36 637 besökare online
858 325 medlemmar • 45 874 278 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Fordon & trafik > Bilar
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Ärlige Harry
Medlem
Ärlige Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Nej. SL63 är en cab, men du behöver aldrig ha taket uppfält.

SL 63 är en plåtcab, man kan ha metall över flinten om man så önskar.

Apropå tidigare diskussion

Jag har kört M6 ett antal varv på bana och den är ingen utpräglad sportbil, mer av GT-vagn med extra allt. Fantastisk på att krama kurvor men min E 63 AMG har ett beroendeframkallade ax rakt fram som M6:an inte når upp till. Vanligtvis gubbkör jag laglydigt, men känslan att trycka på i sportläget på en motorvägspåfart är helt fantastisk.

GoPalt
Medlem
GoPalts avatar
tyvärr äger jag ingen egen 500 hk bil Det värsta jag har kört någon längre sträcka med ligger på 175hk har kört bilar med mer hästar men bara en liten bit, in och ut ur verkstad.
Däremot har jag åkt flera bilar med 500-600 hästar, det är jäkligt skojj. stor skillnad mellan 600 och 175hk.

lukasz
Medlem
lukaszs avatar
Har aldrig kört eller åkt fort i superbil, men har ju dragit på fullt med min lilla Kawasaki ER-6, och det går ju rätt fort att komma upp i hastighet ändå

Så min fråga till er fartfantomer som kört både snabb bil o mc är hur upplever ni skillnad på dem, är det häftigare i bil 0-100 på 4 sek mot mc?

Centurion77
Medlem
... Ganska bortslösade pengar när maxfarten på vägarna ligger mellan 90-110 km/h - ja om man inte vill bli av med kortet på plats förstås.

SWsGentlemannen
Medlem
SWsGentlemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
... Ganska bortslösade pengar när maxfarten på vägarna ligger mellan 90-110 km/h - ja om man inte vill bli av med kortet på plats förstås.
Precis rätt!
Varför grilla en fin fläskfilé när man kan grilla Falukorv?
Varför dricka ett gott rödvin när det finns vatten?
Varför bära Eccoskor när man kan köpa Foppatofflorkopior för en 50-lapp?

Tämligen tråkigt inlägg du gjorde där.
Har du ställt på max i en 500+ HK bil så hade du inte skrivit sådär otroligt PK.

Med vänlig hälsning,
Roger(Moore)

Centurion77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SWsGentlemannen
Precis rätt!
Varför grilla en fin fläskfilé när man kan grilla Falukorv?
Varför dricka ett gott rödvin när det finns vatten?
Varför bära Eccoskor när man kan köpa Foppatofflorkopior för en 50-lapp?

Tämligen tråkigt inlägg du gjorde där.
Har du ställt på max i en 500+ HK bil så hade du inte skrivit sådär otroligt PK.

Med vänlig hälsning,
Roger(Moore)

Först och främst så kostar inte en fläskfilé 500 000 - 1 000 000 kr utan snarare 50-100 kr.
En flaska rödvin kostar väl också runt 100 kr (beroende på märket). Ett par bra skor av märket Ecco varierar, fast säg 700-1,500 kr. Sist men inte minst så är det Helt lagligt att äta Hur mycket fläskfilé du vill, dricka Hur mycket rödvin du vill och du får Gärna bära tio par eccoskor samtidigt om du klarar det. Däremot så får du Inte köra så fort du vill och du ska hålla dig mellan 90-110 km/h. Du får heller inte utsätta andra för fara när du kommer åkandes i din dyra leksak med 500 hk. Så till skillnad från maten, drycken och skorna där ingenting händer vid en överdriven konsumtion eller användning, så riskerar du kåken och ett förlorat körkort. Man köper inte vägarna också i samband med ett dyrt bilköp eller immunitet för den delen. Så återigen, det är slöseri på alla tänkbara sätt och vis.

system_core
Medlem
system_cores avatar
Visserligen är maxfart (lagligt) 90-110 km/h men det är hur fort man kommer upp dit och sen över som gäller. Upp till var och en och köra över och ta risker och böter.

Jag har kört både Audi R8 med V8 och V10, båda går ruggigt bra och kan ej jämföras med en bil på ynka 200hk. Hur det känns, ja det känns fantastiskt om man är en fartdåre

Själv har man bara en gammal trimmad Audi

SWsGentlemannen
Medlem
SWsGentlemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Först och främst så kostar inte en fläskfilé 500 000 - 1 000 000 kr utan snarare 50-100 kr.
En flaska rödvin kostar väl också runt 100 kr (beroende på märket). Ett par bra skor av märket Ecco varierar, fast säg 700-1,500 kr. Sist men inte minst så är det Helt lagligt att äta Hur mycket fläskfilé du vill, dricka Hur mycket rödvin du vill och du får Gärna bära tio par eccoskor samtidigt om du klarar det. Däremot så får du Inte köra så fort du vill och du ska hålla dig mellan 90-110 km/h. Du får heller inte utsätta andra för fara när du kommer åkandes i din dyra leksak med 500 hk. Så till skillnad från maten, drycken och skorna där ingenting händer vid en överdriven konsumtion eller användning, så riskerar du kåken och ett förlorat körkort. Man köper inte vägarna också i samband med ett dyrt bilköp eller immunitet för den delen. Så återigen, det är slöseri på alla tänkbara sätt och vis.

