5 164 besökare online
856 419 medlemmar • 45 796 404 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Dator och IT > Telefoni och mobiltelefoner > Tele - allmänna diskussioner
Ämnet är stängt
Ämnesverktyg
Gluffe
Medlem
Gluffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stfunoob
Inse att widgets är jävligt bra. I iOS måste man gå in i varje app för att göra någonting. Jag kan använda widgets för flera "enkla" saker så jag slipper gå in i alla apps. T ex sätta på ficklampa, byta låt i musikspelaren, ändra olika volymer utan att gå in i inställningarna, slå på eller slå av wifi/bluetooth/gps, ändra ljusstyrka på skärmen, se väder eller nyheter etc etc.

Visst är det inte livsnödvändigt, du kan ju fortfarande göra allt detta i iOS med, men widgets underlättar väldigt mycket genom att man slipper gå in i varje enskild app för varje liten grej. Detta bidrar således till användarvänligheten, som jag anser vara 1000 ggr bättre i Android.

Den enda anledningen att du talar mot widgets är för att du har en iPhone, det är jag säker på. Det jag citerade var inte det du sa nu men i förra inlägget du svarade mig så sa du också att widgets är onödiga.
Men vad lider du av? Jag har ju sagt flera gånger att jag inte tycker widgets är dåliga, eller onödiga. Eller kan du vara så snäll och ge mig lite citat?

Jag förstår inte hur du resonerar. Du svarar mitt "erkännande" att jag inte tycker widgets är dåliga i allmänhet, genom att skriva det där.

Empress
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentDiNozzo
Många Android-användare har aldrig testat någon Apple produkt, dem säger bara att Apple är dåligt för att andra säger det och för att dem inte har råd att köpa en iPhone eller Mac.

Det man kan undra över är vilken typ av verklighet du lever i.

De flesta som har en iPhone köper dem knappast kontant heller. Så vad är din poäng? Förutom att bevisa att du inte lever i verkligheten, utan tror att alla har ut c:a 40tkr i månaden och kan köpa en ny iPhone i månaden om de vill, bara för att displayen har fått fettfläckar?

Det är väldigt vanligt att man tar dyrare Android telefoner (5-10tkr) och iPhone i samband med abonnemang på en bindningstid mellan 18-24 månader och betalar den vägen, och har den operatörslåst under tiden.

Sedan så vadå "inte råd" (om man köper kontant) med en iPhone, det finns många som köper de dyrare Androidlurana (5-10tkr klassen) kontant. För de som är tillräckligt kapitalstarka att hosta upp den summan på ett bräde.

Sedan så finns det gott om folk som köper både Mac och PC på avbetalning.
Det är något man notera på affärerna folk som snackar med expediten som ringer UC för att ta kreditkoll. Att det står där med, Mac eller en PC för att få avbetalning godkänd.

Så stoppa upp ditt patetiska skitsnack där den hör hemma om att "folk inte har råd..". Var ditt skitsnack hör hemma det borde du kunna räkna ut. Men jag kan ge dig en ledtråd,. Det är den platsen solen inte skiner och nej jag pratar inte om England.
Jag är (radikal)feministers & manschauvinisters värsta mardröm: En kvinna med intelligens.
☠ Ateism: Är inte frånvaro av religion/filosofi, ateism är frånvaro av gud/gudar.

SilverBjorn
Medlem
SilverBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drwatson
Folk vill helt enkelt ha nån grupptillhörighet, sen om det är:

* Fotbollslag A mot B
* PC mot Mac
* Popmusik mot Klassiskt
* Ta den i tvåan / Aldrig ta den i tvåan

HAHAHAHA garvade som fan.

För övrigt:
Tror det har mycket att göra med alla internetskämt, att de flesta växt upp med och haft PC hela sitt liv typ (inklusive jag och har fortfarande bara PC) och så har det bara spunnit på.
Detta är min korta version.
Peace.

Bairuilong
Medlem
Bairuilongs avatar
Jag fick nyss min nyinköpta Mercedes, och jag var glad och lycklig tills jag bekantat mig med färddatorn. Så här illa var det:

# Man kunde INTE välja typsnitt på texten utan fick nöja mig med vad Mercedes hade bestämt att jag ska titta på.
# På default skärmen står alltid utomhustemperaturen längst ner, och det GICK INTE på något sätt att få denna informationen att visas högst upp på skärmen.
# Det gick INTE att få flaggor framför adresserna i GPS'en som visar vilket land respektive adress tillhör.
# Det gick INTE att ladda ner egna ljud till varningssignalen vid eventuella fellarm, utan man måste acceptera det "pling" som Mercedes har bestämt.
...och listan kan göras mycket längre.

Samtidigt som jag ilsknar till över detta funderar jag på vad det är for "folk" (idioter) som kan acceptera att leva med en Mercedes där man uppenbarligen inte kan ändra något själv utan måste leva med det fabriksinställda interfacet för färddatorn.
Jag kom fram till att det är nog ungefär samma neandertalare som kan acceptera en iPhone som även kan finna sig i en totalt låst Mercedes.

Själv kräver jag mer av min bil! Här i tråden känner jag att jag har hittat många likasinnade.

Mvh

Dr Tinnitus
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bairuilong
Jag fick nyss min nyinköpta Mercedes, och jag var glad och lycklig tills jag bekantat mig med färddatorn. Så här illa var det:

# Man kunde INTE välja typsnitt på texten utan fick nöja mig med vad Mercedes hade bestämt att jag ska titta på.
# På default skärmen står alltid utomhustemperaturen längst ner, och det GICK INTE på något sätt att få denna informationen att visas högst upp på skärmen.
# Det gick INTE att få flaggor framför adresserna i GPS'en som visar vilket land respektive adress tillhör.
# Det gick INTE att ladda ner egna ljud till varningssignalen vid eventuella fellarm, utan man måste acceptera det "pling" som Mercedes har bestämt.

Samtidigt som jag ilsknar till över detta funderar jag på vad det är for "folk" (idioter) som kan acceptera att leva med en Mercedes där man uppenbarligen inte kan ändra något själv utan måste leva med det fabriksinställda interfacet för färddatorn.
Jag kom fram till att det är nog ungefär samma neandertalare som kan acceptera en iPhone som även kan finna sig i en totalt låst Mercedes.

Själv kräver jag mer av min bil! Här i tråden känner jag att jag har hittat många likasinnade.

Mvh

Är det månne lukten av ironi jag förnimmer om ditt inlägg....?

mickes418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bairuilong

Mvh

Byt verkstad! Dessa ändringar kunde jag få med min merca. Dock kostar det att ligga på topp .

mickes418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyrax1
För att dela med mig av mina tankar:
När jag köpte min Samsung Galaxy S (givetvis när den kom ut) så var jag så grymt nöjd, den blev min bebis. Som alla föräldrar (läs många) så var mitt barn bäst och kunde allt och alla andra (läs iPhone) var värdelösa

Ju mer jag satte in mig i ämnet Android ju mer älskade jag den. Sen kom dagen då telefonen gick sönder och jag sökte ett ny, galaxy s2 var ute sen länge o frun har en och är supernöjd men jag bestämde mig för att vänta på S3. Efter lång väntan med stora förhoppningar gick jag in i en "mobilbutik" för att titta, började pilla lite på iPhone 4s och blev ganska förvånad över hur bra den kändes.

Det hela slutade med att jag köpte mig en 4s istället för att vänta 2 mån till på S3 och jag kan verkligen säga att jag ångrar inte en sekund, detta är den första telefonen på länge som verkligen fungerar utan strul och lagg, numera är den JB.ad så jag kunde få in lite funktioner jag saknade från Android och den e f*n den bästa telefon jag haft samt att utbudet av tillbehör är enorm.

Anledningen till att Androidmänniskor ogillar apple (enl min uppfattning) är att dom faktiskt inte vet bättre och TROR att deras androidmobil är så mycket mer "frisläppt" i vad man kan göra. Jag säger bara skaffa en iPhone o jailbreaka den o du kan göra i princip lika mycket ända skillnaden är att DEN FUNGERAR.

Tack för mig.

Edit: Sen är det faktiskt så också att ALLA mobiler och OS har sina för och nackdelar.
Edit2: Såg nu att Stfunoob skrev om widgets, det kan du ha på en iPhone också, lika så knappar för BT, WiFi osv i "rullgardinsmenyn"

http://www.youtube.com/watch?v=22nlGEohyaE
http://www.youtube.com/watch?v=0jhWxYTVxe4
http://www.youtube.com/watch?v=EAKPofCGynY
http://www.youtube.com/watch?v=djN5fwK2BsE
http://www.youtube.com/watch?v=WQqOO41eAbU
http://www.youtube.com/watch?v=WV3NXusmijI

Suck, alla mobiler funkar lika bra/dåligt, inse det. Kan vi släppa argumentet "det bara fungerar" nu, för det är patetiskt.

Sen är det så att en del gillar IOS, en del android, en del windows, en del [insert any worthless shit here]. Alla människor är individer med olika behov, så enkelt är det. Och prisargumentet är ju patetiskt. Jag hostade upp pengar cash för en iphone och en S3 igår och en vild gissning är att det inte är många i tråden som klarar det, oavsett vilken telefon de har.

EliasAlucard
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NUKEWAR
Dig skulle jag fan inte vilja träffa på stan ifall jag ägt en iPhone.
Varför inte? Jag är hur snäll som helst

Citat:
Nu funderar jag själv på att köpa en, hata mig. Har förövrigt en gammal Sony Ericsson som knappt klarar av att göra basic grejer.
Ja, du har ju en gammal Sony Ericsson (feature phone) och då innebär det givetvis att om du köper t.ex. Sony Xperia S, då kommer den inte heller klara av att göra basic grejer Givetvis finns det inga alternativ som Android om man nu skall uppgradera till en smartphone från feature phones. Det är raka vägen till iPhone som gäller.

Citat:
Och nej jag vill inte kunna göra alla jävla hype-shit grejer som du kan med din Android lur, låt mig vara simpel.
iPhone är inte ett krav om man vill ha simplicitet. Faktum är att du kan vara hur simpel som helst på Android också.

Citat:
Elite-shit kan jag vara på min Linux burk där hemma så sluta tjafsa om den biten nu.
Har svårt att tro att du sitter och pillar i terminalen och kan avancerade Unixkommandon. Kan man det då går man liksom inte och köper iPhone.

Citat:
Ja du får tycka Android är bättre på många sätt, ingen fara. Men för fan ge upp.
Jag tackar dig för din iOS-generositet som tillåter mig att tycka vad jag vill. Det är ju rena mänskliga rättigheten detta.

Citat:
Ursprungligen postat av FlyingJacob
Freon är ett samlingsnamn för köldmedium och släpper såvida inte ut någonting.
Öh, jo, freoner förångas och når således ozonlagret, därav släpper kylskåp osv ut freoner.

Citat:
Det du borde ha sagt:
Man bör förstås vara mycket noga med utsläpp av köldmediet (exempelvis: R410A, R407C, R134A) när man skaffar kylskåp.
Det är ganska standardiserat idag att kalla de olika köldmediumen, "freon", särskilt om man vill att folk skall förstå vad det är man pratar om (hade jag skrivit kemiska beteckningar så hade ingen i den här tråden, minst av alla Du som behövde kolla upp freon på Wikipedia, förstått vad jag pratade om).

Citat:
Practice what you preach, gubben! Tillåt mig nu att kalla dig iDiot då du inte är tillräckligt påläst inom ämnet.
Vad vet du om det? Freoner är inte trådens debattämne för övrigt, så lägg ner ditt desperata försök att briljera med kunskap.

Citat:
Du är en sån tragisk människa, förklarligt eftersom du är ekofacist och även syrian.
Gå nu och vattna dina blommor, ta sedan ditt liv äckliga blattehora.
Ser att jag fått en till stalkerbeundrare här

Citat:
Ursprungligen postat av Flyingismylife
http://www.youtube.com/watch?v=IerrV...e_gdata_player

Det var främst detta jag syftade på. Men de flesta upplever Apples olika operativsystem som bättre, då man ofta slipper att datorn crashar eller hänger sig. De som använder mac förstår nog hur stor skillnad det är på "Force quit" mellan Windows XP/Vista/7 och OS X
Haltande jämförelse. Android är inte Windows. En mer rättvis jämförelse hade varit mellan Mac OS X och Ubuntu. Skall du jämföra äpplen och päron så bör du jämföra med de rätta motsvarigheterna.

Citat:
Ursprungligen postat av Nexus-6
Att välja vilken produkt man vill är valfrihet oavsett produktens beskaffenhet. Det kan aldrig vara valfrihet att endast få välja Android eller endast WP, det säger sig självt. Om kunden fritt får välja vilken smartphone som helst...då råder valfrihet.
Samtidigt är inte bara telefonmodellen i sig den enda faktorn när det kommer till valfrihet. Faktum är att iPhone (alla varianter) är den telefonmodell vars huvudsyfte är att minska din valfrihet, bokstavligt talat.

iPhone finns bara i en modell (senaste versionen), tillåter endast iOS, tillåter inga modifieringar av iOS, tillåter i princip endast Safari (de fåtal icke-Safari browsers som finns till iOS är som jag förstått det Safari + ett icke-Safari skal), tillåter endast App Store, och så vidare.

iOS-produkter är tajt kontrollerade av Apple, och denna kontroll går ut över din valfrihet. Att köpa iPhone i tron om att man ökar valfriheten, det är minst sagt korkat. Det är så långt ifrån sanningen man kan komma.

Om iPhone totalt försvann eller förbjöds, så skulle det för övrigt inte hota valfriheten heller utan tvärtom, gynna valfriheten då fler företag skulle kunna sälja fler smartphonemodeller som faktiskt tar tillvara på ens valfriheter inte bara i form av hårdvara utan även mjukvara (open source och de friheter att installera vad du vill från var/vem du vill som finns i ett vanligt operativsystem), för att inte nämna de nya mobilföretagen som skulle få en chans att sälja deras nya produkter under Apple's frånvaro.

Hur man än vrider och vänder på det, så går det inte att komma ifrån att Apple's totalitära ideologi är det största hotet mot valfriheten.

Citat:
I begreppet valfrihet så innebär det att du får göra vilka idiotiska val du än vill...för det är DU som väljer och ingen annan.
Det betyder inte att valen man gör är för ökad valfrihet bara för att du får välja en "jail made cool" (Stallman) produkt. När du förstår skillnaden mellan proprietär EULA och GNU GPL så förstår du att iPhone är emot din valfrihet. När du köper en iPhone så ingår du i ett avtal med Apple som förringar din valfrihet. Du ger helt enkelt Apple makten att dissa din valfrihet.

http://www.defectivebydesign.org/apple

Citat:
Det är dock helt oki att säga att iPhone som produkt/system har begränsningar och att om du köper den produkten så begränsas din valfrihet med just den produkten i jämförelse med exempelvis en Androidtelefon.
Ergo: det är inte valfrihet att köpa en iPhone, eftersom du får mindre valfrihet sett till mjukvara. Hårdvaran är mindre intressant idag när vi snackar om valfrihet, då mjukvaran har fått allt större fokus nu med open source. Och du kan aldrig hävda att ett så hårt kontrollerat system som iOS har mer valfrihet än Android.

Citat:
Men till saken är att det som ni kallar begränsningar och ett låst system har som myntet en annan sida och det är den sidan som 220 miljoner kunder uppskattar.
Mer ad populum. Du kan inte få det till valfrihet genom att peka på användarbasen. Många av de som köpt en iPhone är hopplöst inlåsta i Apple's ekosystem; det är som ett slags beroende och de vägrar köpa andra märken än Apple. Visserligen är dessa ärthjärnor feta cash cows för Apple, men det blir inte mer valfrihet av att det rör sig om 220 miljoner; insinuerar du att en kundbas på 1 miljon hade rättfärdigat mitt argument att det går emot valfriheten att köpa Apple?

Citat:
På andra sidan myntet hittar du till exempel användarvänlighet, eller det bara fungerar eller den är så enkel och smidig.
Ja eftersom iPhone är den enda telefonen som är användarvänlig; allt annat är komplicerat och kräver en master's degree i datorvetenskap...

Det här är bara fler icke-argument från ditt håll (och alla andra som kör med samma mantra). Det är inte svårt att använda Android. Android är inte Slackware eller Arch Linux för helvete.

Citat:
Det ni också kan fundera kring när ni säger att iPhone är begränsat att den åsikten utgår ifrån ett perspektiv som väldigt få kunder har.
Helt riktig observation, och det i sig är ett problem. Att folk i allmänhet inte fattar något om vad källkod är och proprietär och fri/öppen osv, säger faktiskt ganska mycket om den temporära framgången Apple har haft hittills med iOS. Ignorans är inte lycksalighet, och de flesta Applerister är inte medvetna om deras rättigheter som konsumenter.

Citat:
Men de flesta kunderna ser inga begränsningar alls. Vadå kan man inte surfa, kolla på film, skicka mess, läsa mail eller ringa på en iPhone? Jo det kan man. Ja men då finns ju inga begränsningar!

Men det finns ju inte NFC, du kan inte spela upp mkv-filer och Apple är emot open-source. Det finns inte vadå, du kan inte spala vad och vad är de emot sadu?

Begränsningarna finns bara om du har ett behov och är du nöjd med det du har, då har tillverkaren lyckats med sitt uppdrag.
Säger ganska mycket om din och övriga iDioters iGnorans. Ni håller tillbaka på utvecklingen. Det är på grund av sådana som er som Internet Explorer fortfarande används och vi alla är fast i Windows eftersom allmänheten inte går över till GNU/Linux eller *BSD.

Citat:
Ursprungligen postat av Nejda
Stör mig på okompatibla apple produkter är. Om jag tex vill streama en film så går det ej för de inte stödjer flash eller .avi.
Till Apple's försvar skall det erkännas att avi (som bara är en container utan kodek) inte är någon standard. Men sant är att Appleprodukter rent generellt inte stödjer fria och öppna standarder (förutom Safari dock, men det är inte Apple's förtjänst utan snarare KHTML's utmärkta renderingsmotor). Standarder bidrar till kompatibilitet.

Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Jag gissar också att de som håller på med flamewars har ett underutvecklat könsorgan och luktar illa, det kan ju göra en väldigt hatisk antar jag. Men det är bara en spekulation, som allt annat i tråden antar jag.

Här är ett intressant exempel från iPhones barndom:
http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=iphone

Sen har det hållt på sådär. Märkligt.
Den asfula armenoida kroknäsan och självutnämnda piraten (ganska passande att Maddox stylar sig själv som pirat) George Ouzounian har verkligen gått downhill genom åren. En gång i tiden kunde han faktiskt skriva underhållande och läsvärda artiklar med en bra poäng. Sedan hände det något någonstans runt 2003 och alla hans artiklar suger sedan dess.

Han har förstås rätt i sak att iPhone suger men han levererar det inte bra (Nokia E70? Herreg-d, ge mig iPhone istället!). iPhone suger eftersom iOS inte är open source; det är framförallt det proprietära/stängda/låsta OS:et som är iPhone's stora svaghet. Tangentbord på telefonen är bara gay.
“The only good is knowledge and the only evil is ignorance.” ― Socrates | “They say, a man never really knows himself, until his freedom's been taken away. I wonder... how well, do you know yourself?” — Starcraft II: Wings of Liberty
eliasalucard@gmail.com
http://www.last.fm/user/EliasAlucard
Senast redigerad av EliasAlucard 2012-06-28 kl. 09:06.

Empress
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Jag hostade upp pengar cash för en iphone och en S3 igår och en vild gissning är att det inte är många i tråden som klarar det, oavsett vilken telefon de har.

Exakt..
Det är inte många som klara detta..
Det är ju inte många som klara av att hosta upp cash för EN mobil, av dem då:

*S3 kostar c:a 6tkr (snittat pris)
*iPhone kostar c:a 6tkr (snittat pris)

Vi skaffade våra dyningar som mainstream folket; via abonnemang.
Och då får vi punga ut med c:a 1000 spänn för själva telefonen på vår första faktura..
De kostar c:a 6tkr styck, de med.

Skall jag vara ärlig så det enda folket jag känner till som kan punga ut med kontant för en mobil det är rikt folk, folk med (mycket) välbetalda jobb, och skickliga pokerpelare.
Jag är (radikal)feministers & manschauvinisters värsta mardröm: En kvinna med intelligens.
☠ Ateism: Är inte frånvaro av religion/filosofi, ateism är frånvaro av gud/gudar.
Senast redigerad av Empress 2012-06-28 kl. 09:02.

Empress
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Freon är ett samlingsnamn för köldmedium och släpper såvida inte ut någonting. Det du borde ha sagt:
Man bör förstås vara mycket noga med utsläpp av köldmediet (exempelvis: R410A, R407C, R134A) när man skaffar kylskåp.

Citat:
Freon är ett samlingsnamn för köldmedium och släpper såvida inte ut någonting.

Ja det är sant att det är ett köldmedium.
Freon använder inte bara i kylskåp, utan det användes även flitig i sprayburkar som drivgas också.
Den som har sett sprayburkar från sent 50-tal, 60-tal 70-tal även delar av 80-talet så ser man att det står på sprayburkar drivgas-freon.

Det är en sanning med modifikation att hävda att det inte släpper ut någonting om det stannar kvar i kylsystemet.. Inget kylsystem håller 100% tätt. Så kylskåp, AC och frysar kan faktiskt läcka.. Det är nämligen mycket svårt, även med dagens teknik, att få ett kylsystem att vara lika tät som gastuber.

AgentDiNozzo
Medlem
AgentDiNozzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Det man kan undra över är vilken typ av verklighet du lever i.

De flesta som har en iPhone köper dem knappast kontant heller. Så vad är din poäng? Förutom att bevisa att du inte lever i verkligheten, utan tror att alla har ut c:a 40tkr i månaden och kan köpa en ny iPhone i månaden om de vill, bara för att displayen har fått fettfläckar?

Det är väldigt vanligt att man tar dyrare Android telefoner (5-10tkr) och iPhone i samband med abonnemang på en bindningstid mellan 18-24 månader och betalar den vägen, och har den operatörslåst under tiden.

Sedan så vadå "inte råd" (om man köper kontant) med en iPhone, det finns många som köper de dyrare Androidlurana (5-10tkr klassen) kontant. För de som är tillräckligt kapitalstarka att hosta upp den summan på ett bräde.

Sedan så finns det gott om folk som köper både Mac och PC på avbetalning.
Det är något man notera på affärerna folk som snackar med expediten som ringer UC för att ta kreditkoll. Att det står där med, Mac eller en PC för att få avbetalning godkänd.

Så stoppa upp ditt patetiska skitsnack där den hör hemma om att "folk inte har råd..". Var ditt skitsnack hör hemma det borde du kunna räkna ut. Men jag kan ge dig en ledtråd,. Det är den platsen solen inte skiner och nej jag pratar inte om England.

Om jag skulle tro att alla tjänade ca 40tkr i månaden skulle jag inte skriva att man inte har råd, för då har man antagligen råd. medellönen är lite lägre än 40tkr och därför är det inte säkert att man har råd med en dyrare mobil, det gäller både iPhone och Android. När du flyttar hemifrån kommer du nog att märka att efter alla räkningar, lån, boende, bil och mat, så finns det inte mycket pengar kvar om du bara har medellönen som lön, om du har högre lön, ja då har du såklart råd med mer. Det är därför det finns abonnemang också, för att betala lite i månaden, fast den summan kan ju bli högre om mobilen är dyr eller om man har ett abonnemang där mycket ingår, det blir dyrt i slutändan ändå.

Platsen som du pratade om, om det inte var England var det då Skottland?

Empress
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Men till saken är att det som ni kallar begränsningar och ett låst system har som myntet en annan sida och det är den sidan som 220 miljoner kunder uppskattar.

Detta är ett icke argument faktiskt i grunden.

Vad är det som säger att dess 220miljoner kunder är alla nöjda? Har du bevis för detta?
Nej det har du inte för det kan ingen ha inte ens Apple själva kan ha det.

Och du jag har heller inga bevis för att SonyErikssons eller Samsungs hela kundbaser är nöjda heller fast de har över flera hundra miljoner kunder de med, inte heller varken SE eller Samsung har det.

Att jag valde SE och Samsung är för att de de två största hoten mot Apples iPhone. Samsung mest skall man väl säga i ärlighetens namn.
(Tillägger i en Parentes, ja Sony och Eriksson har gått i skilsmässa på just mobiltelefoner så det är bara Sony som tillverkar mobiler i dag.).

Vad man skall ta i beräkning när man skall dra upp om kundbaser är att:

A) Hur många är nytillkomna kunder?

B) Hur många är gamla kunder?

C) Hur många kunder har lämnat?

D) Hur många kunder som är kvar är missnöjda/nöjda?
(Sådan klassiska frågor som företagen själva ställer. )

Japp lista kan göras lång på viktiga faktorer som måste tas i beräkningen när man skall hänvisa till kundbaser. Detta gäller ju i ALL kundbas oavsett företaget/tillverkaren heter Samsung, Ericsson, Sony, Volvo, Microsoft, Apple, Linn, Naim, Findus, Felix, etc etc..

Det du kan med säkerhet INTE göra är att ta Apples hela kundbas och hävda att de är nöjda bara för att de har köpt en/flera Apple produkt/er.

Lika lite som att random debatt deltagare, (inklusive mig och EliasAlucard) kan göra samma motsvarande grej, som du gör här, med exempelvis Samsung. Ta Samsungs hela kundbas och hävda att de är nöjda kunder bara för att de har en Samsung produkt.
Vilket Elias inte gjorde heller när han gick i spörsmål med dig på detta. Tvärt om.

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Till ANDRA som läser detta svar kom INTE dragandes med argument som:
* Jag har aldrig hört... <insert random shit here> bland mina vänner/kollegor/familjen
eller liknade argu8ment som går ut på att hänvisa på "anekdotisk" bevisförning baserat på vänner/kollegor/familjen.

För jag har vänner som ha sålt sin iPhone som bara är två månader gammal för att de varit missnöjda med iPhone och köpt sig en SE-lur eller en Samsung-lur och blivit helt nöjda, och ja jag hart träffat på folk som gjort det omvända, gått från SE, Samsung eller annat fabrikat med Android, över till iPhone och blivit nöjda med bytet.

Men det handlade inte om den egna kretsarna man har på daglig basis.

Detta som Nexus-6 drog upp, som jag svarar på handlar om mycket högre nivåer än den egna vän/familj/kollegor nivåer. D.v.s den egna "gruppen" i den omedelbara närheten man har på daglig basis.

Ämnet är stängt
Topp Dela »