Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-30, 06:53
  #1417
Medlem
Knoppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Han har Tele2 Smart student, Comviq heter vårat kontantkort! hehe

Nej tyvärr, detta abonnemang går i dagsläget inte längre att beställa i studentform. Vi har bytt ut det mot våra Volym-abonnemang. Ta en titt på Mecenats hemsida för mer info!

Vill även tillägga att det inte är gratis samtal på Smart-abonnemanget. Det är en öppningsavgift på 0,99kr!

Aha okej. Ja jo, det där med öppningsavgiften visste jag om, formulerade mig lite konstigt bara. Tack så mycket för svaret i alla fall
Citera
2012-07-01, 20:04
  #1418
Medlem
hej! jag undrar hur sändningen fungerar i Norrland med tele 2, framförallt i Umeå?
Citera
2012-07-01, 20:39
  #1419
Medlem
Om jag beställer ett abonnemang och telefon hos Tele2. Är då telefonen full med Tele2-skit då? Loggor och sånt? Bunden till Tele2?

Väldigt tveksam till om det blir just Tele2 då de bara levererar till folkbokföringsadressen. Jag är mitt i en flytt i Linköping och finns nu i Luleå så det ser ut att skita sig! Det är först 1/8 min folkbokföring ändres...
Citera
2012-07-01, 21:00
  #1420
Medlem
RissaTridactylas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omattias
Om jag beställer ett abonnemang och telefon hos Tele2. Är då telefonen full med Tele2-skit då? Loggor och sånt? Bunden till Tele2?

Väldigt tveksam till om det blir just Tele2 då de bara levererar till folkbokföringsadressen. Jag är mitt i en flytt i Linköping och finns nu i Luleå så det ser ut att skita sig! Det är först 1/8 min folkbokföring ändres...


iPhones är bundna till Tele2 i 12 månader innan den kan låsas upp för en mindre avgift. Inget Tele2 skit med loggor i telefoner (har ens några operatörer så?)

Skaffa ab i butik istället om det är krångel med flytt, det är samma priser, om inte billigare då det inte är någon fraktavgift då
Citera
2012-07-01, 21:05
  #1421
Medlem
Jo absolut är ju butik smidigast. Men jag glömde nämna att det är studentabonnemanget jag är ute efter så det måste gå genom mecenats hemsida.
Citera
2012-07-01, 21:06
  #1422
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omattias
Jo absolut är ju butik smidigast. Men jag glömde nämna att det är studentabonnemanget jag är ute efter så det måste gå genom mecenats hemsida.

Sorry, glömde citera inlägget ovan
Citera
2012-07-01, 23:07
  #1423
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omattias
Jo absolut är ju butik smidigast. Men jag glömde nämna att det är studentabonnemanget jag är ute efter så det måste gå genom mecenats hemsida.

Om du beställer via hemsidan som du måste göra för att få ta del av studentvarianten finns det tyvärr inte något annat alternativ än att telefonen skickas till din folkboföringsadress.
Citera
2012-07-02, 13:48
  #1424
Medlem
MegaPros avatar
Mitt abonnemang är på väg att löpa ut. Hur går jag tillväga för att förnya? Finns det några särskilda erbjudande jag borde uppmärksamma? Kanske passa på och skaffa en ny telefon när jag väl är på gång? Jag är studerande.
Citera
2012-07-02, 14:08
  #1425
Medlem
RissaTridactylas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaPro
Mitt abonnemang är på väg att löpa ut. Hur går jag tillväga för att förnya? Finns det några särskilda erbjudande jag borde uppmärksamma? Kanske passa på och skaffa en ny telefon när jag väl är på gång? Jag är studerande.

Ska inte vara några problem att förlänga med ny telefon, är du studerande ska du logga in på mecenat och göra beställning därifrån, det är just nu det enda sättet att få ett studentabonnemang på. Vad som erbjuds just nu för studenter är volym abonnemangen i studentversion som är 100kr billigare i månaden än de vanliga.

Kompis surf student finns också.

http://www.mecenat.se/studentrabatte...-mobiltelefoni
Citera
2012-07-02, 14:26
  #1426
Medlem
MegaPros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RissaTridactyla
Ska inte vara några problem att förlänga med ny telefon, är du studerande ska du logga in på mecenat och göra beställning därifrån, det är just nu det enda sättet att få ett studentabonnemang på. Vad som erbjuds just nu för studenter är volym abonnemangen i studentversion som är 100kr billigare i månaden än de vanliga.

Kompis surf student finns också.

http://www.mecenat.se/studentrabatte...-mobiltelefoni

Tackar!
Citera
2012-07-03, 08:02
  #1427
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tooove
hej! jag undrar hur sändningen fungerar i Norrland med tele 2, framförallt i Umeå?
Här kan du få dig en uppfattning över täckningen:
http://www.tele2.se/kundservice/drif...ingskarta.aspx
Tänk på att kartan är en uppskattning och inte tar med i beräkningen om det står t.ex. hus eller träd i vägen.

Ett tips är att beställa ett Comviq startpaket på www.comviq.se och testa täckningen med det om du är osäker, du behöver inte ens fylla på kortet för det
Citera
2012-07-03, 17:03
  #1428
Medlem
Kan man säga upp Comviqs kontantkort från ena dagen till den andra?
Är det verkligen kostnadsfritt/ingen bindningstid?
Funderar på att köpa erat "sommarspecial".
Det låter ju bra men finns det någon hake/baksida?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback