27 418 besökare online
856 180 medlemmar • 45 785 550 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Kultur & Media > Musik > Egen musik - Feedback
Svara på ämne
Ämnesverktyg
WaldemarKa
Medlem
WaldemarKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProdigousPunchline
Släpper låtarna när dem blir klara, alltså låt för låt...

Det gör du helt rätt i!
Så ska du de se att det strömmar till fler människor allt eftersom.

denza
Medlem
Men släpper han en låt varannan vecka så tröttnar folk. Han är bra den här snubben riktigt bra tycker jag. Jag själv tycker inte att man ska släppa hela tiden typ varannan vecka. Det kan vara bra i början så får man lyssnare givetvis. Men Sen blir det bara tjatigt och man får mindre lyssningar. Det är rätt coolt att släppa ett par låtar som du säger. Sen håller man sig undan låt oss säga 1 månad, kanske mer. Sen slänger man upp en Ep på 5 låtar. Då kommer lyssningarna rasa in. Funkar för mig i alla fall.

Edit: Man ska försöka få folk att sprängas av längtan att höra nya låtar. men alla gör som dom vill. Finns nog inget rätt eller fel. Jag säger bara som jag gör.
Senast redigerad av denza 2012-07-02 kl. 11:21.

magdabing
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denza
Men släpper han en låt varannan vecka så tröttnar folk. Han är bra den här snubben riktigt bra tycker jag. Jag själv tycker inte att man ska släppa hela tiden typ varannan vecka. Det kan vara bra i början så får man lyssnare givetvis. Men Sen blir det bara tjatigt och man får mindre lyssningar. Det är rätt coolt att släppa ett par låtar som du säger. Sen håller man sig undan låt oss säga 1 månad, kanske mer. Sen slänger man upp en Ep på 5 låtar. Då kommer lyssningarna rasa in. Funkar för mig i alla fall.

Edit: Man ska försöka få folk att sprängas av längtan att höra nya låtar. men alla gör som dom vill. Finns nog inget rätt eller fel. Jag säger bara som jag gör.

instämmer!
btw grymt bra!

WaldemarKa
Medlem
WaldemarKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denza

Då slänger man upp en teaser. Hur många följer du på soundcloud som du uppriktigt väntar på att de ska komma med något nytt?

Machu
Medlem
Blev väldigt positivt överraskad. Uttalet ? Texten ? Mixen ? Att du är 17-18 år är bortom mig. Keep it up!

denza
Medlem
Måste säga igen att jag gillar dina låtar skarpt!

Octavarium
Medlem
Octavariums avatar
Damn, du har DET !

Gillar ditt flow och din text.

Keep up the good work bro!

Fargoth
Medlem
Fargoths avatar
Från en människa som aldrig lyssnar på "sån" musik så kan jag säga: fan vad bra detta var. Gillar verkligen hur allt smälter samman. Fantastisk text.

tobFine
Medlem
tobFines avatar
Grymt bra!
Jävligt skön text och skön tajming i dina lines!
ALLMÄNNA... IDROTTSKLUBBEN AIK
Hänger ofta på R&S | Avatar - Erin Heatherton Lycka är allt. Lycka kommer ta dig längst. Lev livet med rätt inställning!

rEEg
Medlem
rEEgs avatar
Citat:
Tack, fyllde 18 för två veckor sedan dock men jag skrev denna text för ca 3 månader sedan.

Frågan är dock hur man kommer i kontakt med någon som vill collaba.

Rätt nice att du fått ihop 144 posts på två veckor.. Du vet väl om att det är 18-års åldersgräns på flashback?
"Trasiga tjejer som likt en heroinholk suger ur din själ för varje andetag. Som byter ut sitt trasiga, tomma innanmäte mot ditt hela och rena. Som gör dig så förtvivlad att man bara vill sjunka ihop och slå sig själv för pannan och säga till sig själv "varför är jag med henne" - Poeten Hoocher

m00nst0ne
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Tjena, rappat i ett halvår ungefär nu och jag vill gå vidare med det, göra ett EP eller ett mixtape...

Problemet är att jag inte vill göra det över Youtubebeats då jag (med risk för att skryta) känner att det är slöseri på "talang".

Mina meriter är väl inte så många, har gjort en vers som skall vara med i en world mix av en låt som ska sändas på amerikansk radio, iTunes och Spotify, samt kommit tvåa på DHS '12s talangjakt, nervositeten var ett faktum hehe.

http://soundcloud.com/iamunpredictab...an-underdogs-1

Där har ni något med mig, självskriven text. Några tips?

Satsa på USA, i Sverige har du nog ingen chans. Sånt här går inte hem här verkar det som. Inte ens de största och mest kända rapparna tjänar väl knappt nånting här?

WaldemarKa
Medlem
WaldemarKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m00nst0ne
Satsa på USA, i Sverige har du nog ingen chans. Sånt här går inte hem här verkar det som. Inte ens de största och mest kända rapparna tjänar väl knappt nånting här?

Ehm jo, det gör de. Självklart inte som de största kändaste rapparna i USA. Men visst tjänar de pengar så det både räcker och blir över, tänk typ Petter och Timbuktu.

Konkurrensen är givetvis myyyycket hårdare i USA också.

Svara på ämne
Topp Dela »