Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-28, 07:30
  #2101
Medlem
TheInsane86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistahh
Eh va?
Om du kör en VPN så går ALL trafik därigenom.
Om du ändå är bannad så kan det ju vara någon cookie eller liknande.



Ja, det behövs.
Det finns risk att åka dit på torrents med.

Skaffa en bra tjänst så segar de inte ner och lämnar inte ut.

Vilken är en bra tjänst som inte segar ner?
Citera
2012-06-28, 09:48
  #2102
Medlem
Swoggernauts avatar
Ska man ha på såna här tjänster/program jämt eller bara när man tankar?

Dold.se säger att de bara lämnar ut uppgifter om straffet överstiger 2 års vatten och bröd - men är det inte där straffsatsen för fildelning ligger numera? Så är det ändå risk att man åker dit om man anlitar dold.se?

"Vårt system skyddas av svensk lagstiftning, med en av världens starkaste skydd för integritet och värn om privatlivet. Vi kommer endast att lämna ut trafikdata i de fall då brottsmisstanke föreligger med straffskala på minst två år, och endast då våra advokater ger sitt godkännande, i enlighet med svensk lag. I alla andra fall lämnar vi inte ut någon data.
Vi sparar ingen kunddatabas annat än den e-post-adress du använder när du registrerar dig. Den behöver vi för att kunna kommunicera med dig angående din prenumeration på tjänsten. "
Citera
2012-06-28, 14:39
  #2103
Medlem
Adobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistahh
Det låter skumt, jag har dock inte Anonine så vet ej vad det beror på.
Det jag vet är att det fungerar med PrivatVPN som jag kör.

Du får väl fråga Anonine om de blockar nåt.
Nja, jag tror snarare att det är mIRC som blockerar?
Detta får jag upp av mIRC
Citat:
[14:38] -verne.freenode.net- *** Notice -- You need to identify via SASL to use this server
-
[14:38] Closing Link: c-46-246-90-60.anonymous.at.anonine.com (SASL access only)
Citera
2012-06-28, 22:02
  #2104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheInsane86
Vilken är en bra tjänst som inte segar ner?

PrivatVPN funkar bra, men det är individuellt så testa själv. De flesta erbjuder några gratisdagar.

Citat:
Ursprungligen postat av Adobe
Nja, jag tror snarare att det är mIRC som blockerar?
Detta får jag upp av mIRC

Ser ut som Freenode ja, använder inte de själv.
Citera
2012-06-30, 19:49
  #2105
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swoggernaut
Ska man ha på såna här tjänster/program jämt eller bara när man tankar?

Dold.se säger att de bara lämnar ut uppgifter om straffet överstiger 2 års vatten och bröd - men är det inte där straffsatsen för fildelning ligger numera? Så är det ändå risk att man åker dit om man anlitar dold.se?

"Vårt system skyddas av svensk lagstiftning, med en av världens starkaste skydd för integritet och värn om privatlivet. Vi kommer endast att lämna ut trafikdata i de fall då brottsmisstanke föreligger med straffskala på minst två år, och endast då våra advokater ger sitt godkännande, i enlighet med svensk lag. I alla andra fall lämnar vi inte ut någon data.
Vi sparar ingen kunddatabas annat än den e-post-adress du använder när du registrerar dig. Den behöver vi för att kunna kommunicera med dig angående din prenumeration på tjänsten. "
De loggar, alltså åker du dit om dold.se nu skulle lämna ut dina uppgifter.
Citera
2012-07-02, 18:23
  #2106
Medlem
Behöver en svensk VPN som bara har svenska IP adresser och där jag får en ny ip-adress varje gång jag loggar in. Vilka stämmer in på detta?
Citera
2012-07-02, 19:08
  #2107
Medlem
kroems avatar
Någon som har några tips på hur jag kan sätta upp en VPN (inte bestämt kriterierna än) för att tunnla endast uTorrent? Jag tänkte ev. köra två routrar, men måste styra över uTorrent till den ena - hur? Kan jag använda VPNetmon då med?
Citera
2012-07-04, 08:30
  #2108
Medlem
Betongbarns avatar
Helt n00b på VPN och sånt men börjar värna om min integritet, skriver dumma grejor ibland och är paranoid som få, ska därför skaffa VPN.

Bor i en lägenhet där vi har en trådlös router.
Vi har två datorer uppkopplade trådlöst mot denna router.
Det är dock endast min dator som behöver vara VPN skyddad.


Undrar: Vilken tjänst är bra och mest prisvärd?.
Undrar: Är man skyddad via VPN även om man är uppkopplad på en Router (ComHem) trådlöst.


Dumma frågor kanske, ni får ursäkta men jag kan inget om sånt här :\ ...

Pz!
Citera
2012-07-05, 12:16
  #2109
Medlem
kroems avatar
Finns det någon vettig/snabb VPN som stödjer socks-proxy?
Citera
2012-07-09, 18:47
  #2110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nematoden
Behöver en svensk VPN som bara har svenska IP adresser och där jag får en ny ip-adress varje gång jag loggar in. Vilka stämmer in på detta?

www.vpntunnel.se uppfyller dina kriterier.
Citera
2012-07-09, 18:54
  #2111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushanga
www.vpntunnel.se uppfyller dina kriterier.
FEL.
Använd inte VPNTunnel. Du kan ENDAST ansluta till Svenska servrar, och när du väl lyckas göra det (efter cirka 5-6 försök oftast) så får du samma IP.

VPNTunnel är skit, och bara skit. nVPN.net / Anonine.se
Citera
2012-07-09, 20:26
  #2112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toomato0
FEL.
Använd inte VPNTunnel. Du kan ENDAST ansluta till Svenska servrar, och när du väl lyckas göra det (efter cirka 5-6 försök oftast) så får du samma IP.


Det var ju precis det han efterfrågade.
Och man får inte alls samma IP. Har du ens testat själv?

Citat:
VPNTunnel är skit, och bara skit. nVPN.net / Anonine.se

Det utbredda missnöjet med Anonine talar för sig själv.
https://www.flashback.org/t926057
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback