5 142 besökare online
856 419 medlemmar • 45 796 406 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Dator och IT > Telefoni och mobiltelefoner > Tele - köpråd
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Fibby
Medlem
Hej! Ifall denna tråd är felplacerad så ber jag om ursäkt och hoppas att mod. lägger den där den hör hemma, nu till saken. Hade en iPhone som flög i vatten under midsommarhelgen, hade ingen försäkring för fuktskador men lämnade in den för att få ett kostnadsförslag och köpte mig en Samsung Galaxy Nexus. När iPhonen kom tillbaka så sa dom att den ej var fuktskadad utan att det gick på garantin och jag har en helt ny iPhone.

Nu till kruxet, min mor vill köpa iPhonen av mig, men ha den med kontantkort. Är detta möjligt på iPhones? Ännu större är problemet att jag köpte luren med Telia, antar att den nya fortfarande är bunden dit?

Har ingen aning om något, snälla FB, help a fella out!

jannesvanslos
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibby
Hej! Ifall denna tråd är felplacerad så ber jag om ursäkt och hoppas att mod. lägger den där den hör hemma, nu till saken. Hade en iPhone som flög i vatten under midsommarhelgen, hade ingen försäkring för fuktskador men lämnade in den för att få ett kostnadsförslag och köpte mig en Samsung Galaxy Nexus. När iPhonen kom tillbaka så sa dom att den ej var fuktskadad utan att det gick på garantin och jag har en helt ny iPhone.

Nu till kruxet, min mor vill köpa iPhonen av mig, men ha den med kontantkort. Är detta möjligt på iPhones? Ännu större är problemet att jag köpte luren med Telia, antar att den nya fortfarande är bunden dit?

Har ingen aning om något, snälla FB, help a fella out!

Går inte att ha kontantkort till iphone.

boppalooz
Medlem
boppaloozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Går gör det väl, men jag håller med om att det är aningen meningslöst, ifall man inte stänger av allting som gör iPhonen till en iPhone eller är beredd på att tanka på kontantkortet varannan dag på grund av all internetaccess den drar i form av facebookuppdateringar, emailkontroll, surfning etc.
Det går däremot inte att köpa en iPhone utan abonnemang i Sverige.
Senast redigerad av boppalooz 2012-07-05 kl. 15:30.

Duckham
Medlem
Duckhams avatar
Citat:

Varför skulle inte det gå??? Bara att köpa till ett årskort surf och låta bli att lyssna på streamad musik dagarna i ända.

Sen är väl frågan VARFÖR man ska ha en iFåne överhuvudtaget?

tidaholm11
Medlem
tidaholm11s avatar
Du kan ha kontantkort fast måste beställa ett nytt så att det blir ett "litet" SIM-kort. Självklart behåller du samma nummer på det nya lilla kontantkortet.

jannesvanslos
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duckham
Varför skulle inte det gå??? Bara att köpa till ett årskort surf och låta bli att lyssna på streamad musik dagarna i ända.

Sen är väl frågan VARFÖR man ska ha en iFåne överhuvudtaget?

Ja det går men det är helt meningslöst.

UncaScroogie
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:

Klart att det går! Dum kommentar. Det är ju bara att stoppa in i mobilen och sen börja använda den.

UncaScroogie
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ja det går men det är helt meningslöst.

Aha du menar så, nu förstår jag.

Jag tycker också att det verkar meningslöst med en iPhone, med eller utan kontantkort.

alex1987
Medlem
Klart som korvspad att det går att ha kontantkort i en iphone.

calvinclown
Medlem
calvinclowns avatar
Ring telia och be om ett mikrosim samt köp ett värdebevis med ett års surf för ~500kr.

Kruset
Medlem
Krusets avatar
Klart man kan ha en iphone med kontantkort.
Jag köpte min iphone 4 i butik utan abonnemang och tankar på med comviq kompis 195kr och har lagt till surfpaket på 1gb (kostar 40 - 50kr och det dras varje månad från kontantkortet)
Ingår även 200mb surf om man tankar på med kompis 195. 1,2gb räcker gott och väl, har aldrig gått över gränsen.

Svara på ämne
Topp Dela »