Följaktligen så har du aldrig kommit utanför Svea rikes gränser till A-Bahn. Du har aldrig åkt på en bana. Du har aldrig en syrefylld natt trampat gasen i botten på en tom motorväg.

Skitsamma, rösta på Miljöpartiet och käka Falukorv du min gode man.
Jag käkar oxfilé och gasar skiten ur min glada tyska kärra då och då.

Dock så har du en frisläng till mitt hjärta i och med att du skriver under nicket Centurion. Jag får då så grymma vibbar till mitt förra jobb med Strv 81-101-102-104.
Nåja, det behövs alltid nejsägare som dig för att skapa en opinion.

Slöseri? Att leva är bara ett slöseri om man förnekar alla möjligheter.

Pengar? Har du råd med 500Hk+ så kan du säkert skita fullständigt i den kostnaden ELLER så prioriterar du synnerligen klokt.

Mvh
Roger(Moore)
Senast redigerad av SWsGentlemannen 2012-07-09 kl. 02:22.

SWsGentlemannen
Medlem
SWsGentlemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system_core
Visserligen är maxfart (lagligt) 90-110 km/h men det är hur fort man kommer upp dit och sen över som gäller. Upp till var och en och köra över och ta risker och böter.

Jag har kört både Audi R8 med V8 och V10, båda går ruggigt bra och kan ej jämföras med en bil på ynka 200hk. Hur det känns, ja det känns fantastiskt om man är en fartdåre

Själv har man bara en gammal trimmad Audi

Mr System_core, varje resa börjar med det första steget. Min första "trimmade" bil var att jag satte dubbla SU-förgasare i en sketen Volvo 142. Tror du det gick fortare? Bara i mitt huvud, men bränslekostnaden ökade utan bättre effekt med 50%.
Skitsamma, kändes bra i huvudet.

Mvh
Roger(Moore)

Centurion77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SWsGentlemannen
Följaktligen så har du aldrig kommit utanför Svea rikes gränser till A-Bahn. Du har aldrig åkt på en bana. Du har aldrig en syrefylld natt trampat gasen i botten på en tom motorväg.

Skitsamma, rösta på Miljöpartiet och käka Falukorv du min gode man.
Jag käkar oxfilé och gasar skiten ur min glada tyska kärra då och då.

Dock så har du en frisläng till mitt hjärta i och med att du skriver under nicket Centurion. Jag får då så grymma vibbar till mitt förra jobb med Strv 81-101-102-104.
Nåja, det behövs alltid nejsägare som dig för att skapa en opinion.

Slöseri? Att leva är bara ett slöseri om man förnekar alla möjligheter.

Pengar? Har du råd med 500Hk+ så kan du säkert skita fullständigt i den kostnaden ELLER så prioriterar du synnerligen klokt.

Mvh
Roger(Moore)

Det var väldigt mycket prat om filéer. Låt mig säga att både ox- och fläskfilé är helt överskattade. Jag rekommenderar att du hellre äter ryggbiff - den troligtvis bästa och möraste delen på djuret.

Nej, jag röstade inte miljöpartiet. Låt mig säga att jag råkade rösta "fel" fast det kommer att bli ändring på det 2014 - om det nu spelar någon roll egentligen - "same shit different asshole".

Om jag har råd? Nej, jag inte råd med dyra leksaker, d.v.s., en bil med 500+ hk under huven. Rikemansbarn som kör omkring i pappas dyra Porsche eller annat märke behöver ju förstås inte oroa sig om det ekonomiska.

Autobahn säger du? *skratt* Det är synd att behöva åka ända till Tyskland för att leka lite. Jo förresten, Autobahn har också hastighetsbegränsningar. Det alltså en myt att man får köra som en komplett idiot överallt. Alla länder värnar om andra trafikanter på vägarna. De som inte gör det brukar ha en massa kors vid vägkanten...

Och sist men inte minst, att trampa gasen i botten på öde motorväg mitt i natten? Nej, det har jag faktiskt aldrig gjort. Däremot så har jag blivit omkörd av idioter och sett dem ryka med splittrad vindruta 5-10 km längre fram. 99,9% av alla bilister är amatörer och har ingen aning om hur en bil ska hanteras, och än mindre en leksak med 500+ hk. Det krävs ett proffs och det tror jag inte för en sekund att Du är. Du pratar mest om filéer, skor och politiska partier.

Siphon
Medlem
Har rattat en del fräna bilar genom åren, men ska man endast räkna hästkrafter så är väl det värsta en singel supra på ca 800 ketchup rwhp. Kan ju dock säga att det definitivt är skillnad mellan en överladdad 6:a och en V8 med samma effekt. Föredrar absolut det senare pga betydligt mer kontrolled effekt och ett sånt jävla vrid.

RaketDoris
Medlem
RaketDoriss avatar
Har kört dragracing på bana 402m rakt fram i en 1400 hästars bil, den G kraften är otrolig.

Svara på ämne
Topp Dela »