2012-07-04, 15:08
  #13
Medlem
Hej Flashback. Har inte haft äran att besöka er ännu, men för bara 30 spänn så är jag här.

Nu är frågan. Vitryska regeringen dementerar på flera ställen.
http://telegraf.by/en/2012/07/minoboroni-nikto-s-samoleta-nichego-na-minsk-ne-sbrasival

Ingen har varit inne överhuvudtaget är temat. Men vi HAR varit inne.
Vi fick just första videon från Vitryssland. Här är den:

http://www.youtube.com/watch?v=oPGmrFH-5no&feature=youtube_gdata_player

Staden är skriven ovanför videon. Det handlar om en by på väg till Minsk.
N53 53 24 76
E26 44 28 90

Jag har hört mycket om den kollektiva skickligheten hos Flashback. Just nu försöker flera stora media få videon konfirmerad genom försvarsmakten etc. Kanske kan detta vara ett tillfälle då Flashback hinner före världsmedia?
Citera
2012-07-04, 15:24
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomasmazetti
Hej Flashback. Har inte haft äran att besöka er ännu, men för bara 30 spänn så är jag här.

Nu är frågan. Vitryska regeringen dementerar på flera ställen.
http://telegraf.by/en/2012/07/minoboroni-nikto-s-samoleta-nichego-na-minsk-ne-sbrasival

Ingen har varit inne överhuvudtaget är temat. Men vi HAR varit inne.
Vi fick just första videon från Vitryssland. Här är den:

http://www.youtube.com/watch?v=oPGmrFH-5no&feature=youtube_gdata_player

Staden är skriven ovanför videon. Det handlar om en by på väg till Minsk.
N53 53 24 76
E26 44 28 90

Jag har hört mycket om den kollektiva skickligheten hos Flashback. Just nu försöker flera stora media få videon konfirmerad genom försvarsmakten etc. Kanske kan detta vara ett tillfälle då Flashback hinner före världsmedia?

Här ser man tydligt byggnaden som är på bilden i Aftonbladet och i videon:

http://www.panoramio.com/photo/11374003

Ligger mycket riktigt i en liten by eller småstad i närheten av Minsk.
Citera
2012-07-04, 15:31
  #15
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomasmazetti
Hej Flashback. Har inte haft äran att besöka er ännu, men för bara 30 spänn så är jag här.

Nu är frågan. Vitryska regeringen dementerar på flera ställen.
http://telegraf.by/en/2012/07/minoboroni-nikto-s-samoleta-nichego-na-minsk-ne-sbrasival

Ingen har varit inne överhuvudtaget är temat. Men vi HAR varit inne.
Vi fick just första videon från Vitryssland. Här är den:

http://www.youtube.com/watch?v=oPGmrFH-5no&feature=youtube_gdata_player

Staden är skriven ovanför videon. Det handlar om en by på väg till Minsk.
N53 53 24 76
E26 44 28 90

Jag har hört mycket om den kollektiva skickligheten hos Flashback. Just nu försöker flera stora media få videon konfirmerad genom försvarsmakten etc. Kanske kan detta vara ett tillfälle då Flashback hinner före världsmedia?

Bra med en video som kan stödja uttalandet om aktionen. Är väl inte så konstigt att Vitryssland dementerar då detta inte direkt visar hur bra deras försvar är. Måste ha varit krångligt att ta sig in.

Men rubrikerna verkar ha uteblivit denna gången?

Är Studio Totals huvudsakliga mål feminism och jämställdhet? Eller är det enbart slumpen att denna fråga har blivit deras uppdrag? Då jag inte förstod trådflytten hit? Moderatorn har säkert bättre koll än mig.
Citera
2012-07-04, 15:53
  #16
Medlem
BaalZeBubs avatar
Det är något skumt med rapporterna i media. Svd och DN skriver inget. Expressen och Aftonbladet skriver båda om sakerna, men förlitar sig till 100% på information från reklambyrån. De bilder de visar förefaller vara direkt från Studio Total och visar aktionen som koncept, och är alltså inte tagna vid själva aktionen. Jag skulle inte bli förvånad om hela aktionen är en total bluff. Vem skulle efter 9-11 flyga in med ett flygplan på låg höjd över ett lands huvudstad, i en - trots nallebjörnar - otillåten och oanmäld 'fientlig' politisk aktion? Hade det varit över New York t ex hade de blivit nedskjutna direkt, och det med rätta.

Aktionen är formellt riktad mot en diktaturs dåliga prestanda vad gäller mänskliga rättigheter, och de som frågar vad det har med feminism och jämställdhet att göra, så skulle jag svara: ingenting alls. Inte direkt iallafall.
__________________
Senast redigerad av BaalZeBub 2012-07-04 kl. 15:57.
Citera
2012-07-04, 17:21
  #17
Medlem
Ja det är sannerligen den kyrkan/byggnaden i den videon. Här är en annan bild från ungefär samma vinkel som kameran i videon.

http://www.panoramio.com/photo/59381705

Edit. Det skulle också kunna vara samma plan på filmen som finns på bild i Aftonbladet efter en mindre vetenskaplig undersökning.
__________________
Senast redigerad av indianfan 2012-07-04 kl. 17:27.
Citera
2012-07-04, 17:25
  #18
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag skulle inte bli förvånad om hela aktionen är en total bluff. Vem skulle efter 9-11 flyga in med ett flygplan på låg höjd över ett lands huvudstad, i en - trots nallebjörnar - otillåten och oanmäld 'fientlig' politisk aktion? Hade det varit över New York t ex hade de blivit nedskjutna direkt, och det med rätta.

Det är väll inga regler mot att flyga privatplan om man känner för det.

Slänga ut nallebjörnar från flygplan är tveksamt man kan nog bli anmäld för nedskräpning minst.
Citera
2012-07-05, 01:53
  #19
Medlem
Är väldigt fundersam över om detta är på riktigt eller inte. Hur som helst är planet i fråga ett Jodel D113 med registrering SE-CIB. Jag tror att det ägs av Otto Deli i Falköping. Någon som vill ringa och fråga?
Citera
2012-07-05, 18:51
  #20
Medlem
Fickpluntans avatar
http://www.friatider.se/bluffbyra-lurar-journalister-bombade-minsk-med-nallebjornar


Hm. Stämmer det här eller inte? Att regeringen dementerar kan ju betyda både det ena och det andra. Något lurt är det allt.
Citera
2012-07-05, 18:53
  #21
Medlem
Fickpluntans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Det är väll inga regler mot att flyga privatplan om man känner för det.

Slänga ut nallebjörnar från flygplan är tveksamt man kan nog bli anmäld för nedskräpning minst.


Att oanmäld flyga in i en annan stats luftrum finns det definitivt regler mot.
Citera
2012-07-05, 21:54
  #22
Medlem
Så nu verkar det vara mer eller mindre "bevisat" att dem har varit där och flugit enligt:

http://www.friatider.se/nya-uppgifter-har-ar-bevisen-for-att-svenskarna-flog-over-minsk


Om så nu är fallet vad blir konsekvenserna av det?
Citera
2012-07-05, 22:32
  #23
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickpluntan
Att oanmäld flyga in i en annan stats luftrum finns det definitivt regler mot.

Vad är det som säger att han flög oanmäld?
Citera
2012-07-05, 23:05
  #24
Medlem
Fickpluntans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Vad är det som säger att han flög oanmäld?



Det var någon som sa det. Minns inte vem dock. Kanske aftonbladet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in