion spridd av dårar.

De du säger kommer direkt från mullornas och putins statspropaganda
2012-07-07, 20:10
  #1137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Två ryska journalister följer med syriska armen rakt in i stridens hetta.
Efter att ha tillfångatagit de islamsitiska rebellerna finner de syriska soldaterna massvis med amerikanska vapen bland rebellerna:
http://investmentwatchblog.com/buste.../#.T_hKv5Fm9NQ

Webster Tarpley rapporterar som vanligt, med utomordentlig saklighet att det är inget inbördeskrig som vi nu ser i Syrien, utan precis som i Libyen, har Mossad, MI6 och CIA fört in islamistiska "death squads" från Afghanistan, Tjetjenien, Irak och Libyen för att skapa så mycket kaos som möjligt:
http://www.youtube.com/watch?v=tNUf4...layer_embedded

Låt varje land ta hand om sitt.
Det hade varit det bästa på lång sikt.

Fn, Nato, Eu. Dessa "piss-sammanslutningar" har gjort världen till en mer osäker plats.
2012-07-08, 04:01
  #1138
Medlem
melechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Förra sommaren, alltså när nästan ett halvår hade gått sedan upproret startade skanderade ni Assad älskare samma sak, att majoriteten av Syriens befolkning stödjer Bashar al Assad och att det endast är ett fåtal beväpnade terrorister som skapar oreda i Syrien. Assads regeringsmän sa då att det rörde sig om några beväpnade gäng som terroriserade befolkningen och som den Syriska armén skulle avväpna och det var just det dem gjorde.

Nu, ett år senare, så säger Bashar al Assad att det råder krigssituation i landet. Alltså det gick från några beväpnade gäng till att det råder krig trots att absolut ingen har på något sätt attackerat Syrien och oppositionen inte ens fått vapen från andra länder utan dem vapen den har är sådana som tillfångatagits av den syriska armén.

Ledande generaler kidnappas i Damaskus, TV-stationer sprängs utanför Damaskus, helikoptrar och stridsplan tvingas användas i Damaskus något som aldrig tidigare gjorts. Militärbaser erövras utanför Aleppo, regeringen har fortfarande ett år senare inte lyckats erövra centrala Homs och östra Syrien har för första gången blivit ett slagfält.

Tiden är snart inne då ni Assad älskare och era Allawitiska och kristna vänner kommer lämna Syrien, för gott.

Betyder det att du äntligen åker tillbaka då? Snälla, säga att det är så!
2012-07-08, 04:04
  #1139
Medlem
melechs avatar
Syriska armen är det tåga i, trots att det väller in banditer och vapen från alla håll och kanter så står dom på sig, fritar städer, och detta trots att de är begränsade till 12.5mm kalibriga vapen, för "humanitära" skäl!

Killarna förtjänar beröm, en piss-diktatur som Saudi Arbabien hade fallit samman efter 5 dagar i samma situation. Vilket jag innerligt hoppas att det landet gör, och snart
2012-07-08, 10:31
  #1140
Medlem
ZIPPOZIPPOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaytanis
http://www.expressen.se/nyheter/wiki...ost-om-syrien/

Wikileaks ska släppa e post som tydligen är pinsam för Syrien och även visa att väst säger en sak och gör en annan. Inget annorlunda än vad någon trott alltså gällande väst. Presskonferens idag.
ja detta kommer jag med spänning följa, kollar på RT nu intressant wiki. http://wikileaks.org/syria-files/ Detta är nästan vad jag väntat på.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback