4 601 besökare online
858 161 medlemmar • 45 867 745 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Kultur & Media > Graffiti och street art
Svara på ämne
Ämnesverktyg
zupkatt
Medlem
zupkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La-Bomb
Aaa om man dömer från mina inlägg så kan man se det så, jag ska förklara.

Första dagen jag hängde på centralen fick jag hyfsat mycket rull, då la jag in allt på en Tumblr.

Två dagar senare fick jag mycket mer rull, och mer varierande kvalité, så då skapade jag en till Tumblr

för det.

Och självklart finns det olika åsikter om vad som är snyggt eller inte, men personligen tycker jag att

Hmf lägger snyggare saker än Tsd,egh och Rsc.

Knappast snyggare än Rsc, pah!

La-Bomb
Medlem
La-Bombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zupkatt
Knappast snyggare än Rsc, pah!
Jag gillar inte rcs's R, dom borde variera sina pieces lite mer.

AN-94
Medlem
AN-94s avatar
Citat:
Yes

http://graffsweden.tumblr.com/
Bara bra grejer, typ cnr, bass och blow.

http://gothenburgtrains.tumblr.com/
Mindre bra grejer, mer bilder.

haha va i helvete, TSD pa dom "mindre bra grejerna" var ju bra mycket snyggare an HMF pa dom "bra grejerna".

(Ar utomlands, ber om ursakt for min cepe skrivning)

La-Bomb
Medlem
La-Bombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AN-94
haha va i helvete, TSD pa dom "mindre bra grejerna" var ju bra mycket snyggare an HMF pa dom "bra grejerna".

(Ar utomlands, ber om ursakt for min cepe skrivning)

Jag säger samma sak igen, den första dagen fick jag ganska lite rull så jag slängde upp allt på en tumblr.

Personligen tycker jag att majoriteten av hmf's pieces är bättre än tsd's, men graffiti i sig är ju också
en smaksak.
Senast redigerad av La-Bomb 2012-07-01 kl. 22:57.

NordicTags
Medlem
jag har sett en bild på fotolog när isue eller johek har kört tko, och på huset vid röda sten så såg jag att det stod tsd tko?? plus att jag har hört att tko står för "tsd knullar ocf" och sen har folk från tko gått till ocf?? har jag missat något??

habu
Medlem
habus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordicTags
jag har sett en bild på fotolog när isue eller johek har kört tko, och på huset vid röda sten så såg jag att det stod tsd tko?? plus att jag har hört att tko står för "tsd knullar ocf" och sen har folk från tko gått till ocf?? har jag missat något??
vad vill du veta? ja tko står för "tsd knullar ocf". Ja tsd och tko har kört tillsammans, en från tsd är med i tko nu vad jag har hört men man ska inte tror på ett skit som sägs i den här stan... Och ja de bytts medlemmar mellan ocf och tko. tko och air är små fanboys till tsd och ocf nog pratat om dem förstår inte varför de är så intressant att vet vilka 13 åriga habb torskar lirara med.

gbg rapé (old)
Medlem
Citat:
... men graffiti i sig är ju också
en smaksak.
Det är något du är duktig på att påvisa när du segregerar bra panels från dåliga, men på fel sätt.

I min värld är inget av detta snyggt, jag tror det handlar om medvetenhet från min sida och sympati från din sida och inte om personlig smak för att vara helt ärlig.

AN-94
Medlem
AN-94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gbg rapé (old)

I min värld är inget av detta snyggt, jag tror det handlar om medvetenhet från min sida och sympati från din sida och inte om personlig smak för att vara helt ärlig.

Kan inget annat än hålla med, dock WOL var la fan snygg?

isbrytarn
Medlem
isbrytarns avatar
Citat:

''Kul att det körs'' iaf!

La-Bomb
Medlem
La-Bombs avatar
Citat:
Det är något du är duktig på att påvisa när du segregerar bra panels från dåliga, men på fel sätt.

Du har delvis rätt, jag ser inte panels särskilt ofta så jag blir "glad" när jag ser en.

Sen kan man ju kolla på bilderna i sin helhet och i stora drag sortera ut bra och dåliga panels.

Jag ville bara ut och fota så mycket som möjligt och dokumentera, inte sitta och fördela bilder på

två bloggar och hoppas att alla andra ska hålla med mig.

Skid-mask
Medlem
Skid-masks avatar
Fast HMF och SKUE äger ju tågscenen just nu, jag tycker deras saker är fetast. Andra bra tågmålare är ju RSC och HSF. Finns inget mer att säga

Edit: CNR ska helt klart vara med på den listan

Den som ingen turbo har, den får åka utan bar.

Skid-mask
Medlem
Skid-masks avatar
Nån som vart på panik?

Den som ingen turbo har, den får åka utan bar.

Svara på ämne
Topp Dela »