Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-18, 20:24
  #1
Medlem
Har en fundering kring boendesituationen i Gävle i allmänhet och Öster i synnerhet. Hur ser situationen ut i Öster efter renoveringen som skett under 2000-talet? Hur mycket har förbättrats? Går det att promenera där ensam på kvällen?

Självfallet flyttar jag hellre till Söder eller till en av de bättre gatorna på Brynäs, men nu har jag blivit erbjuden en lägenhet på Öster, lite längre ned på gatan, därav min fundering.

Är inte i den situationen där jag kan "välja och vraka" mellan lägenheter och denna lägenhet är i hyfsat bra skick och har fin potential.

Vill gärna ha svar från de som har erfarenhet av Öster efter upprustningen.
__________________
Senast redigerad av Basta001 2012-06-18 kl. 20:32.
Citera
2012-06-18, 22:20
  #2
Medlem
ultrasunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basta001
Har en fundering kring boendesituationen i Gävle i allmänhet och Öster i synnerhet. Hur ser situationen ut i Öster efter renoveringen som skett under 2000-talet? Hur mycket har förbättrats? Går det att promenera där ensam på kvällen?

Självfallet flyttar jag hellre till Söder eller till en av de bättre gatorna på Brynäs, men nu har jag blivit erbjuden en lägenhet på Öster, lite längre ned på gatan, därav min fundering.

Är inte i den situationen där jag kan "välja och vraka" mellan lägenheter och denna lägenhet är i hyfsat bra skick och har fin potential.

Vill gärna ha svar från de som har erfarenhet av Öster efter upprustningen.

Tror öster blivit mkt mer attraktivt nu, nästan svårt få lägenheter där, tror det är lättare på brynäs faktiskt. kolla på gavlegårdarna.
Citera
2012-07-04, 21:37
  #3
Medlem
har bott där. Måste säga att jag trivdes rätt bra. Men en hel del kulturberikare också. Fast ja tror de är på väg att bli mer svenskar. Bra är att det är ganska nära stan
Citera
2012-10-28, 13:55
  #4
Medlem
Illusioners avatar
Hur gick det TS? Sitter nämligen lite i samma sits.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback