34 451 besökare online
858 111 medlemmar • 45 866 548 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Kultur & Media > Musik > Egen musik - Feedback
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Hyperia
Medlem
Hyperias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperia
Hejsan alla Flashbackare! Nu slänger väl även jag upp en musiktråd

Det var länge sedan jag var aktiv på Flashback utav olika anledningar men mest pg.a brist utav tid. Det ser knappast ut att bli bättre, men jag försöker kolla in så ofta som jag hinner för att hjälpa i FL Studio tråden (även om gänget som styr och ställer där har full kontroll och sköter det duktigt).

Jag slängde upp en demo i den stora musiktråden innan den låstes, men tyvärr gavs ingen feedback. Jag var dock inte så mycket bättre själv och hann inte ge feedback till alla er andra, så jag försöker här.

Låten

Denna låten gjorde jag på cirka 50 aktiva timmar, har hållt på i cirka fyra månader totalt. Den är inte inspirerad utav något speciellt, och det mesta i låten är gjort från scratch. Varför jag började på den är inget speciellt, hade bara en enorm lust att skapa en trance låt, men det gick väldigt dåligt i början pga brist på fantasi och tid. Men till slut så blev den färdig.

Jag kom i kontakt med ett par bolag som var intresserade i låten, och det slutade med att jag gick med det ena, Mindlifting Records. När låten släpps är för tillfället osäkert, men snart så!

Det är inget speciellt med låten, tycker den låter som det mesta utav alla mina alster. En skillnad är väl att jag i princip gjort ett layer med en sjuhelvetes massa cymbaler i vissa sektioner utav låten, lite mer än det vanliga för att vara mig.

Låten är gjord i FL Studio 9, och jag har använt mig utav diverse samples och trummaskiner. Sedan så finns självfallet en massa synthar, framför allt Sylenth1 och Sytrus.

För tillfället tror jag inte att jag har något mer att tillägga, så jag väntar på eventuella frågor om det hela.

Demo
(notera att länken ej går till mitt soundcloudkonto, utan till bolagets). Om ni undrar varför det ej står artist och låtnamn så vet jag ej, möjligtvis lite hemlighetsmakeri från bolagets sida. Jag nämner den som Mindlifting Demo Thirteen tills bolaget säger annat (hoppas ni moderatorer inte blir onda på mig nu)

Väl mött!

Citat:
Rackarns, bolaget plockade bort demon medans jag skrev detta. Jag återkommer när en länk finns uppe.

Eftersom länken ej kommer upp så får jag bjuda på en lite äldre version, länk.

Låtnamnet är inte detsamma, men det är samma låt. Denna länk går till mitt soundcloudkonto.

Senast redigerad av Hyperia 2012-04-10 kl. 23:54.

Hyperia
Medlem
Hyperias avatar
Fel!
Det har blivit ett missförstånd med mitt inlägg så jag har tagit bort det. Jag återkommer senare utav anledningar med copyright och liknande

Senast redigerad av Hyperia 2012-04-16 kl. 12:28.

Hyperia
Medlem
Hyperias avatar
Kris Allen - Vision Of Love (Ayleid Club Mix)

Nu så, nu kan jag lägga upp alstret som jag hade planerat.

Jag har remixat "Kris Allen - Vision Of Love", en tävling som jag gärna skulle vilja vinna då pengarna isåfall skulle gå till att rusta upp studion, vilket behövs.

Den tog cirka 20 timmar att göra, och är inte i min vanliga stil då jag ville göra något som säljer lite mer. Därför så blev det lite som en blandning mellan Avicii, Spencer & Hill och sedan en gnutta från min sida. Det är alltså en blandning mellan House, Dance och Electro, typ.

Jag själv är ganska nöjd med resultatet, men ser att jag kunnat göra det bättre ifall jag fått mer tid till det. Pluggarna som jag använda var de vanliga, Sylenth1, Sytrus och 3xOsc. Lite nytt för min del är att jag även använt TS404 och Massive lite mer än vanligt, men det blev fint. En del samples har jag spelat in själv.

Lyssna och var sedan riktigt snälla och rösta på mig, om ni gillar mixen dvs. Jag skulle verkligen uppskatta det

Kris Allen - Vision Of Love (Ayleid Club Mix) @ Indaba Music

Deficio
Medlem
Deficios avatar
Att du aldrig kan posta länkar rätt.

Kunde tyvärr inte lyssna då Inbada försöker göra mig arg, men jag gav dig en röst ändå! Är väldigt säker på att du levererar.

Checkar in senare i helgen och ser om det funkar då.

Hyperia
Medlem
Hyperias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deficio
Att du aldrig kan posta länkar rätt.

Kunde tyvärr inte lyssna då Inbada försöker göra mig arg, men jag gav dig en röst ändå! Är väldigt säker på att du levererar.

Checkar in senare i helgen och ser om det funkar då.

Tack för att du fixade länken, upptäckte det tidigare men ville inte posta sönder tråden med mina egna inlägg Väntade helt enkelt på att någon skulle kommentera mitt fel.

Tack för rösten, och jag hoppas att du kommer gilla den

Senast redigerad av Hyperia 2012-04-21 kl. 11:09.

Hyperia
Medlem
Hyperias avatar
Lite dåligt med aktivitet i tråden, så jag bumpar i hopp om att någon ska få lusten att skriva en kommentar eller två

Hyperia
Medlem
Hyperias avatar
Nu har jag laddat upp en ny låt på soundcloud, men den är inte som mina vanliga låtar.

Det är nämligen klassisk musik, hundra procent elektronisk. Jag har i princip bara använt Miroslav Philharmonik i den (till er som vill ha riktigt shjyssta stråkar osv, ni måste testa denna plug) och jag är riktigt nöjd med resultatet för att vara första gången jag producerar ett klassiskt musikstycke. Jag blandade även in lite metal trummor i låten, jag hoppas ni kommer gilla den!

Orchestral @ Soundcloud

Deficio
Medlem
Deficios avatar
Citat:
Nu har jag laddat upp en ny låt på soundcloud, men den är inte som mina vanliga låtar.

Det är nämligen klassisk musik, hundra procent elektronisk. Jag har i princip bara använt Miroslav Philharmonik i den (till er som vill ha riktigt shjyssta stråkar osv, ni måste testa denna plug) och jag är riktigt nöjd med resultatet för att vara första gången jag producerar ett klassiskt musikstycke. Jag blandade även in lite metal trummor i låten, jag hoppas ni kommer gilla den!

Orchestral @ Soundcloud
Riktigt coolt!

Lägg på lite bas på trummorna så har du orchestral dnb ;-)

Hyperia
Medlem
Hyperias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deficio
Riktigt coolt!

Lägg på lite bas på trummorna så har du orchestral dnb ;-)

Tackar! Vi får se vad som händer med detta projekt

Kolla din mail förövrigt, har skickat över lite godsaker till dig

Hyperia
Medlem
Hyperias avatar
Här kommer en liten remake utav "Deadmau5 feat. Chris James - The Veldt". Kollade runt lite på nätet när jag såg att andra gjort remakes utav låten, så jag bestämde mig för att göra detsamma. Jag själv är väldigt nöjd med resultatet, men vad tycker ni?

Remake

Originalet

Jag lånade lite FX och Bells utav "Generdyne", tack till honom!

Hyperia
Medlem
Hyperias avatar
Uppdatering:

Jag har nu remixat Owl City & Carly Rae Jepsen - Good Time. Det finns en tävling, men eftersom jag inte bor i USA så får jag inte delta officiellt

Den slutgiltiga mixen är inte färdig än, men med lite mer tid så kommer den vara helt färdig

Owl City & Carly Rae Jepsen - Good Time (Ayleid Remix)

Gillar ni det, släng in en kommentar och sprid mixen

WaldemarKa
Medlem
WaldemarKas avatar
Jag tycker din mix var bra. Men fybövelen vad har hatar Owl City-sångarens röst.

Svara på ämne
Topp Dela